.

Beantwoord

Waarom krijg ik een 80% sms over dataverbruik in het buitenland, terwijl ik niet zoveel heb verbruikt?

  • 15 September 2015
  • 13 reacties
  • 281 Bekeken

Vandaag, om 10:06 uur, ontving ik een sms dat ik 80% van mijn datalimiet heb bereikt.
Als ik in mijn accountgegevens kijk heb ik slechts 18 MB verbruikt.
Om te voorkomen dat internet geblokkeerd wordt, verzoek ik u dit prbleem z.s.m. op te lossen.
Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.
icon

Beste antwoord door Tiury 16 September 2015, 12:37

Bekijk originele reactie

13 reacties

Poging 2 want werd net bij het plaatsen uitgelogd. (dat is dus meer iets voor Simyo!!!)

Je spreek in je titel over Dataverbruik buitenland maar uit je vraag kan ik niet niet meer herleiden. Kun je dat toelichten? Voor het buitenland zijn geen bundels dus is altijd buiten de bundel.

Verder zijn de smsjes van 80 en 100% realtime (wettelijk verplicht) en de standen op de app en Mijn Simyo niet. Daar zit enige vertraging in.

Je kunt ook bijkopen. 500 MB voor 5 euro. Eventuele al gemaakte kosten buiten de bundel worden daarin verwerkt.
Zit nu in Frankrijk. Internet kost dus €0,23 per MB.
Kan niet zo zijn dat ik met een verbruik van 18 MB al aan de €48,00 zit.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi andre001, welkom op het Simyo forum 🙂.

Wat vreemd dat je een sms hebt ontvangen dat je al €48,- aan kosten hebt gemaakt in Frankrijk, terwijl je op Mijn Simyo ziet dat je nog maar 18MB hebt verbruikt. De sms is realtime, zoals Raytje aangeeft. Of je deze terecht hebt ontvangen is een tweede.

Helaas zie ik nog niet de volledige verbruiksgegevens, dus ik kan niet precies zeggen hoe dit komt. Ik kijk eind van de dag of we al meer gegevens terug hebben gekregen van de Franse provider. Ik kom er dus z.s.m op terug!

Groetjes, Tiury

Bedankt voor je reactie Raytje 🙂. Die 80% en 100% sms krijg je ook in het buitenland, maar hebben geen betrekking op de binnenlandse bundels.
Bdankt alvast voor het uitzoeken Tiury. Mijn telefoon zelf geeft nu een verbruik van 23 MB aan, terwijl mijn account nog 21 MB aangeeft.
Aangezien ik vanmorgen voor internet geblokkeerd werd, heb ik mijn datalimiet gedwongen uitgezet.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi andre001,

Helaas hebben wij nog geen gegevens gekregen van de lokale provider. Ik hou het voor je in de gaten en daarmee ook jou op de hoogte. Sorry dat ik je nu nog geen passend antwoord kan geven.

Groetjes, Tiury
Reputatie 6
Badge +10
Hoi andre001,

Nou, je gegevens zijn geüpdatet en er is duidelijk te zien dat je dit sms'je onterecht hebt ontvangen. We gaan uitzoeken hoe dit komt. Voor nu kun je ervoor kiezen om 'ja' terug te sms'en. Dan kun je weer internetten. Let wel op de het waarschuwingsprofiel nu niet klopt, dus dat je verder geen melding meer krijgt. Hou daarom goed Mijn Simyo in de gaten 🙂.

Sorry voor de verwarring!

Groetjes, Tiury
Hartelijk dank voor het uitzoeken Tiury!
Oh ja, toch nog een vraag: de sms kreeg ik van 1330. Wie is 1330?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi andre001,

1330 is een KPN service nummer die je waarschuwt voor dit soort dingen in het buitenland 🙂. We kunnen in het buitenland geen netwerk sms'jes sturen, omdat het netwerk daar niet in ons beheer is. Ik heb toch ook nog een vraagje; zou je een screenshot willen sturen met het sms'je dat je van ons hebt ontvangen?

Groetjes, Tiury
Hierbij de smsjes
Reputatie 6
Badge +10
Hoi andre001,

Nou, daar zien we de boosdoener inderdaad al. Tarief was dus te hoog. Jij betaalt maar €0,25 in de EU en niet €4,84. We sturen dit meteen door en gaan dit oplossen!

Groetjes, Tiury
Nogmaals bedankt Tiury!
Reputatie 6
Badge +10
Graag gedaan andre001!

We hebben het probleem gevonden en het kunnen oplossen. Fijn dat je dit hebt gemeld bij ons, daarvoor wil ik jou weer bedanken! Mocht er nog iets zijn, zie ik je graag terug op het Simyo forum 🙂.

Groetjes, Tiury

Reageer