.

Beantwoord

KPN Duitsland terwijl ik in NL ben

  • 17 June 2014
  • 4 reacties
  • 704 Bekeken

Badge
Hallo,

Ik ben wonende in Gelderland. En hoewel ik niet eens heel dicht bij de grens van Duitsland woon krijg ik regelmatig dat mijn telefoon overgaat naar de Duitse versie van KPN ipv van de Nederlandse. Waarom gebeurd dit? En wat als ik bijv. bel en hij over gaat naar de Duitse versie dan betaal ik dus meer terwijl ik gewoon in Nederland ben.

Sanne
icon

Beste antwoord door Charlene 18 June 2014, 10:34

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Je kunt dit probleem voorkomen door op Mijn Simyo "Bellen in en naar het buitenland" uit te zetten. Op die manier bel je altijd binnen het Nederlandse netwerk en krijg je niet te maken met roaming kosten.
Reputatie 7
Badge +9
Daarnaast kun je op je mobiel ipv "Automatisch netwerk kiezen" handmatig met het KPN netwerk verbinden. Hierdoor voorkom je ook dat je toestel overschakelt naar een ander (Duits) netwerk.
Reputatie 7
Dan wel er aan denken natuurlijk in het geval je toch wel de grens mocht overgaan om deze instelling weer terug te zetten of handmatig een Duits netwerk kiezen.
Badge +8
Je kunt dit probleem voorkomen door op Mijn Simyo "Bellen in en naar het buitenland" uit te zetten. Op die manier bel je altijd binnen het Nederlandse netwerk en krijg je niet te maken met roaming kosten.Daarnaast kun je op je mobiel ipv "Automatisch netwerk kiezen" handmatig met het KPN netwerk verbinden. Hierdoor voorkom je ook dat je toestel overschakelt naar een ander (Duits) netwerk.Dan wel er aan denken natuurlijk in het geval je toch wel de grens mocht overgaan om deze instelling weer terug te zetten of handmatig een Duits netwerk kiezen.

Hoi Sanne,

Dat is een mooi volledig antwoord van de 3 heren samen. Het lijkt het Nederlands elftal wel, zo goed op elkaar ingehaakt ;)
Als je de tips van Scotsman en Groentjuh opvolgt, zal je toestel niet meer overgaan naar het Duitse netwerk.
Wat je ook zou kunnen doen is Roaming uitschakelen op je toestel. Het heeft allemaal hetzelfde effect :)

Kun je hier laten weten of de tips je geholpen hebben?

Groetjes,
Charlene

Reageer