.

Beantwoord

Kunnen Prepaid klanten straks internetten in het buitenland?

  • 8 April 2017
  • 7 reacties
  • 160 Bekeken

Badge +1
Nu de roamingkosten komen te vervallen, lijken er geen redenen te zijn om internet voor prepaid klanten in het buitenland niett ter beschikking te stellen? Wordt dit nu overwogen?
icon

Beste antwoord door Jihane 9 April 2017, 13:39

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi MartNL,

Dat is een goede vraag! Het is logisch dat je, als Prepaid klant, graag wilt kunnen internetten in het buitenland. De roamingkosten vervallen niet in 'het buitenland' als geheel, maar alleen binnen de EU. Sim Only klanten kónden altijd internetten in het buitenland, maar de tarieven verschilden per land waar men zich zou bevinden. Dat is straks nog steeds zo: binnen de EU betalen Sim Only klanten geen roamingkosten meer, maar daarbuiten nog wel.

Vanaf juni kunnen Prepaid klanten niet internetten in het buitenland. Of dat ooit in de toekomst zal gebeuren is nog volstrekt onduidelijk, omdat het een verandering zou moeten betekenen in het hele systeem. Zouden Prepaid klanten dan alleen in de EU moeten kunnen internetten? Dit soort vragen zouden dan beantwoord en geregeld moeten worden.

Kortom: niets staat vast, maar op korte termijn zullen Prepaid klanten nog niet kunnen internetten in het buitenland.

Heb je nog andere vragen? 🙂

Groetjes,
Jihane
"Zouden Prepaid klanten dan alleen in de EU moeten kunnen internetten? Dit soort vragen zouden dan beantwoord en geregeld moeten worden."

Dat lijkt mij een prima begin. De rest kan op een later moment bekeken worden, maar het is wel zo eerlijk om prepaid klanten toegang te verlenen in landen waar het EU tarief geldt, zonder roamingkosten. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om dat in te regelen? Kruidvat mobiel prepaid maakt het onderscheid ook, tussen EU tarief en Europa tarief.

SImyo bevalt mij als prepaid klant in principe goed, maar nu moet ik tijdens de vakantie tijdelijk een sim kaartje van de concurrent gebruiken.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Noordred,

Ik snap je punt 🙂 Zoals ik al aangaf, kan ik gewoonweg niet garanderen dat het op korte termijn gaat geburen. Wel heb ik het voor jou op onze 'Wall of Change' gehangen. Dat is de wand waar we alle ideeën en wensen op hangen, zodat ernaar gekeken kan worden. Zelfs ideeën zoals deze, die vaker op de wand hebben gehangen, worden gewoon opnieuw opgeplakt. Zo weet men dat er veel animo voor is 🙂

Kijk eens!



Laat je het me weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Jihane
Ik woon 2 km van Duitsland en 18 km van België en ben heel vaak ook in deze landen. Als er geen internet voor de EU komt per 15 Juni moet ik helaas een andere provider zoeken. Ik zou liver hier willen blijven, maar ik heb soms mobiel internet in de EU nodig. Maar ik wil alleen een prepaid kaart en geen ander abonnement...!!! Wanneer wordt daar een beslissing over genomen...?
Badge +7
Hoi sunshine77,

Ik kan het goed begrijpen dat het voor jou heel goed uit zou komen als onze Prepaid simkaarten ook in het buitenland op internet kunnen. Ik durf nog niet te zeggen wanneer hierover een beslissing wordt genomen. Je kunt er in ieder geval van uit gaan dat het per 15 juni 2017 nog niet mogelijk zal zijn. Het zou jammer zijn als je naar een andere provider zou gaan, maar je keuze zou wel begrijpelijk zijn.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha
Bedankt voor de antwoord Samantha. Nu weet ik i.i.g. dat het per 15 juni nog niet gaar geburen en kan ik verder kijken wat de mogelijkheden in NL zullen zijn.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Sunshine77,

Graag gedaan namens Samantha. Zoals zij al heeft aangegeven, vinden we het jammer als je besluit bij ons weg te gaan. Maar we snappen het wel! Dit is simpelweg een functie die jij op korte termijn nodig hebt. En wij kunnen dit niet op korte termijn garanderen.

Mocht je nog vragen hebben, laat je het dan weten?

Groetjes,
Angela

Reageer