.

Sms versturen vanuit buitenland lukt niet, wat kan ik hieraan doen?

  • 27 September 2014
  • 2 reacties
  • 395 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Ik zit momenteel in Indonesie en kan geen sms versturen, wel ontvangen. Sms centrale is goed ingesteld. Wat kan ik nog meer doen?

2 reacties

Hallo suus,

Je hebt een simlockvrij toestel, probeer eens, indien mogelijk, wat er gebeurt met een andere sim......
Of jouw sim in ander toestel.

Groet,
Friesian
Reputatie 6
Badge +10
Hoi suus,

Wat onhandig dat je geen SMS'jes kunt versturen vanuit Indonesië. Het is goed van je dat je al hebt gecheckt of je berichtcentrale wel juist staat ingesteld. Het is belangrijk dat hier +31653131313 (dus ook met het landcode nummer ervoor) staat ingevuld.

Volgens onze IT-afdeling staan alle instellingen juist op je simkaart en hoor je in het buitenland te kunnen SMS'en. Voor de zekerheid geef ik je simkaart toch een nieuwe netwerkverbinding. Wat jij hiervoor moet doen is even je telefoon voor 15 minuten uitzetten. Na die 15 minuten start je de telefoon opnieuw op en zoek je naar het best beschikbare netwerk.

Als dit niet werkt, wil ik je vragen om de tip van Friesian eens te proberen 🙂 Zo weten we of het aan een simkaart instelling ligt of aan je telefooninstellingen.

Hou je me op de hoogte?

@Friesian: Bedankt voor de tip!

Reageer