Skip to main content

.

Hallo,

Ik krijg net deze sms: Let op! Je hebt € 48,40 aan kosten voor internet in het buitenland gemaakt. Bij € 60,50 wordt je internet geblokkeerd. Wil je blijven internetten? Sms JA naar 1330. Tip: gebruik WiFi om hoge kosten te voorkomen. Groet, Simyo

https://www.simyo.nl/blog/bellen-en-internetten-op-zee-met-het-maritieme-netwerk/ 

Schakelt jouw telefoon over op zo’n zendmast? Dan krijg je niet meer ‘Simyo’ of ‘KPN NL’ maar bijvoorbeeld ‘Telenor’ bovenin beeld. Bovendien stuurt je provider je een sms om te laten weten dat je op een satellietnetwerk zit en wat de kosten daarvan zijn. 

Maar die sms heb ik niet gehad... Maar nu wel de kosten...

+1 

Het zou heel fijn zijn om dit soort onverwachte hoge kosten een halt toe te kunnen roepen. Er is nu wel tegen betaling een dataplafond, maar dit soort kosten buiten de normale bundel (Zone 4) worden daar niet mee voorkomen. en 5 euro per MB is ook geen kattepis. Daarvan wil je alleen in noodsituaties gebruik van maken lijkt me.

Zijn er naast KPN andere providers die dit wel goed geregeld hebben ?

+1 

Het zou heel fijn zijn om dit soort onverwachte hoge kosten een halt toe te kunnen roepen. Er is nu wel tegen betaling een dataplafond, maar dit soort kosten buiten de normale bundel (Zone 4) worden daar niet mee voorkomen. en 5 euro per MB is ook geen kattepis. Daarvan wil je alleen in noodsituaties gebruik van maken lijkt me.

Beste ​@sjimmie2 , KPN heeft dit ook niet goed geregeld, het staat namelijk standaard niet aan. Je moet het dus handmatig activeren.

Ik ben ook benieuwd hoe en wanneer Simyo dit in gaat voeren. Is voor veel mensen die naar het buitenland reizen wel belangrijk.

+1 

Beste ​@sjimmie2 , KPN heeft dit ook niet goed geregeld, het staat namelijk standaard niet aan. Je moet het dus handmatig activeren.

Bij KPN kán het tenminste! Dat is al 1000x beter dan bij Simyo dus, waar je deze optie op geen enkele mogelijkheid kan activeren/deactiveren. Nu is Simyo natuurlijk wel een budgetprovider, maar in dit soort gevallen kan goedkoop ineens duurkoop worden.

Hoi ​@sjimmie2 en ​@JanD,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat jullie dit graag anders hadden gezien bij Simyo. 

Dit idee is al meerdere keren doorgespeeld naar de juiste afdeling maar helaas is hier nog niets mee gedaan. Meer dan intern doorzetten kunnen wij niet, we zullen dit zeker blijven doen.

Groetjes,
Amy

Reageer