Skip to main content
antwoord

Waarom heb ik internet verbruik buiten de bundel terwijl vliegtuigmodus aanstond?

• May 10, 2025
  • 3 reacties
  • 118 Bekeken

Terwijl ik 6 uur in de lucht vloog en alleen mijn telefoon op vliegtuigmodus deed en toen in de tas tot ik geland was heb ik 60 euro verbruikt????

Ik had ook torenhoge kosten toen ik met Simyo aansloot en de begin datum was niet goed ingesteld. Is hoge kosten onterecht belasten een gebruikelijk iets bij Simyo? 

Ga kijken naar een andere provider.

Beste antwoord door Seren

Update: Nieuwe Buitenlandbundels beschikbaar!

Goed nieuws! Vanaf vandaag introduceren wij gloednieuwe Buitenlandbundels voor internet in de populairste bestemmingen buiten Europa. Met deze bundel internet je zorgeloos op je bestemming!

Voor alle details over hoe het werkt, welke bundels beschikbaar zijn en hoe je ze activeert, verwijs ik je graag naar het officiële topic op ons forum:Simyo Buitenlandbundels: Blijf verbonden buiten de EU!

Nog meer informatie vind je op onze website via deze pagina: Simyo servicepagina Buitenlandbundels.

Omdat alle informatie nu netjes gebundeld staat in het forumtopic, zal ik dit topic sluiten. Heb je daarna nog vragen? Laat het dan vooral weten in het aankondigingstopic!

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

3 reacties

Scotsman
Forum|alt.badge.img+9
  • Forum expert
  • May 10, 2025

Waar reisde je naar toe? Buiten de EU (zone 1)? Als je de telefoon daar van de vliegtuigstand afhaalt en je hebt bellen en internetten in het buitenland aan staan, dan zal je mobiel meteen na aankomst contact maken met een plaatselijk netwerk, en afhankelijk van de instellingen worden allerlei zaken gedownload, geüpdatet en gesynchiseerd. Als je een mooie snelle internetverbinding hebt (5G) kunnen er in korte tijd heel wat GBs verbruikt worden. Dat zou de 60 euro kunnen verklaren. Verbruik buiten zone 1 valt altijd buiten je bundels.

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • May 12, 2025

Hoi ​@mcbark13,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hiervan bent geschrokken! 

Wat ​​​​​@Scotsman zegt klopt inderdaad (bedankt voor je hulp!). Om er zeker van te zijn dat er geen internet kan worden verbruikt buiten zone 1 kan je het beste de optie '’internet in het buitenland'’ uitschakelen via Mijn Simyo. Dit doe je via Instellingen  > Internet en bellen.

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag of we iets voor je kunnen betekenen in de gemaakte kosten.

Groetjes,
Amy

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • antwoord
  • July 1, 2025

Update: Nieuwe Buitenlandbundels beschikbaar!

Goed nieuws! Vanaf vandaag introduceren wij gloednieuwe Buitenlandbundels voor internet in de populairste bestemmingen buiten Europa. Met deze bundel internet je zorgeloos op je bestemming!

Voor alle details over hoe het werkt, welke bundels beschikbaar zijn en hoe je ze activeert, verwijs ik je graag naar het officiële topic op ons forum:Simyo Buitenlandbundels: Blijf verbonden buiten de EU!

Nog meer informatie vind je op onze website via deze pagina: Simyo servicepagina Buitenlandbundels.

Omdat alle informatie nu netjes gebundeld staat in het forumtopic, zal ik dit topic sluiten. Heb je daarna nog vragen? Laat het dan vooral weten in het aankondigingstopic!