.

Beantwoord

nummer bestaat ook in ander land

  • 11 August 2015
  • 1 reactie
  • 344 Bekeken

Ik wordt gebeld vanuit een frans sprekend land waar dit nummer ook voorkomt als ik google.
Vervelend dat dit gisternacht gebeurde.

Is hier iets aan te doen?
icon

Beste antwoord door Angela 12 August 2015, 13:26

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Gina,

Dat is niet fijn zeg! Vooral niet omdat dit midden in de nacht is gebeurd. Ik kan me voorstellen dat je graag wilt weten of je hier iets aan kunt doen. Elk 06-nummer is uniek. Hierbij houd je rekening met het landcode van het land. Jouw volledige telefoonnummer begint dus met +31. Het is mogelijk dat iemand in Frankrijk dezelfde laatste 8 cijfers in het telefoonnummer heeft als jij. Maar hij heeft wel een ander landcode. In het geval van Frankrijk, is dit +33. Om even een duidelijk beeld te scheppen voor je:

Mijn 06-nummer is: 0612345678. Dit is een Nederlands nummer en het volledige nummer is dan +31612345678.
In Frankrijk heeft iemand ook het 06-nummer: 0612345678. Omdat het een Frans nummer is, wordt het volledig +33612345678.

Op het moment dat iemand in Nederland dit Franse nummer wil bellen en vergeet +33 ervoor te zetten, komen ze bij jou uit. Ik wil je aanraden het even in de gaten te houden. Mocht het aan blijven houden, dan gaan we kijken wat we hier verder aan kunnen doen. Als er nog iets onduidelijk is, laat het dan even weten. Je kunt altijd bij ons terecht met je vragen.

Groetjes,
Angela

Reageer