.

Beantwoord

Kan ik internetten in Europa?

  • 28 June 2016
  • 2 reacties
  • 215 Bekeken

Hallo Simyo, ik ga deze zomer 2,5 week door Europa reizen met een vriendinnetje. Maar om onze ouders gerust te stellen en omdat het ook handig is voor onszelf zou ik graag voor die 2,5 week internet door heel Europa willen. Mijn vraag luidt; hoe stel ik dit in? Kan ik dat per dag aanzetten of moet dat per maand? Ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden (en ook dat het niet té duur zal zijn).

Groetjes,
icon

Beste antwoord door Sean 29 June 2016, 14:24

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Allereerst: heb je prepaid of simonly? Als je prepaid hebt is het simpel: internet is niet mogelijk.
Als je simonly hebt moet je internet in het buitenland aanzetten in mijnsimyo. Een beetje tekst
berichten sturen via whatsapp kost bijna niets. Als je veel foto's gaat opsturen kan het oplopen.

En zet automatische updates uit. Want dat loopt echt op.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Dijkieee,

Welkom op het Simyo forum!

Wat leuk dat je door Europa gaat reizen 🆒

Het klopt wat Wimj12 zegt, het is alleen mogelijk om in het buitenland te internetten met een Sim Only abonnement. Om hier gebruik van te maken zet je via Mijn Simyo.nl de optie 'Internet op je mobiel in het buitenland' aan. Je vindt deze optie onder het kopje 'Instellingen > Netwerkinstellingen'. Als je terug bent in Nederland kun je deze functie weer uitschakelen.

Internetverbruik in het buitenland valt buiten je bundel. Binnen de E.U. betaal je slechts € 0,06 per MB, maar er zijn Europese landen waar de tarieven aanzienlijk hoger liggen. Ik wil je dan ook adviseren om voor je weggaat even op onze tarievenpagina te kijken.

Het is inderdaad ook verstandig om de instellingen van je telefoon nog even goed na te lopen, zodat je niet tegen ongemerkt dataverbruik aanloopt. Hoe je dat doet kun je hier teruglezen.

Als je hier nog vragen over hebt dan hoor ik het graag, en anders alvast een fijne vakantie gewenst!

Groetjes,
Sean

@Wimj12, bedankt weer 😃

Reageer