.

Beantwoord

Waarom moet ik buitenbundel kosten betalen als ik naar Duitsland bel?

  • 20 May 2019
  • 3 reacties
  • 180 Bekeken

Volgen de info op de site van Simyo zit Duitsland in zone 1 en dat zou in mijn bundel moeten zitten. Ik begrijp dan dat er dus geen extra kosten op moeten zitten. 1 pagina verder staat dat naar het buitenland altijd extra betaald moet worden. Ik heb een bundel met 100 min bellen en 2 Gb internet. Het is een bundel die nu niet meer aangeboden wordt, maar de rechten zouden niet verschillend moeten kunnen zijn. Het gaat mij niet om die 46 cent die ik extra moet betalen maar ik vind het hele verhaal een beetje warrig. Kan er geen kop of staart van maken. Kan ik hier een antwoord op krijgen?
Wacht in spanning af
icon

Beste antwoord door Ray 20 May 2019, 21:14

Bekijk originele reactie

3 reacties

De "roam like home" regeling waar dit over gaat geldt niet in eigen land. Je bent dan niet aan het roamen.

Belangrijk om te weten
  • Bellen vanuit Nederland naar het buitenland valt niet onder roamen. Je gebruikt dan namelijk het telefoonnetwerk van je eigen provider. Hiervoor kun je niet de minuten uit je belbundel gebruiken. Het tarief voor bellen naar een ander EU-land vanuit Nederland is 23 cent per minuut.


https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/verbruik-binnen-de-eu-uit-je-sim-only-bundels-2558?c=371

Roamen = gastverbruik. In Nederland zit je op op het Simyo (KPN) Netwerk dus ben je geen gast van een ander netwerk.
Reputatie 7
Badge +9
Tegenwoordig is het heel makkelijk om te zijn wat bellen naar het buitenland kost.
De buitenland-tarieven pagina is gemakkelijk te gebruiken door 3 vragen in te voeren:
  • Heb je prepaid of sim-only?
  • Van waar bel/SMS/internet je?
  • Waar bel/SMS je?
Verder legt Ray het heel duidelijk uit. Samenvattend: Van Nederland naar zone 1 valt buiten de bundels, want er vind dan geen roaming plaat terwijl wel naar het buitenland wordt gebeld.
Van Nederland naar Nederland, van zone 1 naar Nederland en van zone 1 naar zone 1 vallen binnen de bundels.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Snel.it,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik kan me voorstellen dat dit wat verwarrend kan zijn. Zoals Ray al aangaf is roaming het gebruikmaken van een gastnetwerk. In de hele EU valt dit binnen je bundels. Wanneer je belt van Nederland naar het buitenland ben je dus niet aan het roamen en zijn hier helaas nog steeds kosten aan verbonden.

Mocht je hier nog vragen over hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag. Ray en Groentjuh, bedankt voor de hulp! :D

Groetjes,

Kevin

Reageer