.

Beantwoord

Tarief waarschuwings-sms komt niet overeen met Simyo tarieven, hoe kan dat?

  • 16 August 2015
  • 4 reacties
  • 636 Bekeken

Badge
Ik ben momenteel op vakantie in Denemarken en in het welkomstbericht (en ook volgens de tarieven van Simyo) kost data 0.25€ per MB. Nu krijg ik na 10 MB echter de melding "U heeft 80% van uw datalimiet bereikt. Bij 100 % wordt uw dataverbinding verbroken. Wilt u doorgaan? Stuur een SMS naar 1330 met de tekst 'JA'. Het tarief voor data is 4.84 EUR/MB."

Wat is nu het tarief voor data in Denemarken? Volgens deze sms kost de gebruikte 10 MB namelijk al bijna 50€.
icon

Beste antwoord door Ernst 17 August 2015, 15:56

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Volgens de tarieflijst is Denemarken € 0,25 per MB (zone 1) Bij € 50 (excl. BTW geloof ik) verbruik wordt de (data-)verbinding verbroken (Europese richtlijn) tenzij je akkoord gaat met doorgaan met kosten boven deze € 50

Een moderator zal e.e.a. maandag nazien, ik heb geen toegang tot de systemen.

Fijne vakantie verder in Denemarken en probeer voorlopig maar WiFi te gebruiken indien mogelijk.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Frever, welkom op het Simyo forum!

Goed dat je deze vraag hier stelt, ik snap dat dit wel wat onduidelijkheden veroorzaakt.
In de eerste plaats: maak je geen zorgen over de kosten. Bij je verbruiksgegevens staan enkel de kosten berekend die Franswon hier aangeeft: €0,25 per MB. De teller staat bij jou nu op €4,94. Voor zover de gegevens binnen al binnen zijn gekomen in elk geval.
We merken sinds kort dat sommige klanten die in het buitenland internetten -maar wel binnen de EU- op een bepaald moment een sms'je krijgen als of er geïnternet wordt tegen het tarief voor buiten de EU: €5 per MB.
Dit is echter niet het geval.
We hebben nog niet kunnen vinden waar dit aan ligt, helaas. Het nadeel nu is dat je wel 'JA' moet sms'en naar 1330 om verder te internetten.

Excuses voor de verwarring, Frever. We werken eraan om de oorzaak te achterhalen.

Franswon, dank je voor het meedenken! Leuk dat je er weer bent 😳
Badge
Ok. Dat is een hele geruststelling 🙂 Bedankt voor de reactie.
Reputatie 7
Badge +10
Dat kan ik me voorstellen Frever 🙂 Fijn dat je gerustgesteld bent en graag gedaan namens mijn collega Ernst. Ik wens je voor nu veel plezier nog in het buitenland. Als je nog vragen hebt, dan weet je ons te vinden.

Groetjes,
Angela

Reageer