.

Beantwoord

Kun je een internetbundel bij een andere provider nemen in het buitenland?

  • 19 February 2015
  • 8 reacties
  • 710 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
weet iemand of het mogelijk is een internet bundel aan te schaffen bij een andere provider, voor in het buitenland? 
omdat simyo dat niet aanbiedt?

vast bedankt!
icon

Beste antwoord door Groentjuh 19 February 2015, 22:48

Bekijk originele reactie

8 reacties

Denk dat je dat wel een abonnement nodig zal hebben. Maar misschien kun je beter gaan speuren op hun sites. 
Reputatie 7
Badge +9
In theorie kan dat via een techniek die LBO heet. Helaas bied bijna geen enkele provider LBO bundels aan, dus heb je er in de praktijk niets aan.
Badge +1
Wss komt er dit jaar een einde aan de roaming kosten voor mobiel, gewoon uit je eigen bundel.

Dit geld alleen voor EU landen, dus niet als je ligt te bakken in de Turkse zon, of als je apre skiet in de Zwitzerse Alpen.

En wetgevers kennende gaat deze wijziging zoals al jaren per 1 september in, dus als je net terug bent.

Mss kan een moderator hier meer over zeggen
Badge +1
Helaas wordt dit wss uitgesteld tot 2018
Reputatie 5
Badge +11
Hoi wxm, welkom op ons forum :)

Raytje, Groentjuh en wouteran hebben alledrie gelijk, haha!

Om te beginnen heb je een abonnement nodig om te kunnen internetten 'in den vreemden'.
Er bestaat zoiets als LBO, maar dat wordt niet aangeboden.
Het afschaffen van de roaming kosten duurt inderdaad nog wel even, helaas.

Dé oplossing om goedkoop te internetten in het buitenland lijkt me toch het gebruiken van een lokaal simkaartje.
Reputatie 7
Badge +9

Er bestaat zoiets als https://"https://www.simyo.nl/tarieven/sim-only?tag=Buitenland%20tarieven".


Onwaarheid!
Het is mogelijk om LBO te gebruiken, maar dan moet je wel roamen bij een provider, die LBO-pakketten aanbiedt. Er zijn nog zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer weinig providers, die dat doen. Dat vind ik heel erg zonde.

Als je naar Litouwen gaat, dan zou het in theorie mogelijk zijn om in Litouwen LBO kunnen gebruiken om te internetten met cheapdata.com. (Theoretisch, want ik weet niet of KPN-klanten mogen Roamen met bite.lt) Tot nu toe is dat (nog steeds) de enige provider, waarvan ik weet dat het LBO-pakketten aanbied.

In Litouwen kan je LBO'en! Daar wordt het aangeboden!
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Groentjuh,

Ahh fijn dat het in Litouwen al kan 🙂 Nou hopen dat andere landen ook gauw dit voorbeeld volgen.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Groentjuh,

Ja, klopt. Momenteel kan je alleen in Litouwen gebruik ervan maken. Het is maar de vraag of wxm daarvoor speciaal haar vakantie wil omgooien :)

LBO is uitgerold in alle EU-landen + Noorwegen, IJsland en Liechtenstein, maar in de praktijk hebben providers onderling geen overeenkomsten gesloten. Een mooi plan, maar helaas geen animo ervoor 😞

Reageer