.

Beantwoord

LBO of ARP buitenland

  • 23 July 2014
  • 8 reacties
  • 850 Bekeken

Badge
op de simyo site staat dat om te kunnen internetten in het buitenland er gebruik gemaakt kan worden van een andere provider via LBO of ARP.
Ik wil dus internetten via een andere provider, niet Internetten binnen de EU a 0,25 / Mb

welke instellingen moet ik doen op mijn telefoon om in Spanje hiervan gebruik te kunnen maken?
icon

Beste antwoord door Groentjuh 23 July 2014, 14:26

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Om gebruik te maken van een LBO aanbod dient u het volgende te doen:
  • Handmatig selecteren van lokale netwerk van de LBO aanbieder
  • APN in telefoon wijzigen naar ‘EUINTERNET’
  • Afnemen / kopen LBO aanbod
Het is niet nodig om de SIM-kaart te wisselen en ook het 06-nummer blijft gewoon hetzelfde.

Als u wilt stoppen met het LBO aanbod of weggaat uit het desbetreffende land, dienen de telefooninstellingen weer terug te worden gezet naar de KPN instellingen. De APN dient ingesteld te worden op; 'KPN4G.nl’, ‘portalmmm.nl’, ‘internet’, of ‘iphonekpn.nl’ (voor alle
iPhones) en daarnaast dient de netwerkselectie weer op automatisch (of handmatig op KPN/Simyo) gezet te worden.

Bron
Badge
bedankt voor deze info

welke spaanse providers ondersteunen LBO en hoe neem ik dit bij hun af?
Reputatie 7
Badge +9
Je zijn helaas heel weinig providers(Ik ken er één!!), die ik ken die LBO aanbieden. Helaas zit die niet in Spanje. LBO is een vrij nieuwe techniek/verschijnsel, dus het is niet onmogelijk dat providers nog mee bezig zijn met het maken van producten voor bezoekers/roamers op hun netwerken.

Vanuit Simyo is het mogelijk om gebruik te maken van LBO, echter daarvoor heb je ook een lokale (in dit geval spaanse) provider nodig, die LBO-producten aanbiedt. Ik denk dat LBO en ARP op dit moment nog zeer lastig gaat zijn.
Zonder LBO en ARP blijven wifi en het kopen van een lokale simkaart over als opties, als data-roaming uitgesloten is ivm de kosten.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi ronajon,

Heeft het antwoord van Groentjuh je goed geholpen? Ik hoop het wel, aangezien ik er niets aan kan toevoegen ;)

@Groentjuh; Dank je voor het antwoorden!
Badge
!Groentjuh bedankt voor de antwoorden
!-Ernst de antwoorden zijn helder, helaas niet wat ik wilde weten, nl. welke providers LBO ondersteuning. Leuk die aankondiging op de Simyo site, maar kennelijk kunnen de simyo klanten er nog niets mee.

ik vermoed dat het pas na de zomervakantie kan, zodat de providers nog even deze zomer voordeel kunnen halen uit de duurdere "internetten in het buitenland" opties ....
Reputatie 6
Badge +10
Hoi ronajon,

Ik kan mij voorstellen dat die gedachte bij je leeft, maar dit is bij Simyo in ieder geval niet het geval. Omdat LBO heel snel bedacht is en in feite is opgelegd door de EU, is er heel erg weinig rekening gehouden met het feit dat er behoorlijk wat achter de schermen moet gebeuren om dit mogelijk te maken. Het LBO initiatief bestaat officieel pas sinds 1 juli, dus je kunt zelf ook waarschijnlijk wel inschatten hoe snel dit allemaal geregeld moet worden.

Sorry dat dit nog niet voor jouw vakantie is gebeurd, maar ik hoop dat je wel blij bent met de ontwikkeling op het gebied van internet in het buitenland.
Reputatie 7
Badge +9
Leuk die aankondiging op de Simyo site, maar kennelijk kunnen de simyo klanten er nog niets mee.
Geen enkele klant kan er iets mee, zolang slechts een enkele provider LBO-producten aanbiedt. Dat zou wel eens heel anders kunnen geen zijn in 2016, wanneer de EU oplegt dat providers geen roaming tarieven meer mogen rekening en dat dus een Minuut/SMS en MB binnen Nederland even duur moet zijn als binnen de EU.

Misschien dat providers dan gewoon heel roaming onmogelijk maken en zeggen: gebruik maar LBO en/of ARP. Dat zien we tegen die tijd dan wel weer.
Badge +8
Hoi ronajon,

Aan onze kant is in ieder geval alles zo ingericht dat het mogelijk zou zijn. Het is dus echt het gebrek aan aanbieders op het moment.
Het lijkt mij dat in vakantielanden als Spanje, Frankrijk, Italïe, dit een hele markt voor lokale providers kan zijn. Ik hoop dus dat ze er alsnog snel op in gaan springen.
Het feit dat Simyo grote fan blijft van Wifi in het buitenland of een lokaal prepaid kaartje aanschaffen, geeft ook wel aan dat wij dit niet tegenhouden om extra centjes te verdienen. In dit artikel vind je al onze tips voor op vakantie.

Groetjes,
Charlene

Reageer