.

Beantwoord

Kosten voor gemiste gesprekken in buitenland

  • 19 May 2014
  • 5 reacties
  • 525 Bekeken

Badge
Ik ben pas geleden in Barcelona geweest en ben daar door iemand gebeld. Het telefoontje heb ik niet aangenomen maar nu zie ik op mijn rekening dat er toch kosten in rekening worden gebracht. Nu gaat het maar op € 0,16 maar het gaat mij meer om het principe. Nu denk ik dat het waarschijnlijk komt omdat ik voicemail aan heb staan en dat je dan niet zelf de telefoon op neemt maar dat de voicemail dat doet en dat die kosten op mijn rekeing komen. Nu ben ik maar één keer gebeld maar ik kanme voorstellen dat die bij andere mensen misschien veel vaker voorkomt en dat je zo extra kosten krijgt ondanks dat je je telefoon misschien heleaal niet opgenomen hebt.
Is dit gebruikelijk?
Verder heb ik op mijn rekeningoverzicht diverse keren vermeld staan dat ik naar nummer 06XXXXXXXX gebeld heb, dit zijn hele korte 'belletjes' maar aangezien ik dat nummer helemaal niet ken ben ik gaan zoeken en denk ik dat dit jullie voicemailnummer is, klopt dat?
icon

Beste antwoord door Dries 20 May 2014, 13:36

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 2
Badge +6
Hoi vdmaagdenberg,

Welkom op het forum :)

Ik weet niet van wie dat 06-nummer is, maar dat is niet van onze voicemail. Ik heb voor de zekerheid het nummer maar afgeschermd voor het publiek. Is dat niet gewoon een telefoonnummer uit je contactenlijst? Ons voicemailnummer vanuit het buitenland is +31612001233.

Als ik naar je verbruiksgegevens kijk, dan zie ik dat je een gesprek hebt gevoerd vanuit Spanje (€ 0,15) én een ontvangen gesprek hebt gehad van (€ 0,01). Als je in het buitenland bent en iemand spreekt je voicemail in, dan betaal je daar niet voor. Pas als je je voicemail afluistert, moet je daarvoor betalen. Dit komt ook niet overeen met je verbruik. Op Mijn Simyo => Verbruik kun je de specificaties controleren. De Verbruiksgegevens zijn dus wel terecht in rekening genomen.

Heb ik vragen zo goed beantwoord?
Badge
Voordat ik het voorgaande bericht schreef had ik naturlijk mijn verbruiksgegevens al gecontroleerd, als ik dan geen onduidelijkheid tegen was gekomen had ik mijn bericht niet geplaatst. 

Ik heb dat nummer nooit gebeld, ik kan dat ook zien in mijn gesprekslijst op mijn iPhone, desgewenst kan ik u daarvan een schermafbeelding sturen.

Wat ook vreemd is op mijn verbruiksoverzicht;

Gesprekken vanuit het buitenland
Datum                                 Tijd                         Bestemming                   Tijdsduur                    Bedrag

29-04-2014                      12:15              Gesprek naar 0031635......     00:00:08                    € 0,15
                                                                                                                       Subtotaal (incl. BTW) € 0,15
Ontvangen gesprekken in het buitenland
Datum                                 Tijd                         Bestemming                    Tijdsduur                   Bedrag

29-04-2014                       12:15             Gesprek van                               00:00:08                   € 0,01
                                                                                                                      Subtotaal (incl. BTW) € 0,01
Ik zou dus op hetzelfde tijdstip een 8 sec durende gesprek hebben gevoerd en op dat zelfde tijdstip zou ik ook een gesprek van 8 sec ontvangen moeten hebben. Op 29-4-14 was ik in Spanje, maar heb daar helemaal geen telefoontjes gepleegd.

Ik heb dat nummer zojuist, uit nieuwsgierigheid, wel gebeld en dan krijgt ik een bandje te horen wat zegt ; 'wachtwoord' en dan na een poosje stilte 'login incorrect, wachtwoord'.
Het is geen nummer uit mijn contactenlijst want dat had ik al gecheckt voordat ik bovenstaand bericht schreef.
Dit nummer heb ik ook niet vanuit het buitenland gebeld, dus snap ik ook niet waarom er kosten in rekening zijn gebracht. Nogmaals, ik kan u hiervan een schermafbeelding sturen.

op 3-4-14 en op 16-4-14 zou ik dat bewuste nummer ook gebeld hebben volgens mijn gebruiksoverzicht maar op die dagen heb ik alleen maar twee inkomende gespreken gehad die ik niet heb aangenomen.
Mijn onduidelijkheid blijft dus bestaan, hoe kan het zijn dat op mijn verbruiksoverzicht staat dat ik een nummer gebeld heb terwijl dat in mijn overzicht in mijn iPhone niet zo is? 
Ik sta voor een raadsel.

P.S: ik ben nog even wat facturen verder terug gaan bekijken en daar komt dit betreffende nummer ook regelmatig op voor, ik snap er niks van, nogmaals, ik heb dat nummer nooit gebeld.
Badge +8
Hoi vdmaagdenberg,

Dat is inderdaad heel erg vreemd 😞
Wat er nog aan de hand kan zijn is dat je toestel die opdracht krijgt van een app. Dat zou ook de gelijktijdige telefoontjes kunnen verklaren. En het vragen om een inlog en een wachtwoord. Ik heb het nummer gegoogled en dan vind ik helaas helemaal niks.
Wat ik je wil vragen te doen is dat nummer in je telefoon te blokkeren. Wat voor toestel gebruik je?
Je simkaart kan niet zomaar een willekeurig nummer bellen. Dat moet ergens uit je toestel vandaan komen. Tot we de oorzaak daarvan hebben, lijkt het nummer blokkeren me de beste optie.

Laat je even weten of dat lukt?

Groetjes,
Charlene
Badge
Hallo, bedankt voor de reactie.
Mijn volgende vraag zou inderdaad geweest zijn; kan het zijn dat er vanuit een app een nummer gebeld wordt ;-)

Ik heb het nummer nu geblokkeerd op mijn iPhone maar als het nummer vauit een app gebeld wordt biedt dat geen soelaas denk ik aangezien de iPhone ervoor zorgt dat alle oproepen, facetime gesprekken en berichten van dit nummer geblokkeerd worden, maar geen in-app 'gesprekken' denk ik dan.
Maar goed, we zullen zien of het nummer op de volgende factuur nog voor gaat komen.

Bedankt.
Reputatie 5
Badge +11
Hi vdmaagdenberg,

Laten we hoppen dat het blokkeren helpt.
Omdat ik van nature redelijk nieuwsgierig ben heb ik het nummer ook eens gebeld. Het enige dat je hoort is 'wachtwoord'.
Dit lijkt op een toegangstelefoonnummer. Buschauffeurs bellen bijvoorbeeld ook een 06 nummer om een slagboom bij een busbaan te openen. Dit is wel een gokje, want deze nummers, en het mysterieuze nummer uit jouw belgegevens, staan nergens op een website en zijn dus niet te googlen.

Reageer