.

Beantwoord

Onverklaarbare verbruikskosten op factuur

  • 27 August 2014
  • 9 reacties
  • 637 Bekeken

Beste simyo,

Ik ben op 28 juli jl. overgestapt naar Simyo en ik heb mijn eerste factuur van jullie ontvangen.
Hierop staan echter verbruikskosten vermeldt die ik absoluut niet zelf heb veroorzaakt. 

Op 17 juli jl. heb ik online een abonnement bij jullie afgesloten, waarna ik op 20 juli de simkaart heb kunnen activeren.
Hierna heb ik ervoor gezorgd dat de simkaart tot moment van overzetten van mijn mobiele nummer (28 juli) niet is gebruikt.
Echter zie ik op de factuur dat er op de dag van activeren (20 juli) en de dag voor overzetten (27 juli) respectievelijk 4 en 1 smsjes verstuurd zijn naar een buitenlands nummer. Een nummer dat bij mij niet eens bekend is. Ik vraag mij af hoe dit kan aangezien ik de simkaart dus absoluut niet heb gebruikt in de periode voor officiele aansluiting (dit blijkt ook uit het overige verbruik van de telefoon). 

Zouden jullie mij hier een toelichting op kunnen geven? Ondanks dat het namelijk om een klein bedrag gaat vind ik het een zeer vreemde situatie en zou ik graag willen weten hoe dit zomaar kan.

Bij voorbaat dank,
Anke de Koff
icon

Beste antwoord door Scotsman 27 August 2014, 11:22

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Is het buitenlandse nummer 00447786205094? Dan heb je een iPhone die een sms stuurt naar Apple UK om FaceTime en iMessage te activeren. Is eenmalig zolang je niet van sim verwisselt en zolang je FaceTime en iMessage aan laat staan.
Beste Scotsman,

Dit is inderdaad het nummer, bedankt voor je reactie. Ik heb wat lopen klooien met de reservekopieen, waarschijnlijk zijn er daarom meerdere berichtjes verstuurd. Wat een onzin van Apple dat het daarvoor een smsje naar de UK moet sturen! Maar nogmaals bedankt voor je reactie, fijn om te weten dat het in ieder geval niet bij Simyo ligt.
Reputatie 7
Badge +9
De reden voor die sms is dat Apple moet weten op welk mobiele nummer jij bereikbaar bent als iemand je via FaceTime of iMessage wilt bereiken op je iPhone via het mobiele internet. Apple kan immers nooit weten welke sim er in de iPhone zit en dus welk nummer je hebt.
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb wat lopen klooien met de reservekopieen, .

Bij elke nieuwe activatie, (bijvoorbeeld) na herstel,  gaat er zo'n activatie sms-je de deur uit richting Appleflap.
Krom is wel dat dat niet opgaat voor de iPad bijvoorbeeld.

Ach ja, zo schraapt Apple nog wat extra centjes bij elkaar. 😛
Reputatie 7
Badge +9
Als dat niet opgaat voor de iPad dan zou dat betekenen dat het mobiele nummer van de sim niet bij Apple bekend is, en dat andere FaceTime gebruikers je alleen via je email adres kunnen bereiken en niet via je telefoonnummer. Ik heb geen iPad, maar ben wel benieuwd of dat inderdaad het geval is.

Trouwens, het versturen van die activatie sms'jes levert Apple volgens mij niets op, wel de provider van de afzender (Simyo dus in dit geval!)
Reputatie 7
Badge +9


Trouwens, het versturen van die activatie sms'jes levert Apple volgens mij niets op, wel de provider van de afzender (Simyo dus in dit geval!)


Als dat zo is, dan worden we dus opgelicht door Simyo. Ik zeg me abodement op.:mad::p

Btw Scotsman op mijn iPad staat ook mijn mobiele nummer bij de contacten in iMessage en FaceTime. Contacten iMessagen en FaceTimen me via een emailadres op foon en pad. Daardoor beginnen beiden altijd te rinkelen, vrijwel tegelijk en kan ik kiezen. 
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Anke de Koff, welkom bij Simyo! :)

Je hebt zo te lezen al antwoord gekregen van Scotsman (waarvoor dank!). Dit SMS'je is inderdaad verstuurd naar Apple. Helaas kan Simyo dit niet voor je blokkeren. Zouden we dat wel doen, zullen er een hoop functies uitvallen op je iPhone 😉 onverstandig dus.

Wat ik nog wel opmerkelijk vind is dat ze niet eens server per land gebruiken voor dit soort SMS'jes. Zal bij Apple ook voor een stuk minder klachten zorgen denk ik 🙂

@de leon: Apple ontvangt hier niets voor. Dat heb jij geloof ik ook niet als je een SMS'je ontvangt (of wel en is dat je goudmijn? ;)). Zeg alsjeblieft je ablement niet op.
Reputatie 7
Badge +9


@de leon: Apple ontvangt hier niets voor. Dat heb jij geloof ik ook niet als je een SMS'je ontvangt (of wel en is dat je goudmijn? wink). Zeg alsjeblieft je ablement niet op.



Okay, ik houd me abolusment nog even aan dan. Door dit gedoe van de Appleflap ben ik inmiddels in de afgelopen twee jaar al zeker 75 Eurocent kwijtgeraakt. Daar kan een mens ook leuke andere dingen van doen. :mad::p
Reputatie 5
Badge +11
Dáár zijn we heel erg blij mee 😮

Reageer