.

Beantwoord

Waarom kan ik geen verbinding maken in Spanje?

  • 1 August 2017
  • 9 reacties
  • 414 Bekeken

Ik heb ineens geen netwerkaanmelding meer. Werkte eerst wel allemaal goed. Alles gecontroleerd. Simkaart in andere telefoon geplaatst maar toestel is van een andere provider die geen andere simkaarten accepteerd. Is er een mogelijkheid bij simyo om mijn simkaart te resetten op afstand of zo? Er staat ruim 9 euro tegoed op. Helpppp...; (
icon

Beste antwoord door Jihane 3 August 2017, 14:42

Bekijk originele reactie

9 reacties

...dus wel streepjes rechts boven maar geen Roaming R ernaast
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Rbts,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je geen netwerkverbinding kunt maken in Spanje! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en een reset uitgevoerd op je simkaart én op je buitenlandoptie. Dat betekent dat ik de instellingen op 't netwerk opnieuw heb aangemeld. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Als dat niet werkt, wil ik je vragen om handmatig een Spaans netwerk te selecteren op je toestel. Je doet dat door op je telefoon te gaan naar Instellingen > Aanbieder. Daar kun je dan uitvinken dat je automatisch netwerken zoekt, zodat je handmatig uit de lijst kunt kiezen. Je kunt daar alle beschikbare netwerken uitproberen.

Mocht het dan nog niet werken, wil je dan je simkaart in een ander toestel proberen en andersom. Zo kom je erachter waar de kern van 't probleem zich bevindt.

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
De beschikbare netwerken hier in het Spaanse dorp accepteren geen aanmelding bij handmatig kiezen. Vandaag was ik in een grote stad en daar had ik weer wel roaming. Als ik het goed heb gezien had ik daar verbinding via Yoigo. Dat netwerk kan ik hier in mijn woonplaats niet kiezen. Is hier wat aan te doen of niet? Mvgrt R
Sim krijg ik in een ander toestel niet geaccepteerd. Maar de sim doet het in wanneer Yoigo in de lucht is gewoon dus lijkt me dat deze niet kapot is.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Rbts,

Wat gek dat je handmatig geen netwerk kunt selecteren. Dit hoort wel gewoon te kunnen. Het lijkt erop dat er in jouw woonplaats geen ander netwerk is wat stabiel genoeg is of waar KPN een overeenkomst mee heeft. Dit zijn de netwerken die je in Spanje kunt gebruiken. Zie je deze er tussen staan? En wat gebeurt er precies als je hierop probeert te klikken. Kun je daar een printscreen van meesturen?

  • Vodafone Espana S.A. (Airtel)
  • Jazztel Spain*
  • Ortel Spain - MVNO*
  • E-Plus Spain - MVNO*

Ik hoor het graag!

Groetjes,
Angela
Vanmorgen handmatig (automatisch leverde niks op) kunnen verbinden met Movistar. Vodafone ook zien staan in de te kiezen netwerken maar 'uw simkaart staat verbinding met dit netwerk niet toe'. (Printscreen mee sturen lukt niet. Er staat dat het crsf token niet kon worden geverifieerd. ..)
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Rbts,

Mooi dat je verbinding met Moviestar kan maken. Kan je daar mee bellen? Internetten? Beiden of geen van beiden?

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar
Heb sinds 2 dgn verbinding. Hoop dat het zo blijft.Thxs
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Rbts,

Wat fijn om te horen 😃 Laten we hopen dat het zo blijft.

Laat je 't weten als je in de toekomst nog 's ergens tegenaan loopt?

Groetjes,
Jihane

Reageer