.

Beantwoord

Waarom heb ik buitenbundelkosten terwijl ik nog een internetbundel heb?

  • 16 June 2017
  • 4 reacties
  • 110 Bekeken

Badge
Beste,

Momenteel zit ik in Frankrijk. Mijn normale internetbundel is op en heb daarom mb's bijgekocht. In de bevestigingsmail die ik hiervan heb ontvangen staat geschreven dat ik deze direct kan gebruiken.
Vervolgens krijg ik een sms bericht van simyo dat ik al 48,40 euro aan buitenbundel kosten heb gemaakt en dat mijn internet vanaf 60.50 euro geblokkeerd wordt. Dit is nu ook gebeurd. Maar als ik nu op mijn.simyo kijk, zie ik ook de mb's van mijn bundel minder worden.

Ik wil graag weten waar ik aan toe ben en waarom ik geen internet kan gebruiken terwijl ik wel nog mb' s in mijn bundel heb staan! Nu kom ik onnodig voor extra veel kosten te staan, terwijl op mijn.simyo wordt aangegeven dat internet voor hetzelfde tarief als in Nederland wordt aangeboden binnen Europa.

Thalita
icon

Beste antwoord door Samantha 19 June 2017, 16:12

Bekijk originele reactie

4 reacties

Badge
Waar komen deze onkosten vandaan die in het sms bericht worden aangegeven?!
Badge +7
Hoi Thalita,

Welkom op het Simyo forum :)

Ik kan het me goed voorstellen dat je je zorgen maakt om deze sms'jes. Geen zorgen, je maakt geen kosten buiten de bundel. Je internetverbruik gaat gewoon van je bijgekochte MB's af.

Deze sms'jes worden verstuurd vanuit het netwerk. Helaas kan het netwerk je extra bundels niet zien zodra je in het buitenland bent. Hij ziet alleen je maandelijkse bundel van 1000 MB. Daarom denkt het netwerk dat je nu buiten je bundels aan het internetten bent. Dat is dus niet het geval.

Je kunt daarom 'Ja' sms'en naar 1330. Hierdoor kun je weer verder gaan met internetten. Let er wel op dat doordat het netwerk je extra bundels nu niet kan zien, je ook geen sms'jes kunt ontvangen dat je internetbundel (bijna) op is. Daarom raad ik je aan om je verbruik goed bij te houden via Mijn Simyo. Je hebt nu nog 555 MB over.

Onze technische afdeling is op zoek naar een oplossing hiervoor, zodat jullie straks geen sms'jes meer krijgen hierover als je extra bundels hebt.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha
Badge
Bedankt voor je reactie, dit lucht op!
Ik heb over bovenstaand antwoord wel nog een vraag:
Nadat ik het smsje ontving over de kosten van 60,50 euro, kon ik ook niet meer internetten. Had ik hiervoor dan een sms met 'Ja' moeten sturen?
Ik ben inmiddels weer terug in Nederland, waar ik wel weer verder kan met internetten.
Nu weet ik dit in ieder geval voor de volgende vakantie!

Groet,
Thalita
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Thalita,

Ik vind het ontzettend vervelend dat je na het ontvangen van deze sms niet meer kon internetten. :(

Het klopt dat als je 'JA' sms'te naar 1330 dat de internetblokkade werd opgeheven. Op dit moment ontvang je deze sms onterecht omdat de extra MB's niet worden herkend door het netwerk in het buitenland. Mocht je deze sms de volgende keer weer ontvangen, dan kun je het beste even inloggen op Mijn Simyo. Als je ziet dat je nog voldoende MB's hebt (en je verbruik is bijgewerkt na het ontvangen van de sms), dan kun je gerust 'JA' sms'en en door blijven internetten.

Als je hier meer over wilt weten, dan hoor ik dat graag! :$

Groetjes,
Asma

Reageer