.

Beantwoord

Waarom heb ik geen internet in Oostenrijk?

  • 10 July 2016
  • 7 reacties
  • 274 Bekeken

Ik zit in Oostenrijk en kan niet internetten met mijn Sim Only. Heel vervelend.
Ik heb alle instellingen gecontroleerd. Heb in Mijn Simyo internet in buitenland ingeschakeld. Mijn iPhone 5 al diverse keren aan- en uitgezet. Geen internet mogelijk, alleen maar bellen.

Ik heb al een andere provider in Oostenrijk geprobeerd. Geen succes.

Kunnen jullie nog iets resetten of zo?
icon

Beste antwoord door Sean 11 July 2016, 13:50

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Heb je dataverkeer, maar ook Roaming aangezet op je iphone? Roaming wel denk ik, want je kunt bellen.
Maar dataverkeer moet ook aan staan.
Dank voor je reactie. Ik heb Dataroaming ingeschakeld. Wat bedoel je met dataverkeer?
Reputatie 7
Badge +7
Op mijn Androidkan ik op twee plaatsen instellingen doen. Een voor dataverkeer (ja/nee), en een voor Roaming.
Maar ik weet niet hoe dat op een iPhone zit.
Dat kent de iPhone niet.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Weusink,

Welkom op het Simyo forum.

Wat vervelend dat je mobiele internet niet werkt in Oostenrijk.

De instellingen op je aansluiting staan juist. Als dataroaming op je iPhone aanstaat hoort het internet gewoon te werken.

Ik heb zojuist je buitenlandoptie een reset gegeven. Zou jij, om deze reset te voltooien, je telefoon even uit en weer aan willen zetten?

Als dit het probleem niet oplost, dan wil ik je adviseren een kruistest uit te voeren. Dit houdt in dat je jouw simkaart in een ander toestel plaatst en een andere simkaart in jouw telefoon probeert. Zo kun je erachter komen waar het probleem ligt.

Laat je me weten of dit is gelukt?

Groetjes,
Sean

@Wimj12, bedankt voor het meedenken!
Vandaag tweemaal telefonisch contact gehad met Simyo. Snel was ik aan de beurt en ben duidelijk geholpen. Goed nieuws: ik heb dataverkeer in het buitenland. Simyo heeft de eerste keer mijn internetaccount kgereset. Nadat ik mijn telefoon uit- en weer ingeschakeld had zag ik direct het 3G symbool, maar ... nog geen internet mogelijk. Ik kreeg als melding dat ik geen abonnement op mobiel dataverkeer had. Voor de tweede keer contact opgenomen met Symyo en opnieuw is mijn internetaccount gereset. Ik heb mijn iPhone 5 voor ongeveer 10 minuten uitgeschakeld gehad. Na opnieuw inschakelen .... ja hoor een snelle internetverbinding. O ja, ik had mijn toestel op 4G st aan en heb ik op aanraden van Simyo op 3G gezet. In NL geeft 4G overigens geen probleem.

Dank aan een ieder voor het meedenken!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Weusink,

Te gek! Dat is fijn om te horen. Ik wens je veel plezier in Oostenrijk 🙂 Hopelijk schijnt de zon daar!

Groetjes,
Jihane

Reageer