.

Beantwoord

Internet buitenland

  • 5 July 2014
  • 2 reacties
  • 293 Bekeken

Badge
We gaan binnenkort naar het buitenland. (portugal) Ik heb een sim omly abbo met 500 mb internet. Als ik dan gebruik maak van 3G gaat dat dan eerst van die 500 mb af of staat deze 500 er los van en betaal ik gewoon sowieso per MB? Tweede vraag, ik zet data roaming natuurlijk uit in het buitenland. Moet ik 3G ook uitzetten? En alleen aanzetten als ik even iets wil doen op internet? Misschien stomme vragen maar ik heb er de ballen verstand van en op het forum of op de website wordt ik niet veel wijzer.
icon

Beste antwoord door Groentjuh 5 July 2014, 14:25

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
De databundel, die je hebt, geldt ALLEEN voor data binnen Nederland. Simyo biedt geen databundels voor in het buitenland aan. Je betaalt dus sowieso per MB. (Zone 1 -> 0,25 euro per MB).

Bij Simyo zijn er verschillende manier om internet in het buitenland aan of uit te zetten. Op mijn simyo staat een optie om "Internet op je mobiel - Buitenland" aan of uit te zetten. Als dat uit staat is internet in het buitenland niet mogelijk, onafhankelijk hoe je toestel is ingesteld. Als het aanstaat, hebt je op je toestel mogelijkheden om het aan of uit te zetten. Het is dan voor Simyo niet zichtbaar of je internet op je mobiel wel of niet had willen gebruiken. Dat levert problemen op mocht je toestel toch verbinding maken, terwijl u niet had gewilt dat het toestel dat niet deed.

Op het toestel zijn een tweetal opties: data-roaming aan/uit zorgt ervoor dat je geen gebruikt kunt maken van internet in het buitenland en ook de normale gegevensverbinding instelling zorgt hiervoor. Bij deze instellingen is het jouw mobiel, die bepaald of je wel of niet het internet op kan. Het werkt meestal goed, maar soms ook weer niet. Let dus goed op, of dat je toestel geen verbinding heeft terwijl je dit niet wil.

Mocht je wifi in het buitenland willen gebruikt, dan kan de optie: "Internet op je mobiel - Buitenland" uit staan. Wifi loopt niet via Simyo, dus daar heeft deze instelling geen invloed op.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi GusXXL, welkom op het Simyo forum :)

Er rest mij eigenlijk niets dan je nog een fijne vakantie te wensen!

Groentjuh, bedankt voor je uitgebreide antwoord 😃

Reageer