.

Beantwoord

Hoe kan het dat ik in de -250 sta met een prepaid kaart!!!???

  • 22 March 2014
  • 13 reacties
  • 862 Bekeken

Hallo Simyo,

Tot mijn grootte verbazing kwam ik er gister door middel van afsluiting dat ik in de -255 euro sta terwijl ik een prepaid pakket heb!?!
Ik heb juist een prepaid pakket gekozen zodat ik niet in het rood kan komen te staan.

Mijn vraag is dus nu hoe kan het dat mijn internet gewoon door bleef gaan terwijl mijn prepaid 0 euro was ( ik werd hier ook niet gewaarschuwd dit had ik wel ingesteld) en ik dus eigenlijk moest opwaarderen.

Toevallig hebben mijn ouders het progamma Opgelicht van de Tros gezien.
Hierbij kwam het zelfde probleem naar voren bij andere klanten.
Deze werden allemaal vergoed onder invloed van het progamma.

Het lijkt me vanzelfsprekend dat dit ook voor mij geldt.

Graag Snel antwoordt want ik wil graag bereikbaar zijn!

Groeten Sjoerd Enderink
icon

Beste antwoord door Ernst 24 March 2014, 14:57

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi sjoerd1990, welkom op ons forum :)

In je gegevens zie ik dat je vanmorgen al telefonisch contact hebt gehad met onze klantenservice en dat alles al is afgehandeld.
Je beltegoed is weer op €0 gezet (Gelukkig maar :o) en ik mag aannemen dat je is uitgelegd hoe dit is gekomen.

Voor andere forumgebuikers die nu denken: "Huh?" 😕 volgt hieronder een korte uitleg.

Bij Simyo worden alle verbruiksgegevens met een vertraging aangeleverd. Deze vertraging is doorgaans een paar uur.
Hierdoor is het mogelijk dat wanneer je aan het bellen bent en je beltegoed is op dat niet de verbinding wordt verbroken. Da's wel relaxed, vinden we.
Nu is er in jouw geval in ruim een uur tijd bijna 250 MB data verbruikt. Dán is het dus minder relaxed 😞 Die gegevens zijn een paar uur later verwerkt en toen werden achtereenvolgens, op hetzelfde moment dat je verbinding geblokkeerd werd de SMS berichten verstuurd dat je minder dan €2 beltegoed hebt en dat je meer dan 5 MB data had verbruikt zonder bundel.

Heb ik het zo duidelijk uitgelegd?
Reputatie 7
Badge +9
Hallo Simyo,
Toevallig hebben mijn ouders het progamma Opgelicht van de Tros gezien.


Hoewel Tros Opgelicht ook een leuk programma is, was het toch echt Tros Radar, waar het is uitgezonden.
Reputatie 2
Badge +6
Hoewel Tros Opgelicht ook een leuk programma is, was het toch echt Tros Radar, waar het is uitgezonden.

Scherp van je Groentjuh!
Dag Simyo,
Wederom een nieuw "slachtoffer" onder de nieuwkomers....
Zolang de optie dataverbinding standaard aan staat kunnen jullie dit soort topics beter open houden.
Ik denk dat het voor de meeste nieuwkomers een flinke tegenvaller zal zijn om na 1 dag je beltegoed en meer
te zien verdwijnen. De confrontatie met een hoge minstand verwart nog meer gezien het een PREPAID betreft.
Als je dan op zoek gaat en hier uitkomt is het helemaal onbegrijpelijk dat hier nog niets aan gedaan is.
Inmiddels staat de dataverbinding uitgeschakeld maar uit eerdere berichten lijkt het dat de teller nog kan oplopen.
Ik hoop dat deze eerste kennismaking met jullie nog een happy end kan krijgen .....
Gr, Penny
Er zijn meerdere oorzaken dat je meer mb verbruikt.
Bekend is bijvoorbeeld videofilmpjes, muziek.
Maar ook apps die bijgewerkt worden. Ik zal als voorbeeld Android gebruiken.
Bij de homepage google play, instellingen.
Daar instellen dat apps niet automatisch worden bijgewerkt.
Doe dit met wifi, ik persoonlijk update alleen wat ik nodig heb.
Dit scheelt ook nog eens in je Internal Ram.
(Werkgeheugen)

En om je te beschermen tegen hoog dataverbruik is 3G watchdog een erg goede app.

Groetjes.
Friesian
Reputatie 2
Badge +6
Dag Simyo,
Wederom een nieuw "slachtoffer" onder de nieuwkomers....
Zolang de optie dataverbinding standaard aan staat kunnen jullie dit soort topics beter open houden.
Ik denk dat het voor de meeste nieuwkomers een flinke tegenvaller zal zijn om na 1 dag je beltegoed en meer
te zien verdwijnen. De confrontatie met een hoge minstand verwart nog meer gezien het een PREPAID betreft.
Als je dan op zoek gaat en hier uitkomt is het helemaal onbegrijpelijk dat hier nog niets aan gedaan is.
Inmiddels staat de dataverbinding uitgeschakeld maar uit eerdere berichten lijkt het dat de teller nog kan oplopen.
Ik hoop dat deze eerste kennismaking met jullie nog een happy end kan krijgen .....
Gr, Penny


Hoi Penny,

Welkom op het forum :)

Ik snap dat je misschien geschrokken bent dat je beltegoed zo snel is opgegaan. Toch geven wij meerdere malen aan dat de optie 'internet op je mobiel' aan staat als je de simkaart bestelt. Je hoeft zelf niet eens op internet te gaan om MB's te verbruiken. Wat Friesian zegt klopt. Je telefoon of apps op je telefoon kunnen updates doen en dan verbruik je data zonder dat je het door hebt.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je een negatief tegoed hebt. Ik zie dat je nu € 13,54 in de min staat. Dit bedrag heb ik eenmalig voor je vergoed. Als je opwaardeert kun je weer bellen :)

Ik hoop dat ik je zo weer wat vertrouwen heb gegeven 🙂 Laat je weten of het allemaal is gelukt?

@Friesian, bedankt voor het meedenken!
Beste Simyo,
Ook wij zijn een nieuwkomer!
Helaas,
Vrijdag de simkaart geactiveerd voor onze zoon, prepaid besteld zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
Bij Simyo dus wel. Zondag een mailtje dat van het prepaid tegoed van € 27,50 er nog maar 2 euro of minder is, zelfs onder € 0,-.

Onder € 0,- euro ?? Ik heb een prepaid, na het inloggen zie ik tot mijn verbazing dat ik -41.96 negatief heb.


In 1 dag tijd heeft hij 68 euro verbruikt!

Waardeloos, in de voorwaarden staat dat hij zijn gesprek kan afronden, niet dat hij door kan gaan op internet.Hij is alleen thuis geweest en op WIFI gezeten.

Ik vind dit echt ongelooflijk....

Nu op internet gekeken en de berichten op tros radar gezien, ik ben dus niet de enige....
Hallo Ilse.

Ik begrijp volkomen dat je hier niet blij van wordt.
Even een vraag.
Heb je bij mijn simyo, instellingen en simkaart internet uitgeschakeld?
Dan komen er in ieder geval geen extra kosten voor dataverbruik.

Hoe het verder wordt afgewerkt is in overleg met simyo.

Groetjes,
Friesian.
Om te begrijpen waar de kosten van datagebruik door worden veroorzaakt.
Vind je hier duidelijke uitleg.

Groetjes,
Friesian
Hoi Friesian,

Bedankt voor je reaktie, Ja, dat heb ik nu wel gedaan, sterker nog, ik heb de hele sim kaart verwijderd.
Wat ik niet begrijp is ook dat ik afgelopen donderdag nog met de klantenservice heb gebeld omdat ik na de bestelling van mijn prepaid, een bevestigingsmail kreeg van een simyo abonnement.
De klantensevice gaf aan dat ik de verkeerde mail had ontvangen en dat het wel goed in het systeem stond ( prepaid ).
Toen vertelde ik ook nog aan de Simyo medewerker dat het voor mijn zoon van 11 jaar was, en dat ik juist een pre paid nam om niet voor onvoorziene kosten te komen te staan. Op=Op. daar gaf jij mij gelijk in! 
De medewerker had toen ook kunnen zeggen dat op=op niet geld voor een prepaid van Simyo!

Hij heeft 1x gebeld, 1 x een sms gestuurd, en de rest is data verbruik ( 68 euro) in 1 dag!

Ik ben er echt verdrietig van! En mn zoontje ook want die heeft geen simkaart meer!
Ik hoop dat Simyo hier een oplossing voor heeft,

groetjes Ilse
Hi Ilse.

Door internet bij mijn simyo heb je al een goede stap gezet.
Dat je de simkaart hebt verwijderd en jij en je zoontje daar niet blij van zijn begrijp ik best.
Wanneer je de telefoon weer in gebruik neemt wil ik je het volgende toch nog even adviseren.

Schakel mobiele netwerken uit op de telefoon.
Bij bijvoorbeeld android toestel, zorg er voor dat bij google play de instelling zo staat dat apps niet automatisch worden bijgewerkt.
Doe dit dus alleen via wifi, en alleen de apps die je gebruikt, dat scheelt een hoop space op je Internal Ram. (intern werkgeheugen)

Zorg er voor dus dat je alleen wifi gebruikt.
En houd bij Mijn Simyo internet uitgeschakeld.

Hopende dat ik jou en je zoontje hiermee van dienst ben.

Groetjes,
Friesian
Ik bedoelde....
Door internet uit te zetten bij mijn simyo...........
Badge +6
Beste Simyo,
Ook wij zijn een nieuwkomer!
Helaas,
Vrijdag de simkaart geactiveerd voor onze zoon, prepaid besteld zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
Bij Simyo dus wel. Zondag een mailtje dat van het prepaid tegoed van € 27,50 er nog maar 2 euro of minder is, zelfs onder € 0,-.

Onder € 0,- euro ?? Ik heb een prepaid, na het inloggen zie ik tot mijn verbazing dat ik -41.96 negatief heb.


In 1 dag tijd heeft hij 68 euro verbruikt!

Waardeloos, in de voorwaarden staat dat hij zijn gesprek kan afronden, niet dat hij door kan gaan op internet.Hij is alleen thuis geweest en op WIFI gezeten.

Ik vind dit echt ongelooflijk....

Nu op internet gekeken en de berichten op tros radar gezien, ik ben dus niet de enige....


Hoi Friesian,

Bedankt voor je reaktie, Ja, dat heb ik nu wel gedaan, sterker nog, ik heb de hele sim kaart verwijderd.
Wat ik niet begrijp is ook dat ik afgelopen donderdag nog met de klantenservice heb gebeld omdat ik na de bestelling van mijn prepaid, een bevestigingsmail kreeg van een simyo abonnement.
De klantensevice gaf aan dat ik de verkeerde mail had ontvangen en dat het wel goed in het systeem stond ( prepaid ).
Toen vertelde ik ook nog aan de Simyo medewerker dat het voor mijn zoon van 11 jaar was, en dat ik juist een pre paid nam om niet voor onvoorziene kosten te komen te staan. Op=Op. daar gaf jij mij gelijk in! 
De medewerker had toen ook kunnen zeggen dat op=op niet geld voor een prepaid van Simyo!

Hij heeft 1x gebeld, 1 x een sms gestuurd, en de rest is data verbruik ( 68 euro) in 1 dag!

Ik ben er echt verdrietig van! En mn zoontje ook want die heeft geen simkaart meer!
Ik hoop dat Simyo hier een oplossing voor heeft,

groetjes Ilse


Hoi ilse1975,

Wat vervelend dat ook jij en je zoontje helaas met negatief tegoed zijn geconfronteerd :(

Het is inderdaad helaas mogelijk om een negatief tegoed bij een prepaid te krijgen en wanneer dit gebeurt door mobiel internet dan kan het helaas snel oplopen doordat er veel verbruik binnen een korte tijd kan plaatsvinden dat wij met een vertraging binnenkrijgen.

Allereerst wil ik je laten weten dat we eenmalig het negatieve tegoed hebben bijgewerkt naar 0 voor jou en je zoontje, zoals ook eerder vandaag telefonisch besproken met een collega.

Daarnaast denk ik dat Friesian al behoorlijk wat informatie heeft gegeven over het hoe en wat qua mobiel internetverbruik (dankjewel daarvoor Friesian! :)) en ik zie dat je inderdaad de optie "Internet op je mobiel / MMS" hebt uitgeschakeld, waardoor het voor de simkaart simpelweg niet mogelijk is om verbinding te maken met mobiel internet.

Tot slot, wat je aangeeft over het gesprek met een collega afgelopen donderdag dat zou ik graag nader willen uitzoeken, zou je misschien in een privébericht het telefoonnummer willen sturen waar vanaf je toen hebt gebeld, zodat we het gesprek kunnen terugluisteren en de betreffende collega kunnen coachen? 🙂

Reageer