Skip to main content

.

Hallo, wij zijn nu een week op verschillende plaatsen in Duitsland geweest. Het internet op mijn pixel 8 pro en die op de mobiel van mijn vrouw met hetzelfde abbonnement van simyo is zeer traag. Ik ben nu verbonden met Vodafone.de. Met O2.de en Telekom.de kan ik geen verbinding maken.Is hier een andere oplossing voor? 

Zou het helpen als ik ipv mijn simkaart een esim plaats? 

Beste ​@Freddy reset de netwerkinstellingen eens op de telefoons.

Bluetooth, wifi en mobiele data worden dan teruggezet naar hun standaard waarden.

Kies tevens voor handmatige providerkeus om de beste provider in jouw omgeving te kiezen.

Ik kan niet beoordelen of een e-sim beter werkt dan een gewone sim.

Succes.

Hi ​@Freddy,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je trage internetverbinding hebt in Duitsland!

Wij hebben een uitgebreid topic op ons forum met daarin tips wat je het beste kunt doen als je verbinding niet goed werkt in het buitenland.

Ik heb zojuist een reset uitgevoerd op je internetoptie. Dit zou je verbinding moeten verbeteren. Zou je je telefoon voor 15 minuten uit kunnen schakelen zodra je dit leest? Dit is om de reset te voltooien. Ik hoor graag van je of dit verbetering heeft opgeleverd.

Heel erg bedankt voor je hulp! ​@JanD 

Groetjes,
Roeqajja

Screen-shot hierboven is het resultaat na het uitvoeren van een reset van netwerk en het uitschakelen van 15min van telefoon. 

Wat vinden jullie van de speedtest in Duitsland? Zoals ik ook al had aangegeven ik kan provider niet wisselen 

Wat vinden jullie van de speedtest in Duitsland? Zoals ik ook al had aangegeven ik kan provider niet wisselen 

Het lastige is, is dat Simyo veelal ook niet gek veel kan doen aan die snelheid. Aan de screenshot te zien is er een 5G verbinding (niet iets traag als EDGE) en data roaming werkt kennelijk wel.

Mijn ervaring is overigens dat Telekom.de je vaak na een aantal pogingen je wel toe laat.

Ik heb al van alles geprobeerd. Telefoon geeft inderdaad een 5G verbinding aan. Internetten, whatsapp en Facebook werkt wel maar zeer traag. Streamen lukt helemaal niet. Het wisselen van provider lukt niet. Ik heb dit al diverse keren geprobeerd. Ik zie Telekom.de en O2.de wel staan. Helaas laten deze zich niet kiezen. Lijkt me toch aan samenwerking onderling te liggen. 

Hi ​@Freddy,

Bedankt voor je reactie. Jammer om te horen dat de reset niet heeft geholpen!

Ik lees dat het ook niet lukt om handmatig een netwerk te selecteren in je telefoon. Zoals ​@Groentjuh aangeeft is het soms nodig om dit een paar keer te proberen (thanks voor de tip!). Het wilt vaak ook helpen om je telefoon opnieuw op te starten voordat je handmatig een netwerk selecteert.

Zou je het mij kunnen laten weten of het hiermee is gelukt? Indien het niet is gelukt, wil ik je vragen om je simkaart in een andere telefoon uit te testen (kruistest). Ik hoo dan graag wat het resultaat hiervan is

Groetjes,
Roeqajja

Reageer