Skip to main content

.

Beantwoord

Waarom heb ik extreem hoge kosten aan Turkije?

Ik krijg op 2 april een welkoms bericht in turkije met 500 cent kosten per mb, 6 minuten later ben ik geblokkeerd en €60,50 kwijt.... Dit kan absoluut niet! Graag oplossing.

Ik heb Ă©Ă©n tikkie betaald en 2 appjes gestuurd dat ik geland ben. En dat kost dan €60,50.... Graag oplossing dit is onacceptabel! 

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@CeesMolenaar,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je baalt van de hoge kosten. Ik zie dat je van ​@Groentjuh al een goede uitleg hebt gekregen!

Helaas heb je wel het grensbericht te laat van ons ontvangen waardoor je ook niet op tijd actie hebt kunnen ondernemen. Onze oprechte excuses hiervoor. Daarom zullen wij de kosten voor je vergoeden. 

Zou je mij hiervoor nog even een privĂ©bericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan maak ik dit graag voor je in orde. 

Groetjes,
Amy

Bekijk originele reactie

5 reacties

• auteur
  • Beginner
  • 3 reacties
  • 2 april 2025

.... .

• auteur
  • Beginner
  • 3 reacties
  • 2 april 2025

• auteur
  • Beginner
  • 3 reacties
  • 2 april 2025

13.53 sms met kosten en 13.52 €60,50 berekenen, dat is wel knap...

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • 4052 reacties
  • 3 april 2025

Turkije valt buiten zone 1 en ook buiten de Europese unie. Hierdoor zijn hier de roam-like-home regels, die binnen de Europese unie gelden hier niet van toepassing.

De roam-like-home regels verplichtte providers om de kosten voor het bellen/gebeld worden, SMSen en internetten binnen de landen van de Europese unie gelijk te maken. Hierdoor kun je dus binnen heel zone 1 gebruik maken van de Simyo bundels.

Buiten de Europese unie zit je echter nog steeds vast aan oude roaming tarieven. Daardoor kost 1 MB inderdaad ineens 5 euro i.p.v. dat deze uit een databundel komt.

Hierdoor is het goed mogelijk dat je al snel aan 50 euro (ex BTW) aan kosten komt. Hier komt roam-like-home dan overigens ook weer even kijken bij Europese providers. Die moeten dan immers de verbinding stoppen en per bericht daarover informeren. Deze klant kan de blokkade opheffen, maar dient daarvoor een actie te doen.

Wat hier gebeurd is, is precies volgens voorwaarden en wetten. Ja, ik zou ook graag zien dat je over de hele wereld lekker kunt internetten, maar zo werkt het niet.

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2396 reacties
  • antwoord
  • 3 april 2025

Hoi ​@CeesMolenaar,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je baalt van de hoge kosten. Ik zie dat je van ​@Groentjuh al een goede uitleg hebt gekregen!

Helaas heb je wel het grensbericht te laat van ons ontvangen waardoor je ook niet op tijd actie hebt kunnen ondernemen. Onze oprechte excuses hiervoor. Daarom zullen wij de kosten voor je vergoeden. 

Zou je mij hiervoor nog even een privĂ©bericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan maak ik dit graag voor je in orde. 

Groetjes,
Amy

Reageer