.

Beantwoord

Waarom valt het verbruik in Engeland buiten mijn bundel?


Badge
  • Beginner
  • 7 reacties
Gisteren was ik in Cambridge, nu ben ik weer thuis. Ik heb daar het woord "gedogen" opgezocht op internet, Dat kost me 5,58 euro. Ik was in de veronderstelling dat mijn bundel in heel Europa geldig is sinds 1 juli. GB is toch nog niet uit Europa? Ik had ook de noodzakelijke acties uitgevoerd op mijn simyo. Wat deed ik verkeerd?
icon

Beste antwoord door Ray 2 July 2017, 11:46

Bekijk originele reactie

11 reacties

Wat voor datum en tijd staat er op je MijnSimyo? Want Engeland zit inderdaad in Zone 1 en zou dus vanuit je bundel horen te gaan.

En het is ingegaan per 1 juni, niet 1 juli.
Badge
Oke per 1 juni. Op MijnSimyo staat kosten juli 2017, 5,58 euro. Hoe krijg ik dit weer goed?
Ik bedoelde je verbruik details. Staat daar Zone 1 etc. bij? Kortom datum en tijd, niet alleen maand.
Badge
Dank, ik begrijp je nu. Er is blijkbaar iets gebeurd toen ik in een hut op de Stenalijn lag te slapen. Had ik voor onderweg roaming uit moeten zetten?
Zie hieronder:

2 juli 2017, 1:23:37
Zone 4, Maritime Com. Partner, 02-07-2017, Internet gebruik - Maritime Com. Partner 0,75 MB € 3,74

2 juli 2017, 0:46:14
Zone 4, Maritime Com. Partner, 02-07-2017, Internet gebruik - Maritime Com. Partner 0,37 MB € 1,84
Ja cruiseschepen en dat soort Ferry's vallen niet onder zone 1. Mobiel internet uitzetten was voldoende geweest. Het verbruik op die schepen valt onder satelliet gebruik en dat valt weer onder Zone 4.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/zone-indeling-102?c=145

Dit geldt dus voor bellen, smsen en internet.

Tarieven die erbij horen: > https://www.simyo.nl/templates/assets/pdf/tarieven/tarieven_abonnementen_buitenland_current.pdf
Badge
Dank voor de informatie. Het blijft opletten geblazen. 😉
Graag gedaan en dat blijft het zeker.. 😉
Reputatie 7
Badge +9
Overigens zie je als het goed is op het scherm van je telefoon dat je met het scheepsnetwerk bent verbonden, Maritime Communications Network in dit geval. Waarschijnlijk staat er dan MCN. Je weet dan dat bellen en internetten exorbitant duur zijn.
Badge
Dank allen voor de info, weer veel geleerd. ik zal in de toekomst goed opletten.
Ook bedankt voor de info. Nu begrijp ik mijn rekening
Badge +7
Hoi MJM,

Ik kan het me voorstellen dat je je afvroeg waar deze kosten vandaan kwamen. Gelukkig ben je er zelf al achter gekomen. Je was op dat moment verbonden met een maritieme operator. Deze horen niet tot zone 1. Daarom zijn je bundels niet geldig zodra je met zulke operators verbonden bent.

Je hebt trouwens ook een sms ontvangen op het moment dat je simkaart verbinding kreeg met deze maritieme operator. In deze sms werden ook de tarieven doorgegeven. Ik raad je aan deze sms'jes in de toekomst ook goed in de gaten te houden. Je kunt dan vervolgens je mobiele data uitzetten en/of dataroaming uitzetten.

Geen zorgen, je bundels zijn wel geldig zodra je verbonden bent met een Engelse provider. Je ziet dat je internetverbruik op 1 juli ook gewoon van je internetbundel is afgegaan.

@12345, Heel erg fijn dat we jou ook hebben kunnen helpen 🙂

Laat jullie het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@Ray en Scotsman, heel erg bedankt voor jullie hulp 🙂

Reageer