Skip to main content

.

Hoi! 
 

Ik ben momenteel in Australia en heb hier een eSIM van Simyo gekocht omdat ik een Nederlands nummer nodig heb.

Ik heb de app en heb daar het gebruik van buitenland aan staan maar krijg geen verbinding. Dus geen bereik. 
Ik wil dus weten of ik moet opbellen om de kijken of mijn eSIM nú actief is of niet? Anders kan ik beter de sim kaart weer opzeggen en iets anders kopen. 
Alvast bedankt! 
Rebecca

Hoi @RRegeer13,

Bedankt voor je bericht. Goed dat 

Wij hebben een uitgebreid topic op ons forum met daarin tips wat je het beste kunt doen als je verbinding niet goed werkt in het buitenland. Heb je deze tips al gevolgd? Indien dit niet heeft gewerkt, dan horen wij dit graag van je. Wij kunnen dan een reset uitvoeren zodat je eSIM opnieuw verbinding maakt met het netwerk. Dit wilt vaak helpen!

Let er wel op dat je in Australië extra betaald voor het bellen en internetten omdat dit buiten de EU valt. Je kunt onze tarieven eventueel hier bekijken.

Groetjes,
Roeqajja


Ik weet niet of dit op jou van toepassing is, maar dit kan mensen helpen die vanuit het buitenland naar Australië reizen.

In de korte versie: als uw mobiele telefoon buiten Australië is gekocht (in dit geval een Nederlandse mobiele telefoon), is de kans groot dat deze in Australië niet werkt.

De 'oplossing': een nieuwe mobiele telefoon kopen in Australië.

De lange versie (in het Engels): https://medium.com/@jamesdwho/australias-3g-shutdown-why-your-4g-5g-phone-is-now-blocked-5900cd5361e2#243a

 

en als u hierdoor wordt getroffen, overweeg dan om de petitie te ondertekenen

https://www.change.org/p/stop-telco-4g-5g-device-blocking-volte-restrictions-australia-s-3g-shutdown

 

“Don’t hate me, hate the game and welcome to Australia”


Hi ​@Eddd,

Bedankt voor je reactie.
 

Ik weet niet of dit op jou van toepassing is, maar dit kan mensen helpen die vanuit het buitenland naar Australië reizen.

In de korte versie: als uw mobiele telefoon buiten Australië is gekocht (in dit geval een Nederlandse mobiele telefoon), is de kans groot dat deze in Australië niet werkt.

De 'oplossing': een nieuwe mobiele telefoon kopen in Australië.

De lange versie (in het Engels): https://medium.com/@jamesdwho/australias-3g-shutdown-why-your-4g-5g-phone-is-now-blocked-5900cd5361e2#243a

 

en als u hierdoor wordt getroffen, overweeg dan om de petitie te ondertekenen

https://www.change.org/p/stop-telco-4g-5g-device-blocking-volte-restrictions-australia-s-3g-shutdown

 

“Don’t hate me, hate the game and welcome to Australia”

Ik was niet bekend met deze informatie. Dit is handig om te weten, dank voor het delen hiervan! 🙂

Groetjes,
Roeqajja


Reageer