.

Beantwoord

Waarom werkt mijn internet niet in de UK?

  • 12 December 2016
  • 10 reacties
  • 397 Bekeken

  • Beginner
  • 5 reacties
Hoi, ik heb sinds kort een simyo kaart en deze mocht deze week voor het eerst mee naar het buitenland. In NL doet alles het ok, maar hier in Engeland heb ik geen internet. Ik heb de instellingen op mijnsimyo goed staan, data roaming staat aan, de telefoon (een Oneplus One) is 5min uit geweest, en heb handmatig een netwerk geprobeerd te kiezen. Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen? Bedankt!
icon

Beste antwoord door Sean 12 December 2016, 12:26

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Internet doet het hier als je een sim-only abonnement hebt (niet prepaid want dan heb je geen mobiel internet in het buitenland). Je kunt met de hand elk willekeurig netwerk kiezen behalve Vodafone. Mocht je internet niet aan de praat krijgen (misschien de telefoon wat langer uitzetten, en even dubbel checken of de roaming instelling op het apparaat goed staat) dan denk ik dat een moderator even een reset moet loslaten op je aansluiting.
Bedankt voor je reactie! Helaas heb ik het nog steeds niet aan de praat - dus een reset is denk ik de volgende optie.
Reputatie 7
Badge +9
Totdat mobiel internet werkt zou je van WiFi gebruik kunnen maken. Ik weet niet waar je je bevindt maar vrijwel alle pubs, cafe's en restaurants hier hebben gratis WiFi.
Ik ben op mn werk, daar is wifi nogal shaky maar ik heb gelukkig nog een giffgaff simkaart 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Giffgaff is goed, mijn vrouw heeft Giffgaff en bevalt prima. Tip: als je regelmatig naar Nederland gaat, kijk dan eens naar het aanbod van Three. Bij hun is Nederland een "Feel at Home" land waarbij de verbruikte min/sms als je een UK nummer vanuit NL belt gewoon uit je bundel komen. Dat geldt ook voor data. Een NL nummer bellen kost 3.9p per minuut, zeer schappelijk dus. Maar een NL nummer bellen vanuit de UK is belachelijk duur: 46p!!
Ja idd, ook altijd tevreden over giffgaff geweest. Mijn situatie is echter net omgedraaid - ik zal vanaf nu meer in NL zijn dan UK, vandaar de overstap naar Simyo. Maarja, dan moet t wel werken..
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Sdj.

Welkom op het Simyo forum.

Wat vervelend dat je niet kunt internetten in het buitenland.

Top dat je zelf al het een en ander hebt uitgeprobeerd. Ik heb je buitenlandoptie zojuist gereset. Zou jij, om deze reset te voltooien, je telefoon even uit en weer aan willen zetten?

Mocht dit geen effect hebben, dan wil ik je aanraden een kruistest uit te voeren. Dit houdt in dat je jouw simkaart tijdelijk in een ander toestel probeert en tegelijkertijd een andere simkaart in jouw telefoon plaatst. Zo kun je erachter komen waar het fout gaat.

Ik hoor graag de uitkomst van je!

Groetjes,
Sean

@Scotsman, hartelijk dank voor je hulp!
Hoi Sean, bedankt voor je reactie. Helaas werkt het nog niet. Ik heb even geen andere telefoon bij de hand om de simyo kaart in te testen, maar een andere (uk) kaart in mijn eigen telefoon werkt wel prima.
Ah, natuurlijk werkte het net precies wel toen ik dit bericht verstuurde.. Bedankt voor de hulp!
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Sdj,

Dat zal je altijd zien 😃 Fijn dat het inmiddels werkt!

Heel graag gedaan en mocht je nog vragen hebben dan weet je ons te vinden.

Groetjes,
Sean

Reageer