.

Beantwoord

problemen met mobiel netwerk in het buitenland

  • 28 August 2014
  • 6 reacties
  • 453 Bekeken

Beste dames/heren,

Bijna twee jaar heb ik een Simyo-abbonement met internet. Echter kan ik sinds een aantal maanden niet bellen/gebeld worden en sms-en/ge-smst worden in het buitenland. Voorheen kende ik dit probleem niet. 

Ik ben regelmatig in het buitenland dus is dit een zeer lastige en akelig probleem. Dus hoe kan ik dit oplossen en aan waar ligt het probleem? 

Alvast bedankt!!
icon

Beste antwoord door Tiury 29 August 2014, 16:14

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Nahrub, welkom op het Simyo forum 🙂 Ik heb je vraag naar het "Buitenland" subforum geplaatst. Hierdoor kunnen andere forumleden met dezelfde vragen geholpen worden.

Wat goed om te horen dat je na al die maanden contact met ons opneemt hierover! Het is begrijpelijk dat je de telefoon nodig hebt zodra je in het buitenland bent 🙂.

Nu heb ik met de IT-afdeling je aansluiting nagelopen om te kijken of alle opties wel helemaal goed aan stonden en dit was wel het geval. Dit betekent dat je simkaart helemaal klaar voor gebruik is in het buitenland.

Ben je toevallig van telefoon gewisseld, waarna dit probleem is ontstaan? Heb je ook al geprobeerd om eens handmatig naar verschillende netwerken te zoeken in het buitenland? Dat kan namelijk nog wel eens het verschil maken in een situatie als deze 🙂
Hallo.
Ik heb afgelopen maand ook een prepayd simkaart aangeschaft voor mijn iPhone.
Gisteren was ik in Duitsland en tot mijn verbazing had ik helemaal geen verbinding. Ik kon niet bellen en niet gebeld worden, kon niet sms'en en geen sms ontvangen. Heb geprobeerd om handmatig een netwerk te zoeken maar zonder succes. Hele dag niet bereikbaar geweest en nie kunnen bellen.
Hoe kan ik dit probleem oplossen zodat het niet meer voorkomt, en ik gewoon in het buiten kan bellen en gebeld kan worden?
Bij terugkomst in Nederland sprong hij wel weer op het netwerk en deed alles het weer gewoon!
Ik hoor graag waar dit aan ligt.
Alvast bedankt voor de gnomen moeite.
Groet,
Edwin.
Reputatie 7
Badge +9
Hallo.
Ik heb afgelopen maand ook een prepayd simkaart aangeschaft voor mijn iPhone.
Gisteren was ik in Duitsland en tot mijn verbazing had ik helemaal geen verbinding. Ik kon niet bellen en niet gebeld worden, kon niet sms'en en geen sms ontvangen. Heb geprobeerd om handmatig een netwerk te zoeken maar zonder succes. Hele dag niet bereikbaar geweest en nie kunnen bellen.
Hoe kan ik dit probleem oplossen zodat het niet meer voorkomt, en ik gewoon in het buiten kan bellen en gebeld kan worden?
Bij terugkomst in Nederland sprong hij wel weer op het netwerk en deed alles het weer gewoon!
Ik hoor graag waar dit aan ligt.
Alvast bedankt voor de gnomen moeite.
Groet,
Edwin.


Ik vermoed dat bellen in en naar het buitenland uit staat op Mijn Simyo.
Hallo,

Ik heb hier ook last van. Ik heb mijn instellingen al meer dan een jaar op buitenland aan staan. Op dit moment ben ik in mijn eentje voor een maand in het buitenland en gewoon onbereikbaar voor mijn familie!!! Wat kan ik er aan doen, ik heb mijn toestel meerdere keren uit/aan gezet, sim eruit gehaald en niks werkt!
Reputatie 6
Badge +10
Hallo.
Ik heb afgelopen maand ook een prepayd simkaart aangeschaft voor mijn iPhone.
Gisteren was ik in Duitsland en tot mijn verbazing had ik helemaal geen verbinding. Ik kon niet bellen en niet gebeld worden, kon niet sms'en en geen sms ontvangen. Heb geprobeerd om handmatig een netwerk te zoeken maar zonder succes. Hele dag niet bereikbaar geweest en nie kunnen bellen.
Hoe kan ik dit probleem oplossen zodat het niet meer voorkomt, en ik gewoon in het buiten kan bellen en gebeld kan worden?
Bij terugkomst in Nederland sprong hij wel weer op het netwerk en deed alles het weer gewoon!
Ik hoor graag waar dit aan ligt.
Alvast bedankt voor de gnomen moeite.
Groet,
Edwin.


Hoi Edwinde, welkom op het Simyo forum :)

Dat je in het buitenland geen gebruik van je telefoon hebt kunnen maken, lijkt me vervelend. Ik heb meteen even met de IT-afdeling gekeken naar je aansluiting en geconstateerd dat er inderdaad een netwerkfunctie niet goed stond op je simkaart, terwijl dit wel op Mijn Simyo aan stond 😞

Dit hebben ze meteen voor je kunnen aanpassen. Om dit op je simkaart te laten verwerken, vraag ik je om de telefoon voor 15 minuten uit te zetten. Na het opstarten krijgt je simkaart de informatie van het netwerk dat je instellingen zijn veranderd.

Het is jammer dat we het nu niet direct kunnen testen, maar wil je het me wel laten weten zodra je weer eens in het buitenland bent geweest? 😃
Reputatie 6
Badge +10
Hallo,

Ik heb hier ook last van. Ik heb mijn instellingen al meer dan een jaar op buitenland aan staan. Op dit moment ben ik in mijn eentje voor een maand in het buitenland en gewoon onbereikbaar voor mijn familie!!! Wat kan ik er aan doen, ik heb mijn toestel meerdere keren uit/aan gezet, sim eruit gehaald en niks werkt!


Hoi Scaymeph,

Als je alleen op pad bent in het buitenland, moet je telefoon het gewoon doen! In jouw geval is het vreemd dat je opties al zo'n tijd aan staan, maar dat je er nu geen gebruik van kunt maken! Is het je eerder wel gelukt om gebruik van je simkaart te maken in het buitenland?

De IT-afdeling zag niets vreemds op je simkaart staan, maar is toch uit voorzorg zo aardig geweest om al je netwerkinstellingen te resetten. Ik moet je vragen of je nog 1x zo aardig bent om voor 15 minuutjes je telefoon uit te zetten. Hierna zou je simkaart een nieuwe verbinding moeten maken met het netwerk en de juist instellingen overnemen. 🙂

Wil je me laten weten of het nu wel is gelukt om je aan te melden bij het netwerk? Alvast bedankt!

Reageer