.

Beantwoord

Kan niet bellen in het buitenland


Badge
Terwijl mijn instelling " bellen in buitenland" wel is in geschakeld, kan ik toch hier in Frankrijk niet bellen. Hoe kan dat?
icon

Beste antwoord door Charlene 17 May 2013, 17:18

Bekijk originele reactie

17 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Probeer of uit/aanzetten van het toestel helpt, of het handmatig kiezen van het netwerk i.p.v. automatisch.
Reputatie 3
Badge +9
Hoe zit dat met de providers in het buitenland?  Heeft Simyo of KPN een contract met een bepaalde provider, of kan je op ieder willekeurig netwerk en worden de kosten gewoon geregistreerd en gefactureerd?
Reputatie 7
Badge +9
Niet alle buitenlandse providers werken. Hier waar ik woon (Schotland) kan ik kiezen tussen O2, Three en het T-Mobile/Orange koppel. Vodafone heeft een goede dekking hier maar werkt niet, dus daar heeft Simyo/KPN kennelijk geen overeenkomst mee. Maar voor de kosten maakt het niet uit bij welk netwerk je aan het roamen bent.

Maar als je ergens in het buitenland zit in the middle of nowhere (Schotse Hooglanden bijvoorbeeld) en het enige netwerk dat je kan ontvangen is toevallig eentje die niet door Simyo wordt ondersteund, dan heb je pech.
Badge
Ik was eergisteren net de grens over bij Maastricht, en eteen getest: alleen noodoproepHeb. b toestel uit- en ingeschakeld, zelfde probleem. Mijn vrouw heeft hetzelfde abonnement en hetzelfde toestel, zij kan wel bellen en gebeld worden weer in Frankrijk.
Reputatie 3
Badge +9
Ik las twee dagen terug dat het uit- en weer aanzetten van het toestel niet voldoende is. Je zult de batterij eruit moeten halen en deze weer terug plaatsen.
Uiteraard moet bellen in- en naar buitenland wel aan staan op je persoonlijke pagina.
Badge +8
Terwijl mijn instelling " bellen in buitenland" wel is in geschakeld, kan ik toch hier in Frankrijk niet bellen. Hoe kan dat?

Hoi Arenddehaan,

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het nummer waar het over gaat. Ik zie namelijk meer dan twee aansluitingen op je adres. Ik ben benieuwd om welke het gaat, dan kan ik er nog even naar kijken.

Groetjes,

Charlene
Badge
Aan: Charleroi,
Het gaat om het 06-nummer dat eindigt op 4650. Het nummer van mijn vrouw (06****2008) werkt wel hier in Frankrijk.
Badge
Excuus, Charlene.
Badge
... en voor alle drie aansluitingen, die mijn vrouw en ik hebben, staat "bellen van en in het buitenland" ingeschakeld.
Badge +8
Aan: Charleroi,
Het gaat om het 06-nummer dat eindigt op 4650. Het nummer van mijn vrouw (06****2008) werkt wel hier in Frankrijk.


Hoi arenddehaan,

Ik heb de optie opnieuw aan je aansluiting gekoppeld. Zou je je toestel even uit- en weer aan willen zetten, dan kan alles zich weer opnieuw aanmelden op het netwerk. Kun je ook even nakijken of de optie roaming op je toestel wel aanstaat? Anders zul je geen vreemd netwerk kunnen kiezen.
Wanneer je daarna handmatig een netwerk zoekt en kiest, zul je weer kunnen bellen in Frankrijk.

Laat je nog even weten of het gewerkt heeft?

Groetjes,

Charlene

P.s. Bedankt voor de nickname 😉
Badge
Hoi Charlene,

De optie roaming stond steeds ingeschakeld, ik heb het toestel minimaal 5 keer uit- en ingeschakeld.
Heb noodgedwongen in een hotel, en in een tankstation getelefoneerd.
Meteen toen ik in NL arriveerde, functie het telefoneren weer.

Door deze ervaring moet ik er voor mijn volgende verblijf over de grens (8-11 juni, Denemarken) 
helaas vanuit gaan, dat ik in het buitenland met Simyo niet kan bellen.

Wat mij betreft wordt dit onderwerp nu gesloten.

Groetjes,
Arend
Reputatie 7
Badge +9
Spijtig dat Simyo dit niet heeft kunnen oplossen.
Badge +8
Hoi Charlene,

De optie roaming stond steeds ingeschakeld, ik heb het toestel minimaal 5 keer uit- en ingeschakeld.
Heb noodgedwongen in een hotel, en in een tankstation getelefoneerd.
Meteen toen ik in NL arriveerde, functie het telefoneren weer.

Door deze ervaring moet ik er voor mijn volgende verblijf over de grens (8-11 juni, Denemarken) 
helaas vanuit gaan, dat ik in het buitenland met Simyo niet kan bellen.

Wat mij betreft wordt dit onderwerp nu gesloten.

Groetjes,
Arend

Spijtig dat Simyo dit niet heeft kunnen oplossen.

Hoi Arenddehaan en Groentjuh,

Dat vind ik ook spijtig, maar ik ben eigenlijk nog niet van plan om het hierbij te laten zitten.

Ik ben met de technische dienst nogmaals aan het kijken wat er met je aansluiting is, arenddehaan.
Zou je mij kunnen vertellen, als je handmatig naar een netwerk zoekt, vindt je toestel die netwerken dan en krijgt het vervolgens geen toegang? Of kan je toestel de netwerken ook niet vinden?

Groetjes,
Charlene
Badge
Hoi Charlene,

Mooi dat je het er niet bij laat zitten, terwijl ik toch geen BN-er ben :-)

Nu hier in NL krijgt mijn telefoon (Samsung Galaxy Ace 2 i8160) deze netwerkoperators in beeld: NL KPN, T-Mobile NL en vodafone NL. 
Uiteraard krijg ik als Simyo abonnee alleen verbinding met NL KPN.

Het blijft voor mij een raadsel dat het nummer van mijn vrouw (06****2008) wel functioneerde in zowel België, Frankrijk als Duitsland.
Zelfde abonnement, zelfde toestel, zelfde instellingen op toestel én website Simyo.

Groetjes,
Arend
Badge +8
Hoi Charlene,

Mooi dat je het er niet bij laat zitten, terwijl ik toch geen BN-er ben :-)

Nu hier in NL krijgt mijn telefoon (Samsung Galaxy Ace 2 i8160) deze netwerkoperators in beeld: NL KPN, T-Mobile NL en vodafone NL. 
Uiteraard krijg ik als Simyo abonnee alleen verbinding met NL KPN.

Het blijft voor mij een raadsel dat het nummer van mijn vrouw (06****2008) wel functioneerde in zowel België, Frankrijk als Duitsland.
Zelfde abonnement, zelfde toestel, zelfde instellingen op toestel én website Simyo.

Groetjes,
Arend


Hoi Arend,

Dat zou wel heel ernstig zijn, dat je bekende Nederlander moet zijn om geholpen te worden. Je bent gewoon bekende Simyaan, zoals al onze klanten ;)

De technische dienst en ik denken dat we het hebben opgelost. Het lijkt erop dat er een instelling van je buitenland-optie is blijven hangen. Dan lijkt het 'aan' te staan, maar blijft het door zo'n technische hapering onmogelijk om toegang te krijgen op een buitenlands netwerk.
Dit hebben we nu helemaal hersteld.

Als jij voor je in het buitenland bent een keer de telefoon helemaal uitschakelt (je kent het inmiddels) en weer aan, dan moet je straks gewoon toegang krijgen tot een buitenlands netwerk. En ben je net zo bereikbaar als je vrouw.

Groetjes,
Charlene
Hallo,
Ik lees veel berichten over het niet kunnen bellen in het buitenland.
Ook ik en mijn familie zijn vaak in het buitenland, met name Luxemburg. Na herhaaldelijk navraag gedaan te hebben waarom ik niet kan bellen of gebeld kan worden krijg ik steeds als antwoord dat het mogelijk moet zijn.
Toestel aan en uit gezet , handmatig provider gezocht, roaming aan etc etc.....
Nog steeds niet kunnen bellen. Wellicht kunnen jullie bij mijn account ook eens wat naukeuriger kijken, want binnenkort gaan we weer op vakantie en ik zou graag ook in het buitenland van  m'n telefoon gebruik willen maken. Mijn familie kan wel bellen dus aan het bereik kan het niet liggen.

Graag actie/reactie,

groet, Charlotte
Badge +6
Hallo,
Ik lees veel berichten over het niet kunnen bellen in het buitenland.
Ook ik en mijn familie zijn vaak in het buitenland, met name Luxemburg. Na herhaaldelijk navraag gedaan te hebben waarom ik niet kan bellen of gebeld kan worden krijg ik steeds als antwoord dat het mogelijk moet zijn.
Toestel aan en uit gezet , handmatig provider gezocht, roaming aan etc etc.....
Nog steeds niet kunnen bellen. Wellicht kunnen jullie bij mijn account ook eens wat naukeuriger kijken, want binnenkort gaan we weer op vakantie en ik zou graag ook in het buitenland van  m'n telefoon gebruik willen maken. Mijn familie kan wel bellen dus aan het bereik kan het niet liggen.

Graag actie/reactie,

groet, Charlotte


Hoi Charlotte van Beek,

Welkom op het forum!
Ik heb je aansluiting bekeken. Ik heb de optie 'Bellen in en naar het buitenland' opnieuw voor je geactiveerd op je aansluiting.
Ik raad je aan je toestel uit/aan te zetten. Mocht je over een smartphone beschikken dan raad ik je aan in het buitenland het 3G uit te zetten niet alle landen ondersteunen 3G in het buitenland.

Reageer