.

Beantwoord

Waarom kan ik niet internetten in België?

  • 30 October 2016
  • 8 reacties
  • 182 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo.

Ik merk dat ik geen internettoegang heb in belgie?

Kan dit kloppen?

Groet john
icon

Beste antwoord door Ilias 31 October 2016, 11:07

Bekijk originele reactie

8 reacties

Hoi

Geen idee of dat kan kloppen.

Is helemaal afhankelijk van een aantal dingen.

Roaming staat aan op het toestel?
De buitenland opties op je MijnSimyo staan aan? Op MijnSimyo ga je naar instellingen en netwerkinstellingen.
Mocht het automatisch zoeken naar een netwerk, probeer het dan handmatig.

Mocht je prepaid hebben dan is het enkel mogelijk te internetten via Wifi in het buitenland.
Hallo,

Roaming heb ik aan staan.

Ik heb netwerk automatisch geprobeerd en handmatig.

Toestel uit en aan gezet.

Ik maak gebruik van een abonnement.

Buitenland opties in MijnSimyo staan ook aan.

Geen idee wat ik voor de rest nog meer kan proberen 🙂
Reputatie 3
Badge +5
Hoi jgeurts,

Wat vervelend dat je geen gebruik kunt maken van internet in België! Samen kunnen dit vast oplossen.

Ik heb meteen een reset uitgevoerd op de instellingen van je simkaart. Kun je jouw toestel voor tien minuten uitschakelen en dan weer inschakelen? Je simkaart wordt dan opnieuw aangemeld op het netwerk.

Als dit niet heeft gewerkt, kun je dan je simkaart plaatsen in een ander toestel en het liefst een andere simkaart in je eigen toestel om te kijken of het ligt aan de simkaart of het toestel.

Als je een iPhone hebt met iOS 8 wil je dan e knop ‘EU INTERNET op uit laten staan. Dit kun je doen via de 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk'.

Laat je weten of het is gelukt?

@Raytje,bedankt voor je reactie!

Groetjes,
Ilias
Hoi Llias,

Helaas heeft de reset en het verplaatsen van de sim naar een ander toestel geen effect gehad.

Ik heb een foto gemaakt van de melding wat ik te zien krijg op mijn scherm en deze toegevoegd.

Groet,
John
Goedemorgen,

internetten via elk willekeurig netwerk van Belgie werkt nog steeds niet bij mij. Ik woon in een grensgebied belgie en duitsland, en het is best wel vervelend als ik niet overal internet heb. Kunnen jullie a.u.b. kijken voor een oplossing voor mij?

Alvast bedankt.
Badge +7
Hoi jgeurts,

Wat jammer dat je nog steeds geen internet hebt in het buitenland! Ik zie dat er een 'error' heeft plaatsgevonden bij de reset. Ik heb je internetopties nogmaals gereset. Deze keer heeft er geen foutmelding plaatsgevonden. Kun je nogmaals je telefoon uit- en aanzetten? Hopelijk werkt je internet dan wel.

Mocht dit niet zo zijn, wil je dan controleren of de instellingen in je telefoon goed staan? Je kunt dit controleren met behulp van onze Toestelhulp.

Als de instellingen goed staan en je hebt nog steeds geen internet, wil je dan nogmaals je simkaart in een andere telefoon stoppen en andersom? Werkt het internet ook niet in een andere telefoon, dan is staat er iets niet goed ingesteld op de simkaart. Dan gaan we dit uiteraard met je oplossen :)

Laat je weten of deze reset wel goed heeft uitgepakt?

Groetjes,
Samantha
Dank je wel. Alles werkt weer netjes.

Groet john
Reputatie 5
Badge +8
Hoi John,

Bedankt voor je bericht. Fijn dat het nu naar behoren werkt! Graag gedaan namens mijn collega's ;)

Mocht je nog andere vragen hebben, dan weet je ons te vinden!

Groetjes,
Sean

Reageer