.

Beantwoord

Waarom kan ik mijn telefoon niet gebruiken in Frankrijk?

  • 6 January 2015
  • 6 reacties
  • 1004 Bekeken

Waarom werkt internet en überhaupt telefoon niet in Frankrijk terwijl dit wel is aangeklikt in Mijn Symio?
icon

Beste antwoord door Tiury 7 January 2015, 09:25

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Probeer eens met de hand een ander Frans netwerk te kiezen i.p.v. automatisch.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Han Smit,

Wat vervelend dat je je telefoon helemaal niet kunt gebruiken in het buitenland. Ik zie dat je op dit moment nog geen verbruik hebt gemaakt in het buitenland, dus ik ga er van uit dat het nog niet werkt na de tip van Scotsman 😞.

Om er zeker van te zijn dat je telefoon goed op het internet staat aangemeld, heb ik je simkaart opties gereset. Om dit te voltooien, dien je de simkaart voor 15 minuten uit je telefoon te halen, terwijl je telefoon uit staat.

Als je de telefoon weer opstart kun je in je telefoon, zoals Scotsman al aangeeft, handmatig zoeken naar een netwerk. Wij adviseren het gebruik van de volgende netwerken: SFR, Orange en Bouygues.

Krijg je hierna wél een telefoon verbinding, maar geen internetverbinding. Zorg er dan voor dat je met behulp van dit topic, je telefoon opnieuw instelt voor internet.

Laat je Scotsman en mij weten of het is gelukt?

PS: Denk je er wel aan dat de kosten voor het gebruik van je telefoon in het buitenland buiten je bundel valt? Check hier de tarieven.
Hoi,

ik heb zelfde probleem in Andorra werkt mijn sim kaart wel, echter in Frankrijk niet. Mijn simkaart staat op grijs in Frankrijk dus kan ook niets manueel proberen. Ik heb al eens gereset maar tot op heden nog niet succesvol geweest.


Groeten Birgit
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Breukers, welkom op het Simyo forum :)

Wat bedoel je precies met
Mijn simkaart staat op grijs in Frankrijk dus kan ook niets manueel proberen.

Kun je dit specifieker uitleggen?

Mocht je dit nu weer hebben in Frankrijk, wil je dan direct contact met ons opnemen? Op het moment dat je dit meemaakt kunnen we je aansluiting nakijken.
Je zou bijvoorbeeld met een andere telefoon kunnen bellen naar de klantenservice: +31202003007

Kun je me ook vertellen met welke telefoon je dit meemaakt? Van een Netwerkspecialist van KPN heb ik vernomen dat je sinds 9 januari een andere telefoon gebruikt, was het met de Wiko of met de Acer Liquid Z3?
Hoi,

Ik bel met jullie helpdesk, aangezien ik nu in Frankrijk zit.

Wat betreft telefoon 't is inderdaad een acer liquid Z3 en wat betreft mijn simkaart staat op grijs: er staat een rode x bij netwerk bereik (en deze zijn weer grijs).

Ik hoop dat ik er met de helpdesk uit ga komen. Handmatig of automatsch omzetten werkt in ieder geval niet.

Groeten Birgit
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Breukers,

Volgens mijn gegevens heb je inmiddels contact opgenomen met onze telefonische klantenservice. Zou je me willen laten weten of jullie al iets verder zijn gekomen? 🙂

Reageer