.

Beantwoord

Internet werkt niet in België. Wat nu?

  • 30 December 2016
  • 3 reacties
  • 203 Bekeken

Ik heb een iPhone 6 met iOS 10, roaming en internet nl + buitenland staan aan, toch krijg ik geen internet via 4g in Brussel, waar kan dat aan liggen? BVD voor reactie,
icon

Beste antwoord door Samantha 2 January 2017, 12:41

Bekijk originele reactie

3 reacties

Badge +7
Hoi Mwijne,

Welkom op het Simyo forum! :)

Wat vervelend dat je geen verbinding krijgt met je internet in België! Ik zie dat de instellingen van je simkaart juist staan. Toch heb ik voor de volledigheid je internetinstellingen een reset gegeven. Hiermee wordt er een nieuwe internetverbinding gemaakt. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Hopelijk kun je daarna wel weer internetten :)

Mocht dit niet het geval zijn, wil je dan handmatig naar een netwerk zoeken in de instellingen van je telefoon? Er verschijnen dan meerdere netwerken. Kies het netwerk dat het beste bij je past.

Ik raad je ook aan om de instellingen van je telefoon na te kijken. Dit kun je doen met behulp van onze Toestelhulp. Ook kun je de netwerkmodus op je telefoon aanpassen. Als je gebruik maakt van 4G, stel de netwerkmodus dan in op _LTE/GSM/WCDMA_ of _LTE/GSM/UMTS_. Als je wilt internetten in het buitenland op een iPhone, dien je bij Gebruikersnaam en Wachtwoord respectievelijk *KPN* en *GPRS* in te vullen. Wil je hierna je telefoon even uit en aan zetten?

Als het met behulp van deze tips niet gelukt is, kun je het beste een kruistest uitvoeren. Je plaatst dan je simkaart in een andere telefoon en een andere simkaart in je jouw telefoon. Zo kunnen we zien of dit aan de telefoon of aan de simkaart ligt.

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Samantha
dank samantha,

ben inmiddels weer in Nl, maar heb de instellingen aangepast. dus hoop dat het volgende keer in het buitenland wel lut met internet via 4g,

groet, mark
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Mwijne,

Fijn dat je de instellingen hebt aangepast!

In het buitenland bieden we helaas geen 4G aan. Dit komt omdat we afhankelijk zijn van het netwerk van onze roamingpartners. Niet al onze roamingpartners bieden 4G al aan. Maar wel is het mogelijk om in het buitenland te internetten via 3G.

Laat je het ons weten als je andere vragen hebt? :D

Groetjes,
Asma

Reageer