.

Beantwoord

Waarom kan ik niet sms'en vanuit Duitsland?

  • 5 October 2016
  • 8 reacties
  • 987 Bekeken

Ik kan sinds een tijdje vanuit het buitenland (Duitsland) geen sms meer ontvangen/ verzenden. Ze worden wel als verzonden op mijn telefoon getoond maar komen niet aan. Ook worden de sms'jes berekend. Ik kan ook geen sms ontvangen. Het rare is, het gaat om een persoon en hij heeft nu al 3 keer van provider gewisseld. In het begin gaat het sms'en prima en naar een of 2 weken gaat niets meer. (providers zijn Lyca, Lebara en Ziggo.Waar kan dat aan liggen? Bij andere mensen waar ik niet geregeld sms contact heb is het ontvangen/ verzenden geen probleem.
Ook als ik via mijn voipstunt account een sms naar deze ene persoon verzend en mijn Simyo telefoon nummer aangeef als gebruikersnaam komen de sms'jes niet aan. Kies ik een andere gebruikersnaam lukt het wel. Heft het soms met het goedkopere tarief in Duitsland te maken?
icon

Beste antwoord door Sean 5 October 2016, 10:20

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Hoi Sabrina238,

Welkom op het Simyo forum.

Wat lastig dat je niet kunt sms'en met deze persoon. Ik zie inderdaad dat er wel regelmatig verbruik vanuit Duitsland plaatsvindt. Dit betekent dat je buitenlandinstellingen goed staan.

Kun je wel bellen met deze persoon? En ervaart hij/ zij dit probleem ook alleen bij sms-contact met jou?

Groetjes,
Sean
Wij kunnen wel bellen met elkaar, alleen de sms'jes die door mij verzonden worden komen bij hem niet aan en andersom sms'jes die hij naar mij verzend komen ook niet bij mij aan.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Sabrina238,

Aangezien jullie wel kunnen bellen met elkaar zal je niet geblokkeerd zijn in zijn telefoon of andersom.

Kan hij wel sms'jes ontvangen van en versturen naar andere personen? Als hij daar ook problemen mee heeft, kan dit betekenen dat er wat mis met zijn sms instellingen. Heeft hij al contact opgenomen met zijn provider?

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar
Beste Caspar,

Ja, hij kan wel sms'jes ontvangen/ verzenden naar andere personen in Nederland en België. En de sms'jes van hem naar mij komen nu wel aan. Ik kan alleen niet terug sms'en. De sms'jes worden wel verzonden en ook door Simyo berekend maar ze komen niet bij hem aan.

Het rare is dat het eerst wel zonder problemen ging en van de ene op de andere dag lukte het niet meer.
Toen heeft hij een andere simkaart van een andere provider gekocht en het zelfde probleem deed zich voor. Eerst zonder problemen kunnen sms'en en in ene kwamen mijn sms'jes niet meer aan.

Inmiddels heeft deze persoon ook nog een abonnement bij Ziggo genomen en daar lukt het sms verkeer gelijk vanaf het begin niet. Ik ontvang wel maar mijn verzonden berichten komen niet bij hem aan.

Zal het kunnen dat het aan zijn instellingen ligt? Aan de berichtencentrale voor het buitenland misschien?

Ik hoor graag van jullie

Groetjes,
Sabrina238
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Sabrina238,

Bedankt voor de informatie!

Het kan heel goed zijn dat het aan zijn toestel ligt. Laat hem eens zijn simkaart in een ander toestel doen en probeer hem weer te sms'en.

Ik heb in ieder geval de sms'jes in oktober voor je vergoed. Zo kan je het nu nogmaals proberen 🙂 Laat je me weten of het nu wel werkt?

Groetjes,
Caspar
Hij belt al met 2 verschillende toestellen. Bij beide toestellen gaat het om zeer eenvoudige goedkope telefoons. En het is een oudere persoon die niet goed met een gsm overweg kan.

Het enige wat ik nog zelf kan bedenken, zal het aan het G 3/ 4 netwerk kunnen liggen? zo een simpele telefoon kan toch geen contact maken met dit netwerk. Ik zelf bel met een Samsung Galaxy A3 2016.

Sinds vanochtend komen ook zijn sms'jes niet meer bij mij aan. En ik probeer het al niet eens meer via de telefoon. Ik verstuur nu sms'jes via het "voipstunt " programma op mijn laptop. Dat gaat wel.
Wel frustrerend dat zijn sms'jes nu weer niet bij mij aankomen.

Ziggo is ook bezig om het uit te zoeken waarom het sms'en niet lukt.

Groetjes,
Sabrina238
Beste Caspar,

Ik kreeg net (zaterdag) meerdere sms'jes binnen die donderdag verzonden zijn.
Ze komen dus met 2 dagen vertraging bij mij binnen en 4 keer met dezelfde tekst.
Alles op dezelfde tijdstip.
Het ziet erna uit dat de sms'jes bij de berichtencentrale blijven hangen.

Groetjes,
Sabrina238
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Sabrina238,

Dankjewel voor de terugkoppeling! Wat ontzettend vervelend dat de sms'jes met zoveel vertraging bij jou aan komen! Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Heb je al geprobeerd om je simkaart in een ander toestel te plaatsen en andersom? Kun je dan wel de sms'jes ontvangen en versturen, of lukt het dan nog steeds niet? Ook ben ik benieuwd naar of jij dit probleem ervaart met andere mensen, of alleen met deze persoon.

Ik ben benieuwd!

Groetjes,
Jihane

Reageer