.

Beantwoord

Internetten in het buitenland, wat moet ik allemaal doen?

  • 19 August 2014
  • 18 reacties
  • 1385 Bekeken

Badge +1
Ik ga de 2e week van september naar Ibiza en wil hier ook gebruik maken van het internet. 
Ik heb bij "mijn Simyo" Internet op je mobiel - buitenland aangezet.
Moet ik nog meer doen om dit werkend te krijgen straks op Ibiza?
FYI. Ik heb een iPhone 5s.
icon

Beste antwoord door Tiury 20 August 2014, 13:44

Bekijk originele reactie

18 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Franky076,

Goed dat je dit nog even bij ons checkt voordat je in Ibiza zit 🙂. Ik heb even bij de IT afdeling gekeken en je internetoptie staat helemaal goed om in het buitenland te kunnen internetten! Wat ik je adviseer is om nog even te checken of de volgende instellingen in je telefoon staat:

Ga naar Instellingen > (Algemeen) > (Mobiel) Netwerk > Mobiel Datanetwerk en kijk of de volgende instellingen staan ingesteld:

- APN: portalmmm.nl
- Gebruikersnaam: KPN
- Wachtwoord: GPRS

Als je dit hebt overgenomen, ben je all set en ready to go! Alvast een hele fijne vakantie 😃
Badge +1
APN naam stond er al.
gebruikersnaam en wachtwoord ingevueld.
Hopelijk werkt het aldaar.

gr.
Frank
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Franky076,

Dat kan nog wel eens het grote verschil maken in het buitenland 🙂 Goed dat je deze hebt ingevuld! Laat je ons weten of het verschil heeft gemaakt? Alvast bedankt! 😃
Badge +1
Het internet werkt prima hier op Ibiza. Maar waar kan ik nu zien hoeveel ik al verbruikt heb en wat de kosten nu ongeveer zijn?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Franky076,

Wat top dat je internet het doet op Ibiza 🙂! Je kunt de kosten die je inmiddels hebt verbruikt, terugvinden op mijn.simyo.nl. Helaas is dit nog niet mogelijk om via de App te doen, dus je moet echt naar de webversie van onze site 🙂

Na het inloggen ga je naar het tabblad "verbruik" -> "september". Hier kun je zien hoeveel verbruik je buiten de bundel bent gegaan op het moment 🙂

Heb je het met deze aanwijzing kunnen vinden? 🙂
Badge +1
Ik heb gedaan wat je schreef, maar kan nergens mijn verbruik vinden buiten mijn bundel.
Badge +6
Hoi Franky076,

Dat is vreemd 😕

Heb je onder het tabblad Verbruik geklikt op september naast 'Geschiedenis'?

http://i60.tinypic.com/2ujno7o.png
Badge +1
Ik heb het via mijn mobiel proberen aan te klikken, maar dat werkt dus niet. Nu ik weer thuis ben en dit via mijn desktop probeer, lukt het wel.
Dus via een mobiel je het verbruik opvragen lukt dus niet. Jammer, want dan had ik mijn verbruik dus in de gaten kunnen houden.
Badge +6
Hoi Franky076,

Dat is vreemd. Ik heb het net zelf even op via Google Chrome op mijn Nexus 5 uitgeprobeerd en dan kan ik het Verbruik wel inzien op Mijn Simyo.

Welke telefoon heb je? En via welke browser heb je het geprobeerd?
Badge +1
Ik heb een iPhone 5S. Via safari en net geprobeerd via google chrome. Maar ik kan echt september niet aanklikken.
Reputatie 7
Badge +9
Op mijn S4 gaat het niet via de standaardbrowser, met Opera wel, kies bij de opties voor tabletweergave en desktop als agent.
Reputatie 5
Badge +11
Lukt het je wel via Opera, Franky076?
Badge +1
Ik gebruik geen Opera. Ik moet dus 3 browsers op mijn smartphone hebben om iets werkend te krijgen?
Ik vind dat Simyo hier maar naar moet kijken. Simyo moet dit probleem maar oplossen.
Misschien kort door de bocht, maar zo denk ik er over.
Badge +6
Hoi Franky076,

Even navraag bij onze IT afdeling geeft de verklaring waarom het helaas niet werkt op je iPhone om het verbruik via Mijn Simyo in te zien: iOS ondersteunt geen Flash. Dat is iets wat wij helaas niet kunnen oplossen 😉
Badge +1
Hoi Franky076,

Even navraag bij onze IT afdeling geeft de verklaring waarom het helaas niet werkt op je iPhone om het verbruik via Mijn Simyo in te zien: iOS ondersteunt geen Flash. Dat is iets wat wij helaas niet kunnen oplossen ;)


Dus is het voor mij en andere iPhone gebruikers niet mogelijk om je data bundel status te bekijken in het buitenland?

Maar de vraag is natuurlijk. Gaat Simyo hier wat aan doen?
Reputatie 5
Badge +11
Hi Franky076,

Op dit moment gaat Simyo daar niets aan veranderen. Delen van onze websites werken met Flash en de ontwikkelaars zullen niet de hele structuur ombouwen om maar geen Flash te gebruiken.
om je data bundel status te bekijken

Overigens kun je de stand van je bundels gewoon op de Mijn Simyo app checken, enkel het buitenbundel verbruik niet.
Badge +1
Hi Franky076,

Op dit moment gaat Simyo daar niets aan veranderen. Delen van onze websites werken met Flash en de ontwikkelaars zullen niet de hele structuur ombouwen om maar geen Flash te gebruiken.
om je data bundel status te bekijken

Overigens kun je de stand van je bundels gewoon op de Mijn Simyo app checken, enkel het buitenbundel verbruik niet.


Nee begrijp ik dat ze de boel niet ombouwen.
Maar misschien dat er in de app iets gebouwd kan worden dat je daar ook eventueel je buitenland bundel kunt bekijken.
Badge +6
Hoi Franky076,

Dat lijkt me een goed idee, ik zou je willen vragen om deze suggestie in dit topic te plaatsen waarin je kan meedenken over de Mijn Simyo app 🙂

Reageer