.

Beantwoord

Waarom heb ik zo'n hoge rekening voor mobiel verbruik in Macedonië?

  • 30 May 2018
  • 4 reacties
  • 163 Bekeken

Hoe is het mogelijk dat ik in Macedonië mijn mobiel uit de vliegstand zet en binnen 10 min. een rekening van €48,40 heb?

Dit kan toch niet kloppen?
Dit zou absurd zijn!
icon

Beste antwoord door Groentjuh 30 May 2018, 11:27

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Big, Macedonië valt in Zone 2. Daar zijn je bundels niet geldig en kost internetten 5 euro per MB.

< 10MB kunnen smartphones binnen no-time binnenhalen aan email, whatsapp, updates, etc etc etc.

Buiten Nederland en zone 1, raad ik altijd aan om de optie "Internet op je mobiel in het buitenland" uit te zetten. Daardoor voorkom je dat je 5 euro per MB gaat betalen tot je zo'n 60,50 euro aan verbruik hebt en je Internet daardoor automatisch wordt geblokkeerd!

Misschien is het handig om de tarieven voor Macedonië nog even te bekijken!
5 euro per MB pure oplichting!!
Reputatie 7
Badge +9
Het is een hoge prijs. Om Simyo oplichters te noemen gaat wat ver. Ik vind het dan altijd leuk om even naar een paar buren te kijken:

KPN: 2,50 euro/MB
Vodafone: 2,50 tot 7,50 euro/MB
T-mobile: 2,50 tot 10 euro/MB
Tele2: 0,01 tot 10 euro/MB

Ja, dacht ik al. Allemaal oplichter, toch?
Reputatie 6
Badge +5
Hi Big,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik zie dat er in de avond van 29 mei wat internetverbruik heeft plaatsgevonden. Dit heeft gezorgd voor de kosten buiten de bundel. Ik snap dat dit bedrag even schrikken is, het klopt echter wel. De kosten voor Zone 2 bedragen € 5,- per MB. We hebben je een sms'je met een specificatie van de tarieven verzonden op het moment dat je de grens over ging. Heb je dit bericht over het hoofd gezien? Alle tarieven in het buitenland zijn terug te vinden via de volgende pagina Zoals Groentjuh aangeeft hebben alle providers hogere tarieven voor mobiel gebruik buiten de EU. Gebruik binnen de EU valt wel binnen je bundel.

Je kan mobiel internet het beste uitzetten als je je in een Zone 2 land bevindt. Heb je hier verder nog vragen over?

Bedankt voor je reactie, Groentjuh!

Groetjes,
Niels

Reageer