.

Beantwoord

Internet in het buitenland (prepaid)

  • 3 July 2014
  • 7 reacties
  • 348 Bekeken

Geachte,

Mij is het niet helemaal duidelijk of je nou wèl of niet kan internetten in het buitenland, het betreffende land: Frankrijk. Graag snel reactie, dan koop ik een XL Maandbundel (250 MB). Morgen vertrek ik dus vandaag is mijn laatste dag.

B.V.D.
icon

Beste antwoord door Dries 4 July 2014, 11:56

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hier een snelle reactie: als je een prepaid abonnement hebt kan je zeker internetten in het buitenland (€ 0,25 per MB in Frankrijk), maar dan moet je die optie wel even aanzetten in Mijn Simyo. Verder dit (HEEL BELANGRIJK!): het kopen van een maandbundel speciaal voor buitenlands gebruik heeft absoluut geen zin, want bij Simyo zijn bundels alleen maar geldig binnen Nederland.
Hier een snelle reactie: als je een prepaid abonnement hebt kan je zeker internetten in het buitenland, maar dan moet je die optie wel even aanzetten in Mijn Simyo. Verder dit (HEEL BELANGRIJK!): het kopen van een maandbundel speciaal voor buitenlands gebruik heeft absoluut geen zin, want bij Simyo zijn bundels alleen maar geldig binnen Nederland.


Okee, bedankt voor uw reactie! Dat word dan een vakantie zonder internet... 😞
Reputatie 7
Badge +9
Ook zonder internet kan vakantie in Frankrijk best leuk zijn... :)
Ook zonder internet kan vakantie in Frankrijk best leuk zijn... :)


Hahahaha, jaa klopt maar ik moet wel een beetje op de hoogte blijven met; Twitter, Instagram, Whatsapp etc... 😛
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Djamyl,

Welkom op het forum :)

Als ik het goed begrijp ben je nu of ga je vandaag op vakantie. Op het forum is het gebruikelijk dat je van een moderator binnen één werkdag antwoord krijg. Gelukkig heeft Scotsman je al een beetje op weg geholpen, waarvoor dank!

Het klopt alleen niet helemaal. Prepaid aansluitingen hebben namelijk niet de mogelijkheid om te dataroamen. Alleen met een Sim Only aansluiting kun je dataroamen bij Simyo. Daar komt dan inderdaad bij dat wij geen bundels hebben waarmee klanten voordelig kunnen bellen en/of internetten in het buitenland. Je kunt voor Prepaid wel een databundel kopen, maar daar kun je alleen in Nederland gebruik van maken.

Een hele goedkope oplossing is om in het buitenland een prepaid simkaart te kopen. Je hebt dan wel even tijdelijk een buitenlands telefoonnummer.

Heb ik je vraag zo goed beantwoord?

@Scotsman, bedankt voor het snelle reageren! 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Ik lees meestal alleen de tekst van een post, en als daarin niet gezegd wordt of het om een prepaid of sim-only aansluiting gaat dan gaat dat wel eens mis.... :eek:zoals in dit geval. Het onderwerp van de post gaf inderdaad aan dat Djamyl een prepaid aansluiting heeft - volgende keer beter lezen dus... 
Reputatie 5
Badge +11
Kan gebeuren, Scotsman 😮

Reageer