.

Beantwoord

Kan niet registreren op buitenslands netwerk


  • Startend Simyaan
  • 4 reacties
Elke keer als ik in het buitenland ben, en als me wil aanmelden op een buitenlandse provider krijg ik de melding, simkaart kan niet registreren op netwerk.

In Belgie had ik dit probleem, ik heb geprobeerd  handmatig een netwerk te selecteren. Ik heb bellen in het buitenland uit en weer aangezet. Mobiel uit en aangezet. Mobiele gegevens uitgezet.

In Duitsland hetzelfde probleem, ook geprobeerd me op verschillende netwerken aan te melden maar elke keer zelfde melding.

Ik heb een samsung note 2. Toestel doet het goed, in Belgie had ik er een sim in van een belgische provider en dat was geen probleem.
icon

Beste antwoord door Ernst 13 May 2014, 11:04

Bekijk originele reactie

12 reacties

Hallo banda.

Kijk op Mijn Simyo, naar instellingen en simkaart.
Staat bellen in en naar het buitenland uit?
Dan moet je dat inschakelen. 

Groet,
Friesian

Laat ff weten of dit je helpt.
bellen in het buitenland staat aan.

Zoals ik al schreef, weer aangezet.
Een vraag, staat op je telefoon roaming aan?

Groet,
Friesian
Roaming in het toestel staat aan.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi banda, welkom op ons forum!

In je gegevens zie ik dat je al eerder contact hebt opgenomen met de klantenservice over de optie 'Bellen in en naar het buitenland'.
Ook zie ik dat het opnieuw aanzetten van deze optie al een paar keer is 'blijven hangen' op netwerkniveau.
Kijk, jij kunt het zelf uit- en aanzetten, wij kunnen het uit- en aanzetten, maar dan moet die optie wel zichtbaar worden waar jouw aansluiting op het netwerk zit. Als het netwerk nog 'denkt' dat het uit staat, dan kun je hoog en laag springen; het gaat niet werken :mad:
Moeilijk, lastig en ingewikkeld, maar gelukkig hebben we een erg kundige IT afdeling en hebben zij zojuist handmatig de optie 'Bellen in en naar het buitenland' met de hand toegevoegd aan jouw aansluiting. Misschien zal je mobiel nog even opnieuw opgestart moeten worden, maar het zal werken :D


Friesian, dank je voor het meedenken!
Thanks.

Ik zal het morgen gelijk uit proberen.
Badge +6
Hoi banda,

Helemaal goed, we vernemen graag je bevindingen! 🙂
Vandaag weer in Duitsland geweest. Het aanmelden op 02.de is gelukt. Probleem opgelost.

Thanks
Reputatie 2
Badge +6
Hoi banda,

Super fijn dat het weer werkt! Dankje voor je terugkoppeling ook :)

Mocht je vragen of opmerkingen hebben, dan weet je ons te vinden.
Hallo

Ik heb het zelfde probleem zit op dit moment iin het buitenland en kan niet registreren op het netwerk. Alles al geprobeerd netwerk instellingen handmatig en automatisch gezet ook simkaart opnieuw in de telefoon geplaatst en opnieuw opgestart en ook bij instelling aangezet buitenland bellen/SMS

Mvg

Danny
Reputatie 7
Badge +9
Misschien ben je in een land waar GSM frequenties gebruikt worden die je mobiel niet ondersteunt. Dus: waar ben je en welke telefoon heb je? Iemand kan dan uitzoeken of je mobiel hoort te werken of niet. Als dat allemaal in orde is dan ligt de oorzaak van het probleem elders.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Dannyp,

Het zou natuurlijk zo kunnen zijn je ondervindt waar Scotsman over schrijft. In je gegevens zie ik dat je ook via de mail contact hebt gehad hierover. In elk geval is je optie 'Bellen in en naar het buitenland' opnieuw aangezet, dus als het nu werkt: super!
Als het niet werkt:
waar ben je en welke telefoon heb je?

Reageer