Skip to main content
antwoord

Onacceptabele en onterechte datakosten in het buitenland. Hoe kan dit?

• April 25, 2025
  • 4 reacties
  • 97 Bekeken

Beste Simyo klantenservice,

Ik wil een formeel bezwaar indienen de datakosten die in rekening zijn gebracht na het uitschakelen van mijn vliegtuigmodus in het buitenland.

Binnen één minuut na ontvangst van jullie sms dat ik in het buitenland was, kreeg ik een melding dat ik €40 over mijn bundel was gegaan, gevolgd door een melding dat ik minder dan een minuut later zelfs €60 over mijn bundel zat. Dit terwijl ik mijn telefoon op dat moment niet actief gebruikte.

Het is technisch gezien onmogelijk om in deze omstandigheden meer dan 6MB te verbruiken zonder actief gebruik van mijn toestel. Ik verzoek dan ook dringend om deze kosten te corrigeren.

Ik acht het onacceptabel dat klanten op deze manier worden geconfronteerd met hoge kosten zonder duidelijke verklaring. Ik zie graag dat Simyo dit op een passende manier oplost, anders zal ik dia via andere kanalen delen of verdere stappen nemen om dit opgelost te krijgen. 

Beste antwoord door Seren

Update: Nieuwe Buitenlandbundels beschikbaar!

Goed nieuws! Vanaf vandaag introduceren wij gloednieuwe Buitenlandbundels voor internet in de populairste bestemmingen buiten Europa. Met deze bundel internet je zorgeloos op je bestemming!

Voor alle details over hoe het werkt, welke bundels beschikbaar zijn en hoe je ze activeert, verwijs ik je graag naar het officiële topic op ons forum:Simyo Buitenlandbundels: Blijf verbonden buiten de EU!

Nog meer informatie vind je op onze website via deze pagina: Simyo servicepagina Buitenlandbundels.

Omdat alle informatie nu netjes gebundeld staat in het forumtopic, zal ik dit topic sluiten. Heb je daarna nog vragen? Laat het dan vooral weten in het aankondigingstopic!

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

4 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • April 25, 2025

Beste ​@EZB zet als 1e het dataplafond aan, kost €0,50 per maand en gaat dan per de 1e van de komende maand in en daarmee voorkom je dit soort zaken in de toekomst.

https://www.simyo.nl/klantenservice/bundels/dataplafond

Verder kun je in jeigen toestel ook een waarschuwing en blokadde instellen als je tegen het einde van je databundel komt.

Dit forum is geen klantenservice, daarvoor zijn andere kanalen.

Dit is een klanten-voor-klanten forum.

Er kijken wel moderators mee en ondersteunen waar mogelijk en nodig.

Zie onderstaande link voor contact met Simyio:

https://www.simyo.nl/klantenservice#contact

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • April 28, 2025

Hi ​@EZB,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten je bundel.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat onze waarschuwingsbericht op dezelfde tijd is verstuurd als dat je geblokkeerd werd uit voorzorg door ons. Hierdoor heb je niet op tijd actie kunnen ondernemen. Ik zal er daarom voor zorgen dat de kosten vergoed worden omdat deze onterecht zijn. Je zult hier binnen één week een e-mail over ontvangen ter bevestiging.

Super bedankt voor je hulp! ​@JanD 😉

Groetjes,
Roeqajja

• Beginner
  • May 6, 2025

Hoi ​@EZB en ​@Roeqajja,

Fijn om te zien dat er een oplossing gevonden kan worden in de fout die is ontstaan en dat de kosten vergoed worden! 

Bijzonder genoeg heb ik enkele dagen geleden precies hetzelfde ervaren als jij bij Simyo. In het buitenland kreeg ik binnen een minuut twee sms’jes, de eerste dat ik €48,40 aan kosten heb gemaakt en de tweede €60,50 aan kosten. Mijn mobiele data was zelfs uitgeschakeld en ik was door die melding verbijsterd. “Het is technisch gezien onmogelijk om in deze omstandigheden meer dan 6MB te verbruiken zonder actief gebruik van mijn toestel. Ik verzoek dan ook dringend om deze kosten te corrigeren.” Dit kan ik ook volop beamen in mijn situatie.

Nadat ik daarna telefonisch een melding heb gemaakt bij Simyo van de constatering, werd mij verteld dat er niks gedaan kan worden aan de kosten en dat ik mijn telefooninstellingen aan zou kunnen passen in het vervolg om extra kosten te voorkomen. Bij deze volg ik jouw voorbeeld, en op basis van jouw formeel bezwaar en de toezegging van Roeqajja ga ik ervan uit dat ervoor gezorgd zal worden dat de kosten bij mij ook vergoed worden.

Groet, Gabri

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • antwoord
  • July 1, 2025

Update: Nieuwe Buitenlandbundels beschikbaar!

Goed nieuws! Vanaf vandaag introduceren wij gloednieuwe Buitenlandbundels voor internet in de populairste bestemmingen buiten Europa. Met deze bundel internet je zorgeloos op je bestemming!

Voor alle details over hoe het werkt, welke bundels beschikbaar zijn en hoe je ze activeert, verwijs ik je graag naar het officiële topic op ons forum:Simyo Buitenlandbundels: Blijf verbonden buiten de EU!

Nog meer informatie vind je op onze website via deze pagina: Simyo servicepagina Buitenlandbundels.

Omdat alle informatie nu netjes gebundeld staat in het forumtopic, zal ik dit topic sluiten. Heb je daarna nog vragen? Laat het dan vooral weten in het aankondigingstopic!