.

Beantwoord

Internetbundel in het buitenland

  • 12 January 2013
  • 70 reacties
  • 7567 Bekeken

ik heb internet bundel gekocht voor 1 dag maar kan geen gebruik maken in buitenland is het mogelijk mij de instellingen te sturen dank 
icon

Beste antwoord door Scotsman 12 January 2013, 12:01

Bekijk originele reactie

70 reacties

Reputatie 7
Joeha; internetten in buitenland zou geweldige aanvulling zijn op de service ! Ik kan dit uitstekend gebruiken in mei met de Roparun dus graag voor mei graag !

Haha, rustig aan.

Ik merk aan de reactie van Natascha dat ze geen datum meer kan/mag of durft te noemen... Een dergelijke datum is al eens eerder door Simyo verder vooruit geschoven. Het einde van het eerste kwartaal 2013 zal naar alle waarschijnlijkheid ook niet gehaald gaan worden, maar het kan nog......:p
Badge +6
Hoi RicoK,

Het is niet dat ik geen datum durf te noemen maar als er geen concrete datum is dan kan ik er wel één gaan noemen maar dat heeft dan weinig zin. Zodra de datum bekend is maken wij dit bekend op de site, het forum en via twitter.
Natuurlijk heeft het geen zin om zomaar een datum te noemen om gebruikers maar een concreet antwoord te kunnen geven, maar het aangeven in welke fase jullie nu zitten moet toch kunnen. Als je jullie niet van hogerhand beperkt worden in het geven van antwoorden dan kunnen jullie toch zeggen of het in de afrondende fase zit of in de onderhandelingsfase of waar dan ook. Ook zeggen dat we het voorlopig nog niet hoeven te verwachten is een antwoord. In ieder geval is het tijd om het standaard antwoord: "1e kwartaal 2013" te veranderen, want die is ondertussen voorbij!
Reputatie 5
Badge +10
Hoi HannoZandbergen,

Het klopt wat je zegt. 1ste kwartaal gaan we niet meer halen. Ik kan helaas ook geen fase noemen waar het zich in bevindt. We streven er wel naar om de klanten te kunnen laten internetten in het buitenland op hun vakantieadres deze zomer. Excuses dat ik geen concretere fase of datum kan noemen.

Groetjes,

Alex
Badge
Hoi Alex, het eerste kwartaal is inmiddels voorbij. Wanneer kunnen we dit verwachten?
Badge +6
Hoi Alex, het eerste kwartaal is inmiddels voorbij. Wanneer kunnen we dit verwachten?

Hoi Ron1961,

Er is nog geen datum bekend. Simyo werkt er aan dit zsm te maken voor de klanten.
Badge
Beste Natascha,

Met alle respect, maar dit is van het kastje naar de muur sturen.
Eerst wordt er beloofd dit in het eerste kwartaal van 2013 te realiseren en nu is het antwoord nog vager, door gewoon geen datum te noemen.
Ook zie ik dat deze vraag op andere plaatsen wordt beantwoord met : Internet in het buitenland is met Simyo niet mogelijk'

Graag een iets duidelijk antwoord, waar wij als gebruikers toch recht op hebben.
Reputatie 7
Badge +9
Het antwoord: "Er is nog geen datum bekend. Simyo werkt er aan dit zsm te maken voor de klanten" laat mijns inziens aan duidelijkheid niets te wensen over.  Simyo kan en wil op dit moment geen uitspraak doen over een precieze datum wanneer dit gerealiseerd gaat worden. Het heeft geen zin zomaar een willekeurige datum te prikken om vragenstellers op dit forum tegemoet te komen want als die datum niet gehaald wordt kun je er op rekenen dat de hel losbreekt. Gewoon wachten dus, en als de buitenlandbundel er is (evenals de app waar nog steeds aan gewerkt wordt) kun je er zeker van zijn dat Simyo er geen gras over zal laten groeien om dit hier bekend te maken.

NB. Ik werk niet voor Simyo.
Badge +6
Hoi Allemaal,

Ik kan helaas geen concrete datum noemen. Het zomaar noemen van een datum heeft ook geen zin.
Zodra er meer bekend is zullen wij dit bekend maken.
Wat zijn jullie van plan? Een buitenlandbundel die je zelf kan aanzetten/uitzetten als je die nodig hebt? Per week/maand? Ik hoop dat die er snel is zodat ik niet weer een buitenlandse simkaart moet kopen!
Ik zie volgens mij het laatste jaar constant staan dat er aan gewerkt om op korte termijn internet in het buitenland te realiseren. Mijn vraag: wat betekent op korte termijn bij jullie??
Badge +6
Hoi Allemaal,

Zodra er meer bekend is over de internetbundel dan zullen wij dit bekend maken.
Badge
Werkelijk heel jammer dat er al meer dan een half jaar lang wordt gezegd dat er aan wordt gewerkt.
De zomervakantie staat voor de deur en dan is het toch wel prettig als je in het buitenland kunt internetten. (Zonder wifi)
Op zijn minst moet toch wel bekend zijn of dit haalbaar is voor die tijd ???
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Ron1961,

Ik begrijp je punt, maar als we vanuit Simyo meer informatie hadden kunnen geven, zouden we dit ook doen.

Groetjes,

Alex
2 jaar geleden was dit er al [b]http://www.accessmylibrary.com/article-1G1-258048474/simyo-launches-eu-data.html

Ga die info nou eens halen uit naam van jullie Moderators! blijf niet hangen in "zodra bekend is ed." Het is 2013! ga vragen stellen
Hallo allemaal,

Symio beloofd zo vaak allerlei dingen, en komen vervolgens niets na! Er was een mooie bruikbare App van een particulier. Halen ze die uit de lucht van iemand die het goed voor elkaar had omdat zii ( Symio )  met een nieuwe App zouden komen! Ik zag toen de bui al hangen!!!! Toen ik van prepaid  naar  Abonement ging vertelden ze dat internet uiterlijk eind maart er zou zijn!!!! Dus ik in goede trouw een abonemend genomen met het vooruit zicht internet van de zomer op mijn tel, in het buitenland.......!! Nou niets van dit alles! Ik ga waarschijnlijk mijn abonement op zeggen per direct! En ze kunnen en mogen niet weigeren, omdat ze in gebreken zijn! En dit is wettelijk zo geregeld. Samen met mijn vrouw en nog een aantal mensen zijn wij bezig met een  brief naar Symio. Ze zeggen niet voor niets, wie niet luisteren wil, moet maar voelen!? Sterkte voor die genen die wel blijven wachten. Succes! 

Groet, A
Badge
Hoi Ron1961,

Ik begrijp je punt, maar als we vanuit Simyo meer informatie hadden kunnen geven, zouden we dit ook doen.

Groetjes,

Alex


Met dit antwoord kan ik niet veel , Alex.

De zomer komt er aan en net als zoveel andere Simyo gebruikers zou ik het wel prettig vinden als ik gebruik van internet kan maken in het buitenland.
Het alternatief wi-fi is geen alternatief in sommige gebieden dus daar heb ik ook niet veel aan.
In mijn optiek maakt belofte schuld, dus als er wordt gezegd  'In het eerste kwartaal van 2013' dan moet dit nagekomen worden.
Aangezien Simyo gebruik maakt van het KPN netwerk moet dit toch te realiseren zijn ?

Natuurlijk is overstappen naar een andere provider ook een optie, maar verder ben ik tevreden hier. Zorgen jullie dat ik dit ook blijf ?
Ze hangen aan touwtjes van KPN!  Die beslissen. Als KPN  niet wil kan Symio niks! KPN is de baas! Zoals altijd! KPN wil dit niet, omdat ze anders te veel klanten gaan verliezen aan Symio. Hoe gek het ook mag klinken, Symio is onderdeel van KPN! HA HA HA!!!!! Zo gaat dat in die wereld! Marktwerking!!!!????
Reputatie 5
Badge +10
Hallo allemaal,

Symio beloofd zo vaak allerlei dingen, en komen vervolgens niets na! Er was een mooie bruikbare App van een particulier. Halen ze die uit de lucht van iemand die het goed voor elkaar had omdat zii ( Symio ) met een nieuwe App zouden komen! Ik zag toen de bui al hangen!!!! Toen ik van prepaid naar Abonement ging vertelden ze dat internet uiterlijk eind maart er zou zijn!!!! Dus ik in goede trouw een abonemend genomen met het vooruit zicht internet van de zomer op mijn tel, in het buitenland.......!! Nou niets van dit alles! Ik ga waarschijnlijk mijn abonement op zeggen per direct! En ze kunnen en mogen niet weigeren, omdat ze in gebreken zijn! En dit is wettelijk zo geregeld. Samen met mijn vrouw en nog een aantal mensen zijn wij bezig met een brief naar Symio. Ze zeggen niet voor niets, wie niet luisteren wil, moet maar voelen!? Sterkte voor die genen die wel blijven wachten. Succes!

Groet, A


Welkom op het forum Biker 52,

Ik kan me zeker voorstellen dat het vervelend is dat we klanten nog niet de mogelijkheid bieden om te kunnen internetten in het buitenland. Op het moment dat wij in onze voorwaarden aangeven dat internetten in het buitenland mogelijk is en dit is niet mogelijk, zijn we inderdaad in gebreke gebleven. Je kunt dan immers niet van een dienst gebruik maken waarvoor je getekend hebt. Op dit moment communiceren wij op onze website dat internetten in het buitenland niet mogelijk is. Zodra het wel mogelijk is, zullen we dit ook vermelden en zal dit ook onderdeel worden van onze diensten.

Met dit antwoord kan ik niet veel , Alex.

De zomer komt er aan en net als zoveel andere Simyo gebruikers zou ik het wel prettig vinden als ik gebruik van internet kan maken in het buitenland.
Het alternatief wi-fi is geen alternatief in sommige gebieden dus daar heb ik ook niet veel aan.
In mijn optiek maakt belofte schuld, dus als er wordt gezegd  'In het eerste kwartaal van 2013' dan moet dit nagekomen worden.
Aangezien Simyo gebruik maakt van het KPN netwerk moet dit toch te realiseren zijn ?

Natuurlijk is overstappen naar een andere provider ook een optie, maar verder ben ik tevreden hier. Zorgen jullie dat ik dit ook blijf ?


We doen in ieder geval ons best om het zo snel mogelijk in orde te maken. Ik kan niets garanderen, maar ik hoop natuurlijk dat je toch klant blijft.

Groetjes,

Alex
Allen,

Ben net terug van paar dagen Frankrijk. En tot mijn verbazing kreeg ik vorige week toen ik de grens met belgie overstak het volgende SMS-je, verstuurd vanaf nummer +1002:

Hi! Wil je online binnen de EU? Regel dan 100 MB voor ?9,95. Sms Vakinternet aan naar 1266. Wil je niet online? Zet dan je internet verbinding uit.

Vond beetje raar, daar ik overal las dat Simyo (nog) geen internet in buitenland heeft. Maar na paar dagen toch maar geprobeerd. En helaas zonder resultaat. Kreeg op geen enkel netwerk een roaming verbinding.

Ik neem aan dat dit sms-je inderdaad van Simyo is.

Kan iemand van Simyo dit ophelderen??

Groet,
Antoine
Badge
Als ik daarop Google (sms vakinternet aan naar 1266) dan blijkt dat iets van Hi te zijn??

heb je in het verleden misschien een abo bij Hi gehad, en zit om de een of andere suffe reden jouw nummer nog in hun bestand? Hi is wel ook een KPN dochter, dus misschien gaat er iets gewoon erg mis op de achtergrond bij KPN+dochters?
@dcl dank voor je antwoord. Was inderdaad even vergeten te Googlen :rolleyes:

Ben inderdaad net (paar weken) omgezet van Hi naar Simyo. Beetje kwalijk dat ik dan nog in Hi systemen sta die continue monitoren waar je bent  :(  (ook al is het allemaal KPN). Had al wel zo'n vermoeden, maar kreeg bij Hi nooit dit sms-je omdat ik daar de vakantie bundel standaard had aan staan.

Helaas dus nog geen internet in buitenland van simyo :o

Maar zou toch nog graag een antwoord van een Simyo medewerker willen krijgen, over hoe dit kan  :D
Badge +8
Allen,

Ben net terug van paar dagen Frankrijk. En tot mijn verbazing kreeg ik vorige week toen ik de grens met belgie overstak het volgende SMS-je, verstuurd vanaf nummer +1002:

Hi! Wil je online binnen de EU? Regel dan 100 MB voor ?9,95. Sms Vakinternet aan naar 1266. Wil je niet online? Zet dan je internet verbinding uit.

Vond beetje raar, daar ik overal las dat Simyo (nog) geen internet in buitenland heeft. Maar na paar dagen toch maar geprobeerd. En helaas zonder resultaat. Kreeg op geen enkel netwerk een roaming verbinding.

Ik neem aan dat dit sms-je inderdaad van Simyo is.

Kan iemand van Simyo dit ophelderen??

Groet,
Antoine

Als ik daarop Google (sms vakinternet aan naar 1266) dan blijkt dat iets van Hi te zijn??

heb je in het verleden misschien een abo bij Hi gehad, en zit om de een of andere suffe reden jouw nummer nog in hun bestand? Hi is wel ook een KPN dochter, dus misschien gaat er iets gewoon erg mis op de achtergrond bij KPN+dochters?


Ben inderdaad net (paar weken) omgezet van Hi naar Simyo. Beetje kwalijk dat ik dan nog in Hi systemen sta die continue monitoren waar je bent  :(  (ook al is het allemaal KPN). Had al wel zo'n vermoeden, maar kreeg bij Hi nooit dit sms-je omdat ik daar de vakantie bundel standaard had aan staan.

Maar zou toch nog graag een antwoord van een Simyo medewerker willen krijgen, over hoe dit kan  :D


Hoi agh74,

Welkom op het forum!
Ja, een andere voormalig Hi-klant, kwam hier ook mee in dit topic.
Zij heeft het berichtje naar ons doorgestuurd en wij zijn aan het onderzoeken hoe dit kan, en hoe het in de toekomst voorkomen kan worden. Want het is wel erg verwarrend, en ook teleurstellend lijkt me, als het dan toch niet werkt.

Jij ook bedankt voor het melden! En dcl bedankt voor het meedenken:)

Groetjes, Charlene
[QUOTE=DaBuzzzzz;37398]2 jaar geleden was dit er al http://www.accessmylibrary.com/article-1G1-258048474/simyo-launches-eu-data.html

Ga die info nou eens halen uit naam van jullie Moderators! blijf niet hangen in "zodra bekend is ed." Het is 2013! ga vragen stellen[/quote]


Moderators, ga nou eens antwoorden halen bij jullie productmanagers! en negeer de kritische klant niet!

Ik snap niet dat jullie je steeds met een kluitje het riet in laten sturen. Het is bijna Half 2013! waar blijft dat roaming Internet?? en ajb geen doodoeners als "zodra we het weten laten we het weten" we zijn hier geen kleuterklasje
Alex je wordt ongeloofwaardiger met de week. Begin 2013? Bijna Juni meneer. Haal die antwoorden nu eens uit naam van het forum!

Reageer