.

Beantwoord

Waarom kreeg ik een sms waarin staat dat ik 60,50 buiten de bundel hebt verbruikt?

  • 27 December 2016
  • 5 reacties
  • 268 Bekeken

Vandaag reed ik met de auto naar Denemarken. Mijn data buitenland stond aan en ik gebruikte de navigatie tijdens de rit. Het beeld stond niet aan want dan worden geen kaarten geladen. Dat kan ik zien want als ik m ergens aan zet worden de kaarten pas opgehaald.

Om n uur of drie passeerde ik de Duits Deense grens en ontving om 15:08 een sms dat data 6 ct./ MB kost. Om 16:26 ontving ik een sms dat ik 80% van mijn limiet had verbruikt en 1 minuut (16:27) later weer een sms dat ik de limiet van EUR60.50 is bereikt en of ik door wil gaan maar:

En daar gaat mijn vraag over: tegen 4.84 EUR /MB ..

A: Hoe komt het dat het tarief geen 6 cent maar 4.84 EUR/MB is? Dat is 80 keer zo duur!!!

B: de enige " forse" verbruiker die mijn telefoon heeft geregistreerd is Google maps, en wel hooguit zo'n 200MB tussen 20 dec en nu. Als ik nou 200 MB x 6 cent doe kom ik op zo 'n 12 euro. Ik denk dus dat hier het verkeerde tarief wordt gehanteerd!

Zomers reis ik 2x /jr met de auto naar Frankrijk en gebruik dan ook de navigatie, lees soms mail en whatsapp berichten. Zelfs soms bellen via whatsapp. Die verbruiken zijn dan niet zo duur als nu. Zo n bedrag heb ik in de hele zomer van zes weken niet verbruikt en ook geen limiet overschreden. Ik denk dus dat Simyo met Denemarken samen een verkeerd tarief hanteren want voor de grens van 60.50 euro heb bereikt is er 1013 MB verbruikt!!

Heb een paar jaar geleden ook eens zoiets gehad in Egypte, maar Denemarken ligt in zone 1 nota bene.

Ik wil best internetten voor 6 ct./MB maar dit gaat klanten kosten vrees ik.

Graag reacties, bij voorkeur van mijn provider waar ik al tien jaar trouwe abonnementhouder ben.
icon

Beste antwoord door Jihane 28 December 2016, 17:14

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Debeller,

Welkom op het Simyo Forum!

Wauw, ik kan me voorstellen dat je hiervan bent geschrokken! Ik wil je dus ook meteen geruststellen: die sms klopt niet! Die sms wordt heel soms nog verstuurd, omdat 'ie dan uit gaat van oude tarieven. Je kunt op Mijn Simyo altijd zien wat je verbruik is, en in jouw geval is er in december € 5,18 buiten de bundel verbruikt aan internetten in het buitenland. Sorry voor de paniek die dit sms'jes veroorzaakt heeft!

Je vindt alle buitenlandtarieven hier. Binnen Europa betaal je dus € 0,06 per MB of minuut, en € 0,02 per sms. De sms die je ontving waarin deze tarieven stonden, klopt dus helemaal.

Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

Groetjes,
Jihane
Hoi Debeller,

Welkom op het Simyo Forum!

Wauw, ik kan me voorstellen dat je hiervan bent geschrokken! Ik wil je dus ook meteen geruststellen: die sms klopt niet! Die sms wordt heel soms nog verstuurd, omdat 'ie dan uit gaat van oude tarieven. Je kunt op Mijn Simyo altijd zien wat je verbruik is, en in jouw geval is er in december € 5,18 buiten de bundel verbruikt aan internetten in het buitenland. Sorry voor de paniek die dit sms'jes veroorzaakt heeft!

Je vindt alle buitenlandtarieven hier. Binnen Europa betaal je dus € 0,06 per MB of minuut, en € 0,02 per sms. De sms die je ontving waarin deze tarieven stonden, klopt dus helemaal.

Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

Groetjes,
Jihane


Dank je wel voor je reactie Jihane. Ja ik heb inderdaad nog wel een vraagje. Ik kan MB s bijkopen om de kosten voor te blijven. Ik meen een cent per MB in pakketjes van 500. Zijn die MB s dan ook geldig in het buitenland?

Alvast bedankt en een fijne jaarwisseling gewenst.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Debeller,

Graag gedaan 🙂 Je stelt een goede vraag! De bundel is alleen actief in Nederland, net zoals alle andere bundels. Buiten Nederland betaal je alleen de roamingtarieven. In EU-landen gaat het dan om € 0,06 per MB of minuut, en € 0,02 per sms. Je vindt alle tarieven hier.

Let je er ook op dat je de buitenlandoptie(s) aanzet via Mijn Simyo als je je aansluiting in het buitenland wilt gebruiken? Je doet dat door in te loggen en dan te surfen naar Instellingen > Netwerkinstellingen.

Gaat het lukken zo?

Groetjes,
Jihane
Hoi Jihane,
Wederom dank. Ook via email kreeg ik jullie geruststellende reactie. Uiteraard heb ik de buitenlandfunctie aan staan anders kon ik toch geen data verbruikt hebben?
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Debeller.

Die informatie was inderdaad overbodig. Fijn dat alles nu helder is!

Als je nog andere vragen hebt, dan hoor ik het graag. Voor nu een fijne jaarwisseling :D

Groetjes,
Sean

Reageer