Skip to main content
Beantwoord

WhatsApp-activatie mislukt na nummerwissel in het buitenland

• August 16, 2026
  • 1 reactie
  • 14 Bekeken

Hallo. Ik ben uitgelogd op mijn whatsapp, maar kan niet inloggen, omdat ik geen sms berichten kan ontvangen. Mijn oude nummer is 06XXXXXXXX en het nieuwe nummer zou moeten zijn 06XXXXXXXX. Als ik kijk naar sim beheer, geeft hij het oude nummer aan, maar in de app zie ik het wel het nieuwe nummer. Ik ben momenteel in Zuid-Amerika en als ik een sms bevestiging wil krijgen van het nummer, pakt hij beide nummers niet. Ik vraag me af wanneer mijn overbezette nummer gebruikt kan worden voor sms controles, want whatsapp is best een cruciale app heb ik geleerd.

Dankjewel, Dara.

Moderator: Persoonlijke gegevens zijn verwijderd ter bescherming van de privacy van de gebruiker. 

Moderator: Titel is aangepast voor duidelijkheid en betere vindbaarheid. 

Beste antwoord door Shaniqua

Hoi ​@Dara,

Bedankt voor je bericht. Wat ontzettend onhandig dat je juist nu je in Zuid-Amerika bent niet op WhatsApp kunt. Omdat je momenteel in het buitenland zit en er sprake is van een nummerwissel, willen we hier heel graag specifiek voor je in duiken om te zien wat er precies misgaat met de sms-activatie.

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je telefoonnummer en persoonlijke gegevens? Dan kunnen we samen kijken wat er aan de hand is en het oplossen.

We willen je wel vriendelijk vragen om de volgende keer geen persoonlijke gegevens, zoals je telefoonnummers, in je openbare bericht te zetten. Het Simyo-forum is namelijk openbaar en voor iedereen leesbaar. Ik heb je nummers daarom uit je bericht verwijderd om je privacy te beschermen.

Groetjes,
Shaniqua

1 reactie

Shaniqua
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • antwoord
  • August 17, 2026

Hoi ​@Dara,

Bedankt voor je bericht. Wat ontzettend onhandig dat je juist nu je in Zuid-Amerika bent niet op WhatsApp kunt. Omdat je momenteel in het buitenland zit en er sprake is van een nummerwissel, willen we hier heel graag specifiek voor je in duiken om te zien wat er precies misgaat met de sms-activatie.

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je telefoonnummer en persoonlijke gegevens? Dan kunnen we samen kijken wat er aan de hand is en het oplossen.

We willen je wel vriendelijk vragen om de volgende keer geen persoonlijke gegevens, zoals je telefoonnummers, in je openbare bericht te zetten. Het Simyo-forum is namelijk openbaar en voor iedereen leesbaar. Ik heb je nummers daarom uit je bericht verwijderd om je privacy te beschermen.

Groetjes,
Shaniqua