.

Beantwoord

Waarom heb ik geen netwerk in het buitenland?

  • 3 June 2014
  • 7 reacties
  • 563 Bekeken

Hallo, 

Ik heb een prepaid simyo simkaart, maar sinds een week geeft hij "alleen noodoproep".
Ik heb nog genoeg prepaid tegoed en ook heb ik bellen in en naar buitenland aan staan in mijn profiel. 

Ik heb mijn telefoon al meer maals aan en uitgezet, om te kijken of hij het netwerk weer hersteld, geen succes. 
Ook heb ik handmatig geprobeerd het netwerk te herstellen via instellingen, ook geen succes. 

Graag hulp??
Wat ik ben nu onbereikbaar voor de mensen in nederland. 

Groetjes Carla
icon

Beste antwoord door Charlene 4 June 2014, 11:01

Bekijk originele reactie

7 reacties

Badge +8
Hoi Calala90,

Welkom op het forum :)
Wat vervelend dat je nu geen netwerk vindt. In welk land bevind je je? En heb je daar voorheen wel verbinding gehad? Als je handmatig naar een netwerk zoekt, vindt je toestel dan geen netwerken, of kun je ze alleen niet selecteren? En heb je de optie Roaming aanstaan op je toestel? Die zorgt ervoor dat je een ander netwerk dan het Nederlandse kan gebruiken.
De optie Bellen in en naar het Buitenland staat inderdaad aan. Dat heb ik nagekeken. Ik hoor graag de antwoorden op mijn vragen, dan hoop ik dat we het zo snel mogelijk hebben opgelost :)

Groetjes,
Charlene
Bedankt voor je reactie, 

1: Ik ben in Zwisterland. 

2: Ik heb hier voorheen wel verbinding gehad, 
enkel sinds de laatste paar dagen niet meer. 

3: als ik handmatig naar netwerk zoek, dan vind hij wel netwerken (swisscom, sunrice en nog 1)
en ik kan me er ook op registreren,,, 
maar hij geeft me geen netwerk, enkel noodoproepen. 
Ik heb alle drie al geprobeerd. Bij allemaal hetzelfde resultaat. 

4: Ja, ik heb roaming aanstaan. 

Groetjes Carla
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Calala90,

Erg vreemd dat je geen verbinding meer kunt krijgen. Wij hebben je simkaart een reset gegeven, maar dat heeft niet geholpen helaas.

Ik heb de netwerkspecialisten voor je gebeld. Zij geven aan dat je simkaart goed is aangesloten en dat we overeenkomsten hebben met de providers uit Zwitserland. Er is ook geen melding gemaakt over een storing in Zwitserland. Alles wijst er dus op dat je gewoon zou moeten kunnen bellen.

Er kunnen nu 2 dingen mis zijn, namelijk je simkaart of je telefoon. Wat ik me afvraag is of er heel toevallig mensen bij jou zijn die ook het Simyo of KPN netwerk gebruiken en of zij wel kunnen bellen? Ik wil je vragen om je simkaart in een andere telefoon te proberen. Werkt de simkaart niet in een andere telefoon, dan is je simkaart stuk. Werkt de simkaart wel in een andere telefoon, dan is er iets mis met je eigen telefoon en zul je die moeten laten controleren voor defecten :(

Als je niet de mogelijkheid hebt om je simkaart in een andere telefoon te doen, dan wil ik je vragen om je simkaart en je batterij uit je telefoon te halen. Doe het vervolgens weer terug en kijk of dat ervoor zorgt dat je netwerk hebt.

Ik hoor graag van je of je eruit komt 🙂
Hallo, 

Ik denk dat de reset wel heeft geholpen. 
Want halverwege de middag, heb ik weer netwerk gekregen. 
En die heb ik nu nog steeds, gelukkig :D

Hopen dat het zo blijft. 

Bedankt voor de hulp. 

Groetjes Carla
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Calala90,

Wat goed dat je telefoon weer in de lucht is! Bedankt dat je het hier plaatst, zo weten wij ook dat het is opgelost 🙂 Mocht het voorkomen dat je weer verbinding verliest, hoor ik het graag van je 🙂
Beste Simyo,

Ik heb een zelfde probleem, maar het resetten lijkt niet te werken.

Zouden jullie kunnen kijken wat er aan de hand is?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Menno
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Menno JW,

Welkom op het forum.

Ik heb je aansluiting bekeken en zie dat je simkaart nog niet is geactiveerd.

Je hebt eind februari nummerbehoud aangevraagd. Deze is goedgekeurd voor 26 maart. Je hoeft niet bang te zijn dat je abonnement ingaat op het moment dat je de simkaart activeert.

Je nieuwe Simyo aansluiting gaat pas in als het nummer is overgezet. Wij vragen altijd om de simkaart toch van tevoren te activeren, zodat we zeker weten dat nummerbehoud correct wordt uitgevoerd.

Reageer