.

Beantwoord

Wat te doen met abonnement terwijl voor langere tijd in buitenland?

  • 12 August 2014
  • 3 reacties
  • 405 Bekeken

Hoi, 

Ik ga voor 4 maanden naar Ierland. Wat is het handigst en goedkoopst om te doen met mijn telefoonabbonement? Ik wil af en toe naar nederland kunnen bellen, meer is niet nodig. Ik heb een telefoon waar 2 simkaarten in kunnen dus kan evt een ierse simkaart kopen als het goedkoper is om daarmee naar nederland te bellen maar ik wil wel graag mijn nederlandse nummer houden. Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Daxy 13 August 2014, 09:43

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 1
Badge +8
Hi Anieke,

Welkom op het Simyo forum! 
Wat leuk dat je 4 maanden naar Ierland gaat! Dat zou ik ook wel willen :)

Ierland is een vrij goedkoop land om vanuit/naartoe/binnen te bellen. Per minuut kost je dit 25ct.
Als je alleen maar af en toe gaat bellen, dan heeft het misschien niet eens zin om een 2e Ierse sim te kopen.
Ga je meer bellen binnen Ierland, dan is de Ierse sim wel handig uiteraard.

Voor het bellen naar Nederland, als het weinig is, dan kan je kijken of de Ierse sim of Simyo sim het goedkoopste is.
In ieder geval zal vallen de bel kosten vanuit het buitenland niet binnen je belbundel.
Mijn advies zou zijn om je belbundel zo laag mogelijk te zetten voor de komende 4 maanden. Dit kost 4 euro per maand (bij een jaar abbonement, anders 5 euro).
Zodra je weer terug bent dan kan je je belbundel weer verhogen.

Voor 4 maanden is dit de goedkoopste oplossing :)

Heel veel succes en veel plezier in Ierland!
Mocht je nog vragen hebben dan horen we dat graag!
Reputatie 7
Hallo anieke,

Als je je Simyo aansluiting alleen wilt gebruiken om zo nu en dan een telefoontje te plegen of eventueel bereikbaar te zijn, dan zou ik de bundel naar beneden bijstellen tot 100 min/sms a € 4,00. Dan ben je in ieder geval bereikbaar en behoud je je aansluiting voor een minimaal bedrag per maand. 
Reputatie 6
Badge +10
Hoi anieke, leuk om je op het Simyo forum te zien 🙂

Je hebt al aardig wat hulp gehad van andere forumleden! Wat ik nog toe wil voegen, is dat het misschien het overwegen waard is om over te stappen naar een prepaid simkaart. Zo hoef je geen vast bedrag per maand te betalen en maak je toch gebruik van dezelfde tarieven als bij een abonnement! 🙂

Zodra je wilt gaan internetten daar of bellen naar Ierse nummers, kun je het beste een Ierse sim aanschaffen 🙂 (zoals Daxy al aangaf)

Heb je iets gehad aan de antwoorden?

@Daxy en RicoK: Bedankt! 🙂

Reageer