Skip to main content
Vraag

Netwerk problemen in Spanje

• April 15, 2026
  • 2 reacties
  • 16 Bekeken

Ik ervaar sinds 2 dagen nauwelijks bereik in Spanje, Almería.  

2 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • April 15, 2026

Beste ​@Saskia1974 geef de mobiele netwerkinstellingen binnen je mobiel eens een reset en probeer eens handmatig een andere provider te kiezen.

Succes.

Shaniqua
Moderator
Forum|alt.badge.img
  • Moderator
  • April 17, 2026

Hoi ​@Saskia1974,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat je nauwelijks bereik hebt in Spanje. Ervaar je problemen met zowel bellen als internet in het buitenland? En zijn er stappen die je al hebt gevolgd om het probleem proberen op te lossen? Zo ja, kan je dan laten weten wat je al hebt geprobeerd? Dan kan ik je iets gerichter helpen.

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je problemen met het netwerk in het buitenland kan hebben. In de meeste gevallen lost het probleem zich snel op door je telefoon opnieuw op te starten. Als eerst is het handig om te controleren of je mobiele data en dataroaming aanstaan in je telefoon. Daarnaast kun je proberen om handmatig een netwerk te selecteren en/of je APN instellingen opnieuw in te stellen. Tot slot kun je ook kijken of er een software update beschikbaar is, dat kan soms ook helpen.

Ik hoor graag van je welke stappen je al hebt geprobeerd en of bovenstaande stappen hebben geholpen. Zo niet, kijk ik graag verder met je naar een oplossing. Wellicht is het ook handig als je aangeeft welk telefoon+model je hebt.

@JanD Bedankt voor het meedenken en plaatsen van je reactie!

Groetjes,
Shaniqua