Skip to main content
Vraag

Internet in Duitsland?

• August 9, 2024
  • 36 reacties
  • 655 Bekeken

Toon eerste bericht

36 reacties

• Beginner
  • September 13, 2024

Had ik ook al in gedachten om over te stappen 

maar wat ik het vreemdste vind waarom het ene kaartje van simyo standaard op het kpn netwerk ingesteld staat en je ook niet kunt kiezen naar simyo en diegene die in beeld simyo hebben staan geen internet automatisch krijgt in het buitenland 

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Aspirant
  • September 14, 2024

Dat is inderdaad vreemd. Misschien dat als je op KPN staat dat dan het internet in het buitenland wel werkt.

• Beginner
  • September 14, 2024

Dat is inderdaad vreemd. Misschien dat als je op KPN staat dat dan het internet in het buitenland wel werkt.

Dat werkt inderdaad zodra je op kpn staat werkt het zonder problemen heb nu meerdere gebruikers gesproken en iedereen die simyo in beeld heeft staat als provider moet handmatig schakelen en diegene waar kpn als provider staat daar schakeld hij zonder problemen

dus de fout ligt hoe dan ook bij @simyo ben benieuwd hoe dit kan en opgelost gaat worden 

Forum|alt.badge.img
  • Rookie
  • September 15, 2024

Ik ben nu weer in belgie en weer dezelde problemen met Simyo. Het begint nu echt irritant te worden.

Het probleem wordt door Simyo ook niet serieus geworden....

• Beginner
  • September 15, 2024

Nee na meerdere keren gebeld te hebben kreeg ik als antwoord dat het aan mijn telefoon ligt mmmmm heb hier 2x nieuw en meerdere oude toestellen liggen zowel Android als iOS dus allemaal kapot aldus simyo

• Beginner
  • December 15, 2025

Hoi @Herman Valkhof,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over hebt opgenomen!

Als ik het goed begrijp had je dus geen internet totdat je handmatig een netwerk hebt gekozen in je telefoon, klopt dat? Het is zo dat je telefoon automatisch het sterkste netwerk kiest, alleen betekent dat niet dat wij ook roamingspartners zijn met het netwerk waar je telefoon automatisch voor kiest in het buitenland. Om deze reden is het soms nodig om zelf handmatig een ander netwerk in je telefoon te kiezen voordat je goed bereik hebt in het buitenland. Werkt alles nu verder naar behoren? Ik hoor het graag!

Bedankt voor je hulp! @JanD 

Groetjes,
Roeqajja

Ik ben nu met Simyo een aantal keer in duitsland geweest en heb denk ik een soort gelijk probleem.
Wanneer ik de grens over ga valt internet en telefonie weg, 
dan is het vaak een paar keer vliegstand aan en uit zetten en dan gaat het goed. Dan krijg ik ook meteen een SMS bericht van 1200.

Maar het verhaal dat de telefoon het sterkste netwerk pakt is nogal vaag, mijn telefoon zou alleen netwerken moeten pakken die door jullie goed gekeurd zijn anders is heb ik te vaak geen verbinding.
is hier wat aan te doen?

JanD
  • December 16, 2025

is hier wat aan te doen?

Beste ​@bkbartje als automatisch verbinden met een netwerk niet lukt, handmatig een netwerk kiezen.

Voordat je dat doet zou je de mobiele netwerkinstellingen binnen je mobiel eens kunnen resetten, dan wordt e.e.a. gereset naar standaard waarden.

Succes.

Tessanne
Moderator
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • December 16, 2025

Hoi ​@bkbartje

Bedankt voor het aanmaken van dit topic! 

Het lijkt erop dat je uiteindelijk dus wel verbinding maakt na een aantal pogingen. Voor de zekerheid heb ik op jouw aansluiting de netwerkinstellingen voor het buitenland een reset gegeven.  
De enige methode om te testen of dit heeft gewerkt is het uitproberen in het buitenland. Daarom zou ik je willen vragen de eerstvolgende keer dat je in het buitenland bent en dit probleem zich opnieuw voordoet, direct contact op te nemen met onze klantenservice. Zo kunnen we je verder helpen en ook gelijk testen of onze oplossingen hebben gewerkt. 

Bedankt voor het meedenken ​@JanD!

Groetjes, 

Tessanne

• Beginner
  • December 16, 2025

bedankt, 
Ik heb de gegevens opnieuw ingesteld,
maar heb echter het gevoel dat dit over de statistieken gaat, niet zo zeer over daadwerkelijke instellingen.
wel zie ik bij "”Mijn nummer” een ander nummer, waarschijnlijk mijn tijdelijke nummer van de overstap.

De volgende keer dat ik in het buitenland ben zal ik dit controleren. Echter weer ik zo niet wanneer dat dat zal zijn.

JanD
  • December 17, 2025

Dat tijdelijke nummer moet je dus beslist niet gebruiken, valt buiten alle bundels en is puur een tydelyk administratief nummer. ​@bkbartje 

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • December 18, 2025

Dat tijdelijke nummer moet je dus beslist niet gebruiken, valt buiten alle bundels en is puur een tydelyk administratief nummer. ​@bkbartje 

Ik gok dat de bundels bij bkbartje al actief zijn. eSims tonen wel eens tijdelijke nummers, wat er is geen methode voor een provider om dat stukje op afstand aan te passen.