Skip to main content

.

Alles geprobeerd ..alle instellingen staan goed...3 kwartier met een medewerker van Simyo gesproken ....geen internet.



het zou aan mijn telefoon liggen? Thuis naar de telefoonwinkel..alles met

het toestel oké.. waarom heb ik geen internet in Oostenrijk...wil het graag opgelost hebben anders ga ik naar een ander provider.
Hoi @Cal ,



Voor de zekerheid toch nog even wat controle vraagjes.



Hebben ze ook een reset op je buitenlandinstelling gedaan? ( Hierna toestel 15 min. uit)



Kon je wel bellen / smsen?



Had je ook geprobeerd handmatig een netwerk te vinden.



APN instellingen zijn:



APN = internet



Gebruikersnaam = KPN



Wachtwoord = GPRS of gprs (verschilt wel eens)



Staat/stond roaming aan op je toestel?



Je bent nu in NL dus lastig te testen of het werkt.
Alles wat hierboven staat gedaan. Jullie medewerker heeft alles geprobeerd maar geen internet. Ik kon wel bellen en smsen.
Alles wat hierboven staat gedaan. Jullie medewerker heeft alles geprobeerd maar geen internet. Ik kon wel bellen en smsen.
Ik ben ook een klant, een moderator zal waarschijnlijk vandaag nog reageren.
Hoi Cal,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat balen dat je geen internet in Oostenrijk hebt! Ik zie dat hier inderdaad al erg veel contact over geweest is! Klopt het dat dit een probleem van vorige maand is? Het laatste contact zie ik namelijk op 21 januari?



Mijn collega heeft toen gevraagd om een kruistest uit te voeren. Zover ik terug kan vinden, was dit steeds niet mogelijk. Aangezien je gewoon internet in Nederland hebt en de netwerkspecialisten van KPN hebben vastgesteld dat er geen blokkade op je simkaart zit, is de kans groot dat het toch een probleem in het toestel is. Wanneer je in Nederland naar de telefoonwinkel gaat, is natuurlijk niet te testen of roaming in je toestel werkt.



Ik snap dat je niet even op en neer naar het buitenland gaat om te testen of het weer werkt. Ik zal je dus een vervangende simkaart opsturen en de instellingen voor het buitenland voor je resetten. Zou jij je toestel even opnieuw op willen starten als je dit leest? Laat me ook even weten of je huidige adres op Mijn Simyo nog klopt. Dan stuur ik de nieuwe simkaart naar je op!



Houd er dus wel rekening mee dat de kans bestaat dat het hierna nog steeds niet werkt. In dat geval moet het probleem echt in je toestel zitten.



Bedankt voor het antwoorden Ray!



Groetjes,



Kevin
Mijn gegevens zijn niet veranderd. . Ga mijn toestel nu uitzetten
Hi Cal,



Ik heb de vervangende simkaart opgestuurd naar het adres wat bij ons bekend is! Als het aan je simkaart ligt, werkt je internet als je de volgende keer in het buitenland bent. Is dat niet het geval? Dan kun je het beste vanuit het buitenland bellen naar: +31 20 2003007. Dan kunnen we nog wat instellingen nalopen in je toestel.



Voor de zekerheid zou ik van tevoren wel controleren of je instellingen helemaal goed staan met behulp van onze Toestelhulp.



Let's hope it works!



Groetjes,

Lu
@mods, Ron V heeft hiervoor ook een eigen topic hier gestart. Het lijkt mij het handigste om daar hem te helpen.
Hi Groentjuh,



Omdat Ron V inderdaad andere informatie in zowel dit bericht als zijn eigen topic had staan, heb ik deze samengevoegd. Bedankt voor je reactie en oplettendheid 🙂 Ik zal hem in het topic wat hier te vinden is verder helpen.



Groetjes,

Niels
Ik had voor 2 maanden (jan/febr) geen internet in Benidorm (Spanje). Alles geprobeerd, ook Simyo opgebeld, ook naar Telefoonwinkel geweest, niets hielp. Bij thuiskomst weer naar telefoonwinkel geweest, hier hebben ze KPN omgezet naar Simyo..... vraag me verder niet van hoe of wat, ik ben 74 jaar oud en weet weinig van dit spul. Volgens de telefoonwinkel zou ik nu wel internet moeten hebben in het buitenland.

Nu was ik voor een maand in Zuid Afrika. Ik heb een dual simkaart telefoon, dus heb heb ik daar een lokale Vodacom simkaart erbij in gestopt. Deze deed het uitstekend. Opeens dacht ik, ik zal Simyo nu eens testen of ik wel internet heb. Dus overgeschakeld op de Simyo simkaart...... ja hoor, de Simyo simkaart deed het nu. Ik blij. Ook gauw m'n email downloaden....... HAD IK NIET MOETEN DOEN. Opeens een SMS van Simyo. Dit geintje kost je nu €48........ O o o ...... wat een stommerik. Ik zat buiten mijn bundel natuurlijk. Waar een 74 jarige man niet overal aan moet denken. Even Simyo testen kost me nu € 48........ had ik NIET moeten doen.

Bij thuiskomst Simyo opgebeld..... de zaak uitgelegd, sorry, sorry, sorry...... gevraagd of er geen coulance regeling getroffen kon worden. NEE meneer, hier beginnen we niet aan ..... was het antwoord. Foutje.... Bedankt. Ik ben jarenlang abonnee van Simyo, maar helaas..... een tegemoetkoming is er blijkbaar niet. Hevig teleurgesteld. Dank U wel.



In ieder geval, voor diegenen die geen internet hebben in het buitenland, schakel KPN (provider) om naar Simyo (provider)...... wellicht is dit het antwoord.

Jammer genoeg, voor mij wel.....
Hoi Cees,



Ik ben even uit gaan pluizen wat er hier aan de hand geweest is. Ik zie dat je op 10 januari contact met ons gehad hebt over het niet werkende internet in Spanje. Mijn collega heeft toen een reset uitgevoerd, op 11 januari ben je internet in Spanje gaan verbruiken. Je geeft aan dat je KPN omgeschakeld hebt naar Simyo en dat het toen werkte. KPN en Simyo (wij) zijn alleen beschikbaar in Nederland. Als je toestel ingesteld staat op KPN in Spanje dan zal dit dus niet werken.



In je toestel kun je instellen dat je toestel automatisch een netwerk kan selecteren. Je toestel switcht dan tussen netwerken en gaat naar degene die het best bereik heeft. Wat hier waarschijnlijk aan de hand is, is dat ze in de telefoonwinkel de Spaanse Simyo hebben geselecteerd waardoor je internet had. Dit bedrijf staat helemaal los van ons en is ook maar in een paar landen in de wereld actief. Wat dus vooral de oplossing is, is het automatisch selecteren van een netwerk aanzetten in je toestel wanneer je in het buitenland bent. Anders zal je toestel namelijk blijven zoeken naar het KPN netwerk waar je in Nederland ook gebruik van maakt. Deze is natuurlijk niet te vinden vanuit Spanje.



Dan nog even over de gemaakte kosten. Ik begrijp dat dit een foutje geweest is en dat de kosten natuurlijk gigantisch zijn buiten de EU. Helaas zijn aan deze kosten niets te doen. Wij sturen netjes een welkomstbericht wanneer je in een land aankomt. Hierin is te lezen wat bellen en internetten kost. Ook waarschuwen we geregeld op de website, social media en de nieuwsbrief over het goed instellen van je toestel om dit soort kosten te voorkomen. Sorry dat we in dit geval niet meer voor je kunnen betekenen.



Groetjes,



Kevin
Hallo Kevin,



Blijkbaar werden mijn opmeringen niet goed gelezen. of misschien was ik onduidelijk??

Lees het volgende nu eens duidelijk alstublieft:



Ik kon in Spanje NIET internetten.... je zegt dat ik op 11 januari internet in Spanje ben gaan gebruiken.

Dit is absoluut NIET waar...... ik had TOTAAL geen internet in Spanje.

Alle twee vakantie-maanden niet.

Ik ging wel overal zoeken naar gratis wifi...... en maakte daar dan ook graag gebruik van.



Pas bij thuiskomst in Nederland is KPN (op m'nm telefoon) omgezet naar Simyo...... en heeft de medewerker van de telefoonwinkel gezegd dat internet in het buitenland nu wel zal werken.

Dus de gehele tijd in Spanje stond mijn telefoon op KPN.



Je zegt het volgende: "Wat dus vooral de oplossing is, is het automatisch selecteren van een netwerk aanzetten in je toestel wanneer je in het buitenland bent".



Mijn telefoon stond altijd al op het "automatisch selecteren van een netwerk"....... ook in Spanje, ook in Nederland, enz.



In ieder geval, bedankt voor jouw opmerkingen. maar jammer genoeg had ik hier dus niet veel aan.
Hoi ceespoll,



Op 11 januari is er wel degelijk een internetverbinding geweest in Spanje. Nadat wij je instellingen hebben gereset werkte het dus al. Je kunt dit verbruik terugzien op je factuur. Misschien heb je het daar niet gemerkt dat kan natuurlijk gebeuren. Maar het is niet zo dat het omzetten van KPN naar Simyo in je toestel de oplossing is geweest, wij maken gebruik van het KPN netwerk dus dit netwerk maakt geen verschil. Aangezien dit een forum is wat iedereen na kan lezen wil ik dit wel even gezegd hebben omdat het dus niet nodig is dat onze klanten een KPN winkel binnenstappen met deze vraag.



Als je het verbruik bekijkt van 11 januari dan zul je daar een internetverbinding zien, vanaf dat moment was dus alles in orde. Als je vervolgens geen verbinding kreeg dan lag het dus aan de provider waar je op dat moment mee verbonden was. Je kunt namelijk van verschillende providers gebruik maken in het buitenland. De één is beter dan de andere als het om internet gaat.



Groetjes,



Kevin
Hallo Kevin,



Bedankt voor uw antwoord.

Dat er op 11 januari internet verbinding was...... is mij totaal onbekend.

Zal ik toch een nieuwe bril moeten kopen........ maar zal dit toch onderzoeken...... gewoon voor eigen interesse en eigen belang....... ik wist dit ECHT niet...... op mijn telefoon was niets te zien en ik kreeg alleen maar verbinding per wifi en niet via de internetbundel.

Maar als u het zegt dat ik wel internet had, dan zal het wel zo zijn.

Ik zal waarschijnlijk beter moeten opletten.

In ieder geval bedankt.



Groetjes.



Cees.
Hoi Cees,



Natuurlijk geloof ik ook dat je dit niet geweten hebt! Het is natuurlijk al even geleden maar ik kan toevallig terugzien in het verbruik dat er een verbinding geweest is. Op het verbruik op je factuur zul je dit ook terugvinden op 11 januari. 🙂



Fijn weekend verder!



Groetjes,



Kevin
Hallo Kevin,



Sorry, ik ben aan de late kant, toch wil ik nog iets kwijt m.b.t. geen internet in Spanje.

Gedurende januari 2019 had ik 25 mB aan data verbruikt, Dit is wat u ook al geconstateerd had.

Op uw aandrang, heb ik dit ook kunnen terugzien op mijn factuur van januari.



Ik ging op 8 januari naar Spanje, dus vermoed ik zelf dat de 25 mB reeds in Nederland verbruikt waren.

Volgens uw voorgaande bericht, is er wel op 11 januari internet geweest vanaf mijn telefoon in Spanje.



Op mijn factuur van januari kan ik alleen het geheel verbruik van de maand zien.

Dit was dus 25 mB.

Het verbruik van iedere afzonderlijke dag, dit kan ik niet inzien.

Of doe ik iets verkeerd?



Indien er dan wel internet was op 11 januari, waarom dan geen internet gedurende de rest van de maand en ook niet in Februari? Mijn telefoon stond (en staat) continu ingeschakeld op data verbruik (3 of 4G) en gaat automatisch over naar Wifi zodra ik ergens een wifi verbinding heb.



Groetjes.



Cees.
Als je jouw factuur download kun je in de specificaties per dag zien hoeveel je hebt verbruikt.



Je data continu aan en laten switchen naar wifi kan handig zijn. Maar andersom kunnen hier risico's aan kleven. Als je wifi wegvalt kun je ongecontroleerd data verbruiken met mogelijke gevolgen van hoogverbruik.
Hoi Cees,



Zoals Ray ook al aangaf, kun je op de factuur alle gegevens terugzien. Helemaal op de laatste pagina staat een kopje met 'internet in het buitenland' daarop zie je duidelijk dat er op 11 januari een verbinding is geweest.



Ik kan je niet vertellen waarom je 6 maanden geleden geen goede internetverbinding gehad hebt in Spanje. Het is goed mogelijk dat je verbonden was met een een netwerk waarbij je even internet hebt gehad, vervolgens is je toestel verbonden met een netwerk waarbij dit niet mogelijk was. Mijn enige punt was dat er een verbinding is geweest waarmee we dus vast kunnen stellen dat vanaf dat moment alle instellingen aan onze kant goed hebben gestaan, anders is een korte verbinding namelijk ook niet mogelijk.



Dankjewel voor de hulp Ray!



Groetjes,



Kevin
Weereens bedankt voor jullie hulp Kevin en Ray.

Ik heb het terug-gechecked.



Op 11 januari was ik bij een telefoonwinkel in Benidorm, toen heeft die man mijn simkaart in een andere telefoon gestopt....... en ja....... toen was er verbinding. Dus dit gedeelte opgelost.

Dus de fout lag bij mijn eigen telefoon.

Mijn telefoon is gechecked van A to Z, maar men kon geen fout vinden.

Deze kregen we niet aan de praat wat dataverbinding betreft.



Eenmaal terug in Nederland, was ik bij de telefoonwinkel waar ik enige maanden van tevoren mijn telefoon gekocht had. Hier hadden ze toen op de telefoon de provider geswitched (vraag mij niet hoe) van KPN naar Simyo.

"Nu zal hij het moeten doen", werd mij toen gezegd.



Toen ik in Zuid Afrika was, dacht ik, nu effe checken..... en ja hoor, er was dataverkeer..... hoera!!!

Everybody happy!!!



Helaas, stomme, domme oude man (74).... niet nadenken... ik had het moeten weten, toch?

Dit geintje koste me wel effe € 48.00 of zoiets.

En Simyo heeft helaas geen coulance regeling.

Simyo houd de poot stijf.



Hier wil ik het maar bij laten...... jullie geloven toch niet dat het omschakelen van KPN naar Simyo de oplossing oftewel de boosdoener was.....zover ik het ziet, houd Simyo ook hier de poot stijf.

Genoeg gecorrespondeerd hierover.



Met vriendelijke groet.



Cees.
Hoi Cees,



Ik snap dat dit heel erg duur is, enkel om heel even na te gaan of je internet werkt. Het is nu eenmaal zo dat we voor data buiten de EU geen coulanceregeling hebben. Het is dus geen onwil of "de poot stijf houden", we kunnen gewoon niet anders.



Dan nog even over het netwerk. Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. In het ene toestel zul je KPN als netwerk zien, in een ander toestel is het mogelijk dat daar Simyo staat. Het is dus altijd het netwerk van KPN maar deze kan anders weergegeven worden. Aangezien deze geen van beide beschikbaar zijn in het buitenland, had je deze daar ook nooit om kunnen zetten. Je hoort ook in Nederland alleen het netwerk van KPN te zien óf het netwerk Simyo. Daarnaast lijkt het er dus ook op dat de reset die we hebben gedaan de oplossing geweest is.



Maar laten we het inderdaad laten rusten. Mocht je in de toekomst toch nog vragen hebben dan hoor ik het natuurlijk graag!



Groetjes,



Kevin
Ik misschien dat niet van netwerk is gewisseld, maar van APN profiel? Dat zou misschien wel kunnen, toch?
Dat zou inderdaad goed kunnen, Groentjuh! Dat ze dit in de KPN winkel hebben gedaan.



Groetjes,



Niels

Hoi Simyo,

Ook hier, nu al een week in Oostenrijk, geen internet op de telefoon van mijn vrouw en mijn zoon. Heel soms spontaan wel. Alle instellingen staan gewoon goed. 
Zelf heb ik een (zakelijk) Odido (voormalig T-Mobile NL) abonnement en nergens last van. 

Kan het bekeken worden waarom het bij mijn vrouw en zoon niet werkt? Ik beheer deze nummers via mijn Simyo prepaid nummer wat is gekoppeld aan dit forum account. 


Hoi @MK14,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat jullie geen verbinding hebben in het buitenland.

Heb je ook gecontroleerd of alle instellingen in je mijn Simyo goed staan? Eerder hebben wij een topic aangemaakt met tips voor het maken van een verbinding in het buitenland. Ik adviseer deze even door te nemen. 

Mocht het met deze stappen niet gelukt zijn hoor ik het graag.

Groetjes,
Ashley