.

Beantwoord

Internet in het buitenland werkt niet, wat gaat er mis?

  • 29 July 2014
  • 7 reacties
  • 446 Bekeken

Ik ben in het buitenland (Marokko) en krijg met geen mogelijkheid mijn 3G aan de praat.

- Internet in het buitenland staat gewoon aan in mijn instellingen.
- APN instellingen heb ik n.a.v. een topic hier ook geprobeerd te zetten op internet-KPN-GPRS, zonder resultaat
- Ik heb een iphone

Ik heb ook geen telefoonnummer om jullie vanuit het buitenland te kunnen bellen, dus laat mij aub zsm weten hoe ik de 3G aan de praat krijg want ivm priveomstandigheden is het internet op mijn telefoon essencieel voor mij. Graag zsm antwoorden en evt telefoonnummer achterlaten hoe ik jullie vanuit het buitenland kan bellen om dit op te lossen. Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Dries 30 July 2014, 09:55

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 2
Badge +6
Hoi selbouz,

Welkom op het forum :)

Ik zie dat je ook al telefonisch contact hebt gehad met onze klantenservice. Er is een reset gedaan van de optie 'internet op je mobiel - buitenland'. Als ik naar je verbruik kijk, dan zie ik dat je inmiddels kunt internetten, heel fijn 🙂 Let je wel op de kosten die je maakt? Voor de tarieven verwijs ik je graag naar onze tarievenpagina. Op Mijn Simyo kun je je verbruik in de gaten houden :)

Mocht je nog andere vragen hebben, dan help ik je graag verder.
Hallo,

Ik ben in Frankrijk maar mn internet doet het maar niet. Ik heb het wel aangezet op mijn simyo.

Graag hulp! Ik heb een iphone 5s
Reputatie 7
Badge +9
De iPhone helemaal uitzetten en opstarten wil soms helpen, evenals het met de hand kiezen van een netwerk (probeer alle providers die beschikbaar zijn).

PS Ik neem aan dat je geen prepaid sim hebt want dan werkt internet niet in het buitenland
Ik heb een abbonement en het herstarten heeft niet geholpen. Ook het handmatig selecteren heb ik meerdere malen opnieuw gedaan maar dat helpt ook niet
Reputatie 7
Badge +9
Misschien dat iemand anders (totdat een forum moderator dit oppakt) je kan adviseren welke APN instelling het beste werkt in Frankrijk (of zoek zelf op dit forum want dit probleem is vast wel eens eerder aan de orde geweest). Het kan ook zijn dat je internet in het buitenland schuifje op Mijn Simyo niet goed werkt en iemand van Simyo een reset moet doen.
Ja ik heb het forum al doorzocht maar alle tips en instellingen die wel bij hen werken hebben bij mij geen effect
Reputatie 5
Badge +11
Hoi jorenvd, welkom op het Simyo forum :)

We hebben inmiddels al contact gehad via Twitter en het bleek dat je optie 'Internet op je mobiel - buitenland' niet goed stond aangemeld op het netwerk. Dat hebben we rechtgezet en het werkt nu :o

Scotsman; dank je voor het meedenken!

Reageer