.

Beantwoord

Dubbele simkaartkosten en sms naar het buitenland in rekening gebracht. Wie kan dit verklaren?

  • 7 November 2015
  • 10 reacties
  • 275 Bekeken

'Er staat op mijn factuur een in rekening gebrachte sms die ik gestuurd heb naar het buitenland maar dit is niet zo. Kan ik ook de tekst in de sms te zien krijgen zodat ik weet wie de sms wel gestuurd heeft en hoe ik dit kan oplossen?

Ook heb ik een vervangende simkaart besteld. die heb ik gekregen en hiervoor word 2x 5 euro in rekening gebracht. Hoe zit dit?'.
icon

Beste antwoord door Ray 7 November 2015, 19:30

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Heb je soms een iPhone? Dan is het vast een sms naar het Verenigd Koninkrijk geweest (+44 7786 205094). Daar zit een FaceTime/iMessage registratieserver. Steeds wanneer je van simkaart wisselt, of FaceTime en/of iMessage wordt aangezet gebeurt dit, geheel automatisch.

Je wilt de tekst van zo'n sms weten? Ziet er uit ongeveer zoals dit:

REG-REQ?v=2;t=char[64];i=char[40];r=char[8]

waarbij "char" een schijnbaar willekeurige reeks van 64, 40 en 8 letters en cijfers is.
Nee, ik heb geen IPhone maar de kaart zat in een HTC incredible S en nu net heb ik de vervangende simkaart in mijn nieuwe Samsung 6 edge gedaan dus daar zal het misschien niet aan liggen.

Dit: SMS naar Zone 2, Verenigde Staten, SMS naar 0019253539035, is de beschrijving van het sms bericht wat verzonden is. Komt je dat bekent voor?
Nummer is van Mcafee..

https://forum.simyo.nl/sms-mms-61/waarom-smsjes-naar-buitenland-op-mijn-factuur-25953

En die dubbele weergave van die Simkaart is een fout. Word gewoon 1x gefactureerd.
Dank jullie wel. Het klopt inderdaad dat ik afgelopen zondag mijn htc met een account van Mcaffee heb beveiligd.
En dat het met de kaart ook in orde zal komen is perfect.

Wij zijn zeer tevreden over Simyo en nu voor het eerst dit hier op het forum vind ik helemaal een uitkomst.

Bedankt voor de fijne hulp.
Graag gedaan 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hoi SylviavanVulpen,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat goed om te zien dat je geholpen bent door Scotsman & Ratje 🙂 (Bedankt mannen!) Fijn dat de kosten voor het sms'je naar het buitenland nu ook duidelijk geworden zijn. Je moet maar net weten waardoor dit komt.

Ik kom hier nog even bevestigen dat de simkaart inderdaad maar 1 keer berekend wordt op jouw factuur. Dit is een weergave fout in Mijn Simyo. Uiteraard doen we ons best om dit probleem op te lossen. Sorry voor de verwarring :(

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela
Wat goed om te zien dat je geholpen bent door Scotsman & Ratje 🙂


Wie is Ratje? 😃 Ken hem niet 😛
Reputatie 7
Badge +10
Wat goed om te zien dat je geholpen bent door Scotsman & Ratje 🙂


Wie is Ratje? 😃 Ken hem niet :P


Oh, whoopsie! Ik moet er stiekem wel even hard om lachen :8 Sorry, RaYtje ;)

Groetjes,
Angela
Geeft niet, ik kon er ook wel om lachen.. 😃
Reputatie 6
Badge +10
Het zal je maar gezegd worden 😉. Bedankt voor je begrip Raytje!

Reageer