.

Beantwoord

Waarom heb ik geen mobiel internet in België?

  • 26 May 2023
  • 8 reacties
  • 155 Bekeken

  • Beginner
  • 2 reacties

Ik heb geen mobiel internet in België. Ik heb een Simyo prepaid bundel.

Internet in buitenland staat aan. Roaming staat aan. Al deze instellingen stap voor stap gedaan. Telefoon aan en uit.

Zit nu op wifi, nog steeds geen mobiel internet.

Wie heeft nog tips?


Admin: Titel aangepast vanwege vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door Groentjuh 26 May 2023, 15:29

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Over de tijd kwamen wij als Forum experts op de volgende checklist:

Sim-Only & Prepaid:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - internet
Gebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.

Men dient er rekening mee te houden dat internetten en bellen buiten Zone 1 enorm veel geld kost.

Werkt bovenstaande allemaal niet? Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @EYK,

Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat je geen internet hebt in België! 

Hopelijk krijg je het internet aan de praat met de tips die @Groentjuh (bedankt!) met je heeft gedeeld! Zo niet, dan hoor ik dit graag van je.

Groetjes,
Amy

Nee, niet gelukt. En, zoals ik had al geschreven, ik had al die dingen al gedaan.

Ik zie heel andere instellingen volgens Simyo @EYK , @Amy en @Groentjuh 

Dit zie ik bij Simyo staan

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik zie heel andere instellingen volgens Simyo @EYK , @Amy en @Groentjuh

Ik zie enkel dat mijn stappen mogelijk een gebruikersnaam noemen.
APN - internet is bij beiden hetzelfde
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) is bij beiden ongeveer hetzelfde.

In mijn versie noem ik nog: Gebruikersnaam - KPN

Het verschilt minder dan je denk. Hoewel het inderdaad opvallend is dat er op die pagina wel een wachtwoord, maar niet een gebruikersnaam wordt genoemd. (Vervolgens ook Verificatietype: Geen, waardoor volgens mij dan eigenlijk dat wachtwoord voor niets wordt ingevoerd). Meestal gaat dat samen.

Ik denk in dit geval dat de dataroaming instelling mogelijk niet lekker loopt en een moderator daar een klap(/reset) op moet geven.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @EYK,

Bedankt voor je reactie. Wat jammer dat het niet is gelukt met de tips die je eerder had gekregen! 

Zojuist heb ik een reset uitgevoerd op de dataroaming van de simkaart. Zou je het toestel voor 10 minuten willen uitschakelen zodat de reset kan voltooien? 

Ik hoor hierna graag van je of het lukt om te verbinden met een netwerk!

@JanD en @Groentjuh, zelf gebruik ik eigenlijk altijd deze stappen (die @JanD  had gedeeld in de screenshot) en vaak lukt het de klant hierna om een verbinding te krijgen maar soms ook niet. De stappen die @Groentjuh deelt zie ik ook voorbijkomen waarbij het de ene keer wel lukt en de andere keer niet, zelf heb ik met de gebruikersnaam KPN geen ervaringen eerlijk gezegd. Uiteraard bedankt voor het meedenken en reageren 😊.

Groetjes,
Amy

Bedankt voor je (re)aktie. Ik ben inmiddels weer in Nederland, dus ik kan het nu niet meer checken.

Hopelijk werkt het de eerstvolgende keer dat ik in België ben.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @EYK,

Bedankt voor je reactie. Mocht je dit de volgende keer dat je in België bent uit kunnen testen, dan horen wij graag van je of de reset heeft geholpen!

Groetjes,
Roeqajja

Reageer