Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Factuur te hoog?


  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Hallo,

Per half februari heb ik een abo afgesloten van 10 euro per maand. Nu zag ik dat de factuur staat op 20 euro terwijl ik mijn binnen mijn bundel ben gebleven.

Hoe  kan dat?

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Aansluitkosten, abonnementkosten half februari tot eind februari, abonnementkosten maart en verbruikkosten februari staan allemaal op die factuur (waarschijnlijk). De eerste factuur is vaak voor een iets langere periode en verder heb je mogelijk nog aansluitkosten. Daarom is de factuur hoger.

De factuur van Maart zal wel gewoon de verwachtte hoogte hebben.
Hallo Topicstarter.

Uit *privacyoverwegingen* zal een moderator waarschijnlijk contact met je opnemen om je gebruikersnaam te wijzigen.
Heb je een smartphone of een andere waar internet bijvoorbeeld mogelijk is?
Controleer ff of bij Mijn Simyo.
Instellingen en simkaart...

Staat internet uit?    

En bij je telefoon (smartphone) staat bij instellingen Mobiele Netwerken uit.

S.v.p laat ff weten of dit je enigzins helpt.

Groet,
Friesian
Aansluitkosten, abonnementkosten half februari tot eind februari, abonnementkosten maart en verbruikkosten februari staan allemaal op die factuur (waarschijnlijk). De eerste factuur is vaak voor een iets langere periode en verder heb je mogelijk nog aansluitkosten. Daarom is de factuur hoger.

De factuur van Maart zal wel gewoon de verwachtte hoogte hebben.


Idd Groentjuh, goed opgemerkt
Aansluitkosten, abonnementkosten half februari tot eind februari, abonnementkosten maart en verbruikkosten februari staan allemaal op die factuur (waarschijnlijk). De eerste factuur is vaak voor een iets langere periode en verder heb je mogelijk nog aansluitkosten. Daarom is de factuur hoger.

De factuur van Maart zal wel gewoon de verwachtte hoogte hebben.


Idd Groentjuh, goed opgemerkt



Februari was idd aansluitkosten en halve maand abo kosten dus deze was hoger dan normaal, maar maart hoort als het goed is weer 10 euro te zijn?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi SAtak, welkom op het Simyo forum :)

Groentjuh heeft in principe het juiste antwoord voor je, maar bij jou is het nét even iets anders gegaan.
Half februari ben je klant geworden, daarvoor is een halve maand aan abonnementskosten in rekening gebracht en de aansluitkosten van €14,99.
Eigenlijk zou op dezelfde factuur ook de abonnementskosten van maart moeten staan en zou deze €30 moeten zijn, maar dat is om 1 of andere reden niet gebeurd 😕
Dit is automatisch gecorrigeerd op de factuur van maart, waardoor deze nu ook €20 wordt, mits je geen buiten bundel verbruik hebt.
Je volgende factuur wordt dan gewoon €10.

Heb ik het zo duidelijk uitgelegd voor je?


Groentjuh en Friesian; dank voor jullie inbreng!
Hoi SAtak, welkom op het Simyo forum :)

Groentjuh heeft in principe het juiste antwoord voor je, maar bij jou is het nét even iets anders gegaan.
Half februari ben je klant geworden, daarvoor is een halve maand aan abonnementskosten in rekening gebracht en de aansluitkosten van €14,99.
Eigenlijk zou op dezelfde factuur ook de abonnementskosten van maart moeten staan en zou deze €30 moeten zijn, maar dat is om 1 of andere reden niet gebeurd 😕
Dit is automatisch gecorrigeerd op de factuur van maart, waardoor deze nu ook €20 wordt, mits je geen buiten bundel verbruik hebt.
Je volgende factuur wordt dan gewoon €10.

Heb ik het zo duidelijk uitgelegd voor je?


Groentjuh en Friesian; dank voor jullie inbreng!




Bedankt voor je uitleg,:)

Ik wil niet zeuren hoor,maar toch begrijp ik de 20 euro van maart niet..
Februari is aansluit plus halve maand abo, dus in principe zou februari en maart opgeteld worden en 30 euro worden (voor anderhalf maand)

Maar nu betaal ik voor februari 20 euro en ook voor maart 20 euro.. opgeteld 40 euro voor 1.5 maand??
Reputatie 7
Badge +9
15 aansluit: Staat op eerste factuur en hoort daar ook.
5 voor feb: Staat op eerst factuur en hoort daar ook.
10 voor maart: Staat op tweede factuur, maar hoort op de eerste factuur
10 voor april: Staat op tweede factuur en hoort daar ook.

Dus nog steeds 30 euro voor die 1,5 maand(waarvan de helft aansluitkosten is) en 10 euro voor de maand daarna. Ipv 30 op de eerst factuur en 10 op de tweede factuur heb jij volgens de uitleg: 20 op de eerste factuur en 20 op de tweede factuur. De derde factuur is dan pas 10 euro*.
Reputatie 5
Badge +11
Hi SAtak,

Heeft Groentjuh het zo duidelijk uitgelegd voor je?
Hallo simyo,
Mijn abonnement gaat vanaf 24april in. Moet ik van de helemaand april mijn abo dan betalen?? Nee he!? Heb abo van 300min voor 7euro. En het is ook toch zo dat je je overgebleven minuten kan meenemen naar volgende maand???

Gr.
Reputatie 7
Badge +9
Je krijgt de eerste maand maar een gedeelte van de bundel voor een gedeelte van de prijs. 24 april gaat de bundel in wat betekend dat je 7 dagen je bundels kunt gebruiken. 300(minuten in bundel/30(dagen in april)*7(dagen te gebruiken)=70(minuten in de eerst maand bundel).
~1.63 euro betaal je voor die bundel in de eerste maand.

Helaas kun je minuten niet meenemen naar de volgende maand. Aan het einde van de maand vervallen de overgebleven minuten.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi nasrien,

Welkom op het forum :)

Je betaalt inderdaad niet de volle mik, maar naar rato. Je krijgt dan ook naar rato belminuten. Groentjuh legt het al perfect uit 🙂 Je kunt vanaf de 24e namelijk nog maar 7 dagen gebruik maken van je bundels. Je krijgt dus 300 belminuten gedeeld door 30 dagen, maal 7 is 70 belminuten. Hetzelfde kun je doen voor de prijs: € 7,- ; 30 * 7 = €1,63.

Is dat zo helemaal duidelijk of roept het nog meer vragen op?

@Groentjuh, bedankt voor je uitleg 🙂

Reageer