.

Beantwoord

Kan ik door mijn mobiele gegevens uit te zetten alles voorlopig deactiveren tot ik weer terug ben in de EU?

  • 9 June 2017
  • 2 reacties
  • 584 Bekeken

Badge
Als ik alles heb geactiveerd op symio en telefoon en ik ga naar een niet eu land. Kan ik dan door mijn mobiele gegevens uit te zetten alles voorlopig deactiveren tot ik weer terug ben in de eu?
icon

Beste antwoord door Samantha 13 June 2017, 11:35

Bekijk originele reactie

2 reacties

Nee alles blijft geactiveerd behalve dat je dan internet gebruikt van Simyo (roaming partner) dat kan dan niet...
Instellingen simyo blijven hetzelfde...
Je kunt wel zolang bel-sms, dat blijft. Vanaf aanzetten mobiele gegevens kun je mobiel data ook gebruiken, binnen de eu zone 1 zoals in Nederland uit je bundels. Bel-sms-Data.
Badge +7
Hoi james12345,

Goed dat je dit even navraagt! Ik zie dat je de opties 'Bellen in/naar het buitenland' en 'Internet in het buitenland' aan hebt staan op Mijn Simyo. Hiermee is je simkaart in staat om een (internet)verbinding in het buitenland te maken.

Als je wel wilt kunnen bellen in het buitenland, kun je de eerste optie het beste aan laten staan. Als je niet wilt internetten in het buitenland, kun je de optie 'Internet in het buitenland' uitzetten op Mijn Simyo. Dit doe je onder het tabblad Instellingen > Netwerkinstellingen. Je kunt er ook voor kiezen om deze optie aan te laten staan en alleen 'dataroaming' in je telefoon uit te laten. Zolang dataroaming uit staat in je telefoon, kan je telefoon sowieso geen internetverbinding maken in het buitenland.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@Friesian, Bedankt voor je hulp 🙂

Reageer