.

Beantwoord

Waarom betaal ik € 0,12 voor dit gesprek?

  • 9 July 2017
  • 8 reacties
  • 126 Bekeken

Badge
Hoe is het mogelijk dat ik voorheen belde voor 6 cent per minuut ,en sinds de nieuwe regeling 12 cent per minuut .
icon

Beste antwoord door Jihane 10 July 2017, 17:16

Bekijk originele reactie

8 reacties

Badge
Vanuit Spanje .
Reputatie 5
Badge +6
Ik snap niet precies welke kosten jij bekijkt.
zie https://www.simyo.nl/tarieven/buitenland en klik op spanje dan zie ik nergens 12 cent staan.
beetje onduidelijk verhaal vind ik.

Groet Paul.
In Nederland kost het 10 cent per minuut om te bellen bij een prepaid aansluiting.

Je betaalt per seconde met een minimum van 1 minuut.

Simyo Prepaid bellers roamen vanaf 15 juni in de landen van zone 1 voor precies dezelfde kosten, als zij doen voor verbruik in Nederland
Badge
Het lijkt mij nogal duidelijk voor de wijziging betaalde ik 6 cent per minuut vanuit Spanje naar Nederland .nu betasl ik 12 cent per minuut .wat goedkoper.
Toch blijft het raar zoals reeds is aangegeven aangezien die 12 cent geen tarief is per minuut. Dus de vraag is waar jij ziet dat het 12 cent per minuut is? En zou je ons dat kunnen tonen?
Reputatie 7
Badge +9
De Europese wetgeving is veranderd. Tegenwoordig moet Simyo prepaid bellers hetzelfde belasten als binnen Nederland (10 cent/minuut?) in plaats van dat de Europese wetgeving een maximaal bedrag oplegt (6 cent/minuut).

Voor Simyo prepaid klanten is deze laatste wijziging dus heel ongunstig, maar daar kan Simyo weinig aan doen.
Badge
Duidelijk .bedankt
Reputatie 7
Badge +10
Hoi El-portus1,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik kan me goed voorstellen dat jij dit verwarrend vindt. Voorheen betaalde je € 0,06 per minuut. Nu zijn de tarieven veranderd, omdat de roamingkosten anders geworden zijn in de EU. De tarieven in de EU (zone 1) zijn nu precies hetzelfde zoals ze in Nederland ook voor je zijn.

Ik zie dat jij het tarievenplan van 2008 hebt. Dat betekent dat je een starttarief hebt van € 0,10 en dat je daarna per seconde betaalt. Als je bijvoorbeeld 30 seconden belt, betaal je eerst dat starttarief van € 0,10 en daarna nog € 0,05 erbij omdat je 30 seconden gebeld hebt. Je komt dan neer op € 0,15 voor dat gesprek van 30 seconden. Als je 5 minuten lang belt, betaal je daar € 0,60 voor.

Je kunt ervoor kiezen om over te stappen op de nieuwe tarieven. Dat doe je door in te loggen op Mijn Simyo en dan te surfen naar Instellingen > Beltegoed & tarieven. Bij de nieuwe tarieven betaal je € 0,10 per minuut. In de eerste minuut betaal je altijd € 0,10 en daarna gaat het per seconde. Als je dus 30 seconden belt, betaal je € 0,10. Als je 1 minuut belt, betaal je ook € 0,10. Als je dan 5 minuten belt, betaal je € 0,50. Hier vind je al die tarieven terug.

Zoals ik al aangaf, zijn deze tarieven in het buitenland precies hetzelfde als in Nederland. Dat is waarom je € 0,12 betaalde. Je had namelijk gebeld voor 14 seconden. Als je dan deze berekening doet:

€ 0,10 (kosten per minuut) / 60 (seconden) x 14 (seconden) = € 0,02. Als je daar nog het starttarief van € 0,10 bij optelt, kom je uit op € 0,12.

Heb je hier nog andere vragen over?

@ PaulH, Ray en Groentjuh, dank voor het meedenken!

Groetjes,
Jihane

Reageer