.

Beantwoord

Waarom heb ik geen internet in het buitenland?


Hoi Simyo,

Heb geen internet in het buitenland...
Ik kan wel sms'en.
Ik heb een Iphone6. Thuis heb ik online internet en bellen in het buitenland aangezet op mijnsimyo.
Ik heb op mijn telefoon dataroaming aanstaan en EUinternet staat uit.
Ik heb m'n telefoon 10 min uitgezet en weer aan, heb de APN gecontroleerd.
Heb met andere providers nooit moeite gehad en hoefde nooit wat aan instellingen te veranderen. Waarom gaat het hier zo moeizaam? Gebruikt graag internet om even het weer of m'n locatie te checken...

Heb heel af en toe wifi, hoop dat iemand kan helpen.

Gr Maaike
icon

Beste antwoord door Angela 3 August 2016, 09:53

Bekijk originele reactie

17 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Om te beginnen: WiFi heeft hier niets mee te maken, die manier om contact te maken met het internet staat helemaal los van mobiel internet via Simyo of een buitenlandse partner.

Ikzelf heb ook een iPhone en er is geen enkele reden waarom internetten in het buitenland niet zou werken. Je zegt dat sms'en wel werkt, dus ik neem aan dat bellen ook mogelijk is. Blijft dus over mobiel internet wat het niet doet.. Vaak helpt het als je in het buitenland een andere provider kiest. In welk buitenland ben je trouwens?
Nee, wifi heeft er inderdaad niks mee te maken, maar heb ik wel nodig om hier op het forum te kunnen
Volgens mij is een deel van m'n bericht weggevallen. Maar de provider is dus Orange.
En het land waar ik ben is Frankrijk
Reputatie 7
Badge +7
En als je EU internet aan zet?
Reputatie 7
Badge +9
Nee, die moet beslist uit staan op een iPhone. Roaming moet wel aan.
Andere provider blijkt niet te werken..
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Mb81,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat onhandig dat je geen gebruik kunt maken van het internet in het buitenland.

Heel goed dat je alle instellingen gecontroleerd hebt en de tips van Scotsman hebt uitgeprobeerd. Echter kan ik in het systeem al direct zien waarom dit alles niet heeft gewerkt. De buitenlandoptie via Mijn Simyo staat niet aan.

Je hebt 2 opties die je aan kunt zetten via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen. Namelijk bellen/gebeld worden in het buitenland én internet in het buitenland. De laatste optie heb je niet aangezet, waardoor toegang tot het buitenlandse netwerk geblokkeerd is. Ben je in de mogelijkheid om deze optie aan te zetten?

Ik hoor graag van je of het allemaal gelukt is.

@Scotsman & Wimj12, bedankt voor jullie hulp :)

Groetjes,
Angela
Nou, had ze toch echt allebei aangezet! Ik zal het straks nog een keer proberen...
Zojuist nogmaals aangezet. Krijg dezelfde melding (je kunt vanaf nu internetten in het buitenland). Straks kijken of deze instelling nu blijft staan. Wat gek dat de melding ineens uit stond. Of moet je na de melding 'je kunt nu internetten...' nog iets bevestigen?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi MB81,

Dat is zeker vreemd! Het 1x aanzetten van de optie moet toch echt genoeg zijn. Ik heb gelijk met je meegekeken en zie nu inderdaad geen roamingblock meer staan. De opties staan dus netjes aan! Ik hoor graag van jou wat je bevindingen zijn!

Groetjes,
Angela
Vanmiddag lukte het nog niet!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Mb81,

Oei! Heb je ook handmatig gezocht naar (buitenlandse) netwerken?

Anders raad ik je aan om je simkaart in een ander toestel te plaatsen en andersom. Werkt het dan wel, of nog steeds niet?

Ik ben benieuwd!

Groetjes,
Jihane
Heb handmatig gezocht, lukte niet.
Heb maar 1 telefoon en simkaart mee, dus kan dat helaas niet proberen.
Morgen weer richting NL, maar zou er graag achter komen waar het probleem zit, omdat ik vaker in het buitenland kom.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Mb81,

Wat vervelend voor je dat het nog steeds niet is gelukt om verbinding met het internet te krijgen. Hopelijk lukt het je de volgende keer om een extra toestel (en een andere simkaart) mee te nemen, zodat je een kruistest kunt uitvoeren wanneer je daar weer bent.

Ik heb verder nog alle instellingen opnieuw aangemeld op het netwerk zodat we zeker weten dat alle instellingen weer goed staan!

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar
Hoi Caspar,
Weer terug in NL. Maar... onderweg in België ineens wel internet!
Ben benieuwd of het dan toch de providers waren of de instellingen. Ik ga het merken bij de volgende trip.
Iedereen bedankt voor de hulp,
Maaike
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Maaike,

Dan lijkt het nu te werken! Je zal het inderdaad wel merken bij de volgende trip.

Namens iedereen, graag gedaan.

Groetjes,
Caspar

Reageer